Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iToys.dk - Tilbehør til iPhone og iPad m.m. | Adwords CPC

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er Indehaver af webshoppen iToys.dk som er specialiseret i tilbehør til Apple iPhone, iPad, iPod og HTC mobiler.

Vi er gået igang med at lave Google Adwords kampagner til vores webshop. Jeg er dog usikker på, hvorledes vi skal håndtere CPC/budget på vores Adwords. Kan nogen af Jer erfarne dele nogle kloge ord.

Nogle af vores udfordringer er:

- Hvilke parametre bør man tage i betragtning ved bestemmelse af sin CPC på kampagnerne. Hvad er en "typisk" grænse at starte med? Hvordan ved man hvornår man skal hæve/sænke grænsen?

- Hvordan fordeler man sin Adwords budgets bedst. Er bedst at have flere annoncer. Eller have få og være fokuseret på dem.

- Skal man sætte større budget på keywords/søgeord som har stor konkurrence

- Hvad er fornuftigt at starte ud med af budget

 

Jeg håber der er nogle som har lyst til at dele lidt erfaring. Det vil også være dejligt, hvis nogen kender nogle gode guides/bøger som giver et indblik i emnerne.

På forhånd tak.

 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Her er lidt overordnet, men er selvfølgelig afhængige af Jeres mål, midler, evner og tid. 

Sæt en CPC, så de bliver vist. 

Afhængig af Jeres midler vil jeg anbefale, at I skal sørge for at få Jeres annoncer i top 3 og derfra analysere på tallene. 

Bedst med flere annoncer, men lad være med at gøre det mere kompliceret end det her - Grupper søgeordene ordentligt. 

Du bør bare sætte et dagligt budget og tage den derfra - Nogle søgeord vil bruge mere og andre mindre.

10.000 kr. 

Mvh.

Andreas Lolk

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas 

Mange tak for svar.

Kan du fortælle hvordan man kan finde ud, hvor høj CPC skal være for at annoncen bliver vist? Kan man se det nogen steder, eller handler det bare om at prøve sig frem.

Og mht. top 3, hvordan kan vi se at vi er i top 3?

Derudover vil jeg gerne høre, hvad er en acceptabelt CTR

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

FYI: Din drop-down virker ikke på Mac/Safari. Når man kører musen ned på underkategorierne forsvinder drop-down-menuen.

Ellers rigtig meget held og lykke med shoppen! Dejlig overskuelig :)

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for bemærkningen. Det må vi lige få testet og rettet  op :-).

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

iToys.dk:

Hej Andreas 

Mange tak for svar.

Kan du fortælle hvordan man kan finde ud, hvor høj CPC skal være for at annoncen bliver vist? Kan man se det nogen steder, eller handler det bare om at prøve sig frem.

Og mht. top 3, hvordan kan vi se at vi er i top 3?

Derudover vil jeg gerne høre, hvad er en acceptabelt CTR? 

Hej,

Der er ikke nogen måde at finde ud af det på. En god måde at sætte sin CPC til at starte med er at finde ud af hvad sin gns. konverteringsfrekvens er og så regne bagud fra en acceptabel konverteringspris. 

I kan se om I er i top 3 ved at tjekke statistikken i AdWords. 

En acceptabelt CTR er meget forskellig. På nogle søgeord er en 1 % god - Andre er 10 % dårlig. Jeg ville nok sigte efter 10 % hvis jeg var dig - Men det er et hurtigt skøn. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Joseph

-Hvilke parametre bør man tage i betragtning ved bestemmelse af sin CPC på kampagnerne. Hvad er en "typisk" grænse at starte med? Hvordan ved man hvornår man skal hæve/sænke grænsen?


I starten af opsættelsen af markedsføringen, har klikprisen ikke den helt store betydning. Det første i skal gøre, er at få en fornemmelse af hvor i ligger henne på de forskellige søgeord. Derfor sæt klikprisen så i bliver vist og herefter kan i hurtigt sætte den ned eller op – hvis i finder det tiltrængt.

Det meget vigtigt at forstå, at jo bedre relevans jeres markedsføring har, jo lavere klikpris kan i med fordel bruge. Google belønner din markedsføring med en given karakter, jo bedre den karakter er, jo billigere kan i markedsfører jer.

Der findes et hav af måder at få en bedre karakter af Google på, du kan læse lidt mere om forbedring af Quality Score her. Du skal hele tiden tænke, at der skal være en rød tråd igennem søgeord, annoncetekst og destinationsside. Jo bedre du er til at gøre dette, jo bedre karakter får du – og dermed bl.a. kan få en lavere klikpris. I stedet for klikpriser kroner kan vi nu snakke klikpriser øre i stedet.

- Hvordan fordeler man sin Adwords budgets bedst. Er bedst at have flere annoncer. Eller have få og være fokuseret på dem.

Igen handler det om at skabe den røde tråd igennem søgeord, annoncetekster og destinationsside. Ofte ser man, at mange annoncegrupper ofte performer bedre, fordi søgeordene stemmer bedre sammen med den skrevne annoncetekst, samt destinationssiden kunden kommer ind på.

