Jeg er igang med at starte en IT-virksomhed, men har dog lidt svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal nå frem til nogle kunder, som har interesse for det jeg har at tilbyde.
Det er første gang jeg starter min egen, og kunne derfor godt bruge nogle nyttige guldkorn .
Den klassiske model med at sende et salgsbrev ud til en meget specifik målgruppe og derefter følge op telefonisk plejer at være en ganske udemærket fremgangsmåde.
Husk blot at du ikke må kontakte nogen pr. e-mail uden forudgående tilladelse, så dine breve skal sendes ud med posten.
P.S. Velkommen til Amino, kan se at du er en af vores nye brugere
Alt efter hvad du sælgerr, så er der forskellige tilgangsvinkler til hvordan du kan nå dit segment. Så lad os høre hvