Hej Aminoer Jeg er Indehaver af webshoppen iToys.dk som er specialiseret i tilbehør til Apple iPhone, iPad, iPod og HTC mobiler. Vi er gået igang med at lave Google Adwords kampagner til vores webshop. Jeg er dog usikker på, hvorledes vi skal håndtere CPC/budget på vores Adwords. Kan nogen af Jer erfarne dele nogle kloge ord. Nogle af vores udfordringer er: - Hvilke parametre bør man tage i betragtning ved bestemmelse af sin CPC på kampagnerne. Hvad er en "typisk" grænse at starte med? Hvordan ved man hvornår man skal hæve/sænke grænsen? - Hvordan fordeler man sin Adwords budgets bedst. Er bedst at have flere annoncer. Eller have få og være fokuseret på dem. - Skal man sætte større budget på keywords/søgeord som har stor konkurrence - Hvad er fornuftigt at starte ud med af budget
Jeg håber der er nogle som har lyst til at dele lidt erfaring. Det vil også være dejligt, hvis nogen kender nogle gode guides/bøger som giver et indblik i emnerne. På forhånd tak.
|
Hej,
Her er lidt overordnet, men er selvfølgelig afhængige af Jeres mål, midler, evner og tid.
Sæt en CPC, så de bliver vist.
Afhængig af Jeres midler vil jeg anbefale, at I skal sørge for at få Jeres annoncer i top 3 og derfra analysere på tallene.
Bedst med flere annoncer, men lad være med at gøre det mere kompliceret end det her - Grupper søgeordene ordentligt.
Du bør bare sætte et dagligt budget og tage den derfra - Nogle søgeord vil bruge mere og andre mindre.
10.000 kr.
Mvh.
Andreas Lolk