Her er et eksempel for at gøre det mere klart: Produkt: Oplader til alle mærker

I stedet for at smide alle tænkelige søgeord vedrørende oplader i en annoncegruppe, kan det med fordel prøves at opdele søgeordene i mærker. Jo større er sandsynligheden for du rammer det kunden virkelig søger efter og har brug for. Kan du fange ham når han søger på Iphone oplader, præsentere ham med en annoncetekst vedrørende Iphone oplader samt dirigere ham ind på en side med Iphone oplader – jo større chance har du for at få et salg. Du vil ofte se, at du får en god karakter af Google, som vi altid er ude efter.

- Skal man sætte større budget på keywords/søgeord som har stor konkurrence

At konkurrere på prisen er altid farligt, men man skal jo starte et sted. Jeg vil dog til hver en tid, prøve at forbedre min karakter hos Google. Det ikke alle dine konkurrenter der kender til diverse kneb, til at opnår bedre karakter og dermed markedsfører sig mere effektivt og billigere. Så sug til dig af viden indenfor dette, så skal du nok overhale konkurrenterne som betaler en langt højere pris. Det gælder virkelig om relevans, kan ikke siges nok gange.

- Hvad er fornuftigt at starte ud med af budget

Det altid svært at sige hvad et budget skal ligge på. For det hele handler jo om, at de penge der bliver afsat gerne skulle tjene sig hjem igen. Men der skal jo altid startes et sted. Går din forretning ned, hvis du bruger 10.000 kr. om måneden, er det jo klart at dette er for meget. Find derfor et beløb som ikke får din forretning til at falde sammen, du har altid mulighed for at forøge dit budget i takt med at resultaterne bliver bedre og bedre.

Håber det kan give dig lidt tanker til at komme over stepperne Yes

Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Jeg siger mange gange tak for dit svar. Det var lige præcis det jeg var ude efter, og du bekræfter/besvarer fuldstændigt mine spørgsmål. Vi vil tage udgangspunkt i de ting du har remset op og arbejde os videre der ud fra. Lige nu er vi ved at sætte os ind i Google Analytics og Adwords for at få skabt et overblik over værktøjerne.

Jeg savner dog lidt læsestof. Der er selvfølgelig Googles egne instruktioner, men er der andre bøger/studiemateriale du vil kunne anbefale?

Jeg har fundet Analytics bogen som virker ret interessant (http://www.analyticsbogen.dk/). Savner noget lignende til Adwords/Online markedsføring.

En anden ting. Har du arbejdet med Facebook Ads og hvad er erfaringerne med dette?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joseph

Det var godt du kunne bruge svarene Smile

Der findes tons af materiale derude. Nogle bedre end andre, men til at starte med, for at få en fornemmelse af hvad Google Adwords går ud på samt hvad der er vigtig i hovedtræk, så rend disse videoer igennem fra Google Danmark. Det vigtigt lige at få det gennerelle overblik og finde ud af hvordan Adwords og Analytics virker. Herefter kan man gå dybere ned!

Jeg arbejder også med Facebook Ads, har lige lavet Facebook markedsføring for Copenhagen Business School. Det du skal ligge stort vægt på her, er segmenteringen samt annoncen som bliver vist. Det meget vigtigt at annoncerne rammer de rigtige mennesker, da Facebook Ads jo er en push markedsføring hvor du skal overbevise kunden om at han har et behov for det du markedsfører.

Kunden søger ikke på Facebook, men skal blive motiveret til at købe en gadget til sin mobil ud fra de få ord og billeder du kan lave. Derfor er det vigtigt du tænker over budskabet i tekstannoncen, får skrevet nogle gode overskrifter samt laver nogle fangende billeder dertil.

Jeg tror ikke det nytter meget, at opstille annoncerne med en oplader til x antal kr. Kunden får ikke lige pludselig et behov for at skifte sin oplader ud, medmindre han lige står og mangler. Derfor tror jeg du skal fokusere på noget cool gadget man kan få til sin mobil. Det skal virkelig være et produkt der interessant eller en ordenlig prisbasker - ellers kan være svært at få lønsomme Facebook annoncer.

Jeg plejer ofte at splitteste nogle forskellige kampagner, for at finde ud af hvilken tekst og grafik der virker bedst. Opstil derfor nogle forskellige kampagner, for at se hvilken en der får flest kliks igennem. Det kan være svært at spore lønsomheden på disse annoncer, men du kan få en nogenlunde fornemmelse gennem Google Analytics hvis du har dette opsat op hjemmesiden.

Håber det gav lidt tanker ligeså Yes

Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Endnu en gang mange tak for dine råd. Jeg har i weekenden brugt en del til at få læst omkring Adwords. Både set video og læst vejledninger og guides på Googles egen side, og synes da jeg er blevet en del klogere.

I går aften var jeg så inde for at få lavet nogle kampagner til www.itoys.dk. Til min overraskelse viste det sig at der var varemærkeregistrering og dermed ikke muligt at anvende producentnavne som Nokia og Apple iPhone i sine keywords/søgeord. Kan det være rigtigt?

Er der en mulighed for at omgå dette. Eller hvad gør man normalt i sådan en situation?

Der er jo ikke mange søgeord muligheder tilbage, hvis man ikke må bruge disse ord.

Tak for rådene mht. facebook, det vil vi prøve at tænke over når vi kommer til stykket :-).

Vi har sat Google Analytics op, så vi har mulighed for at spore clicks/salg. Så det er super.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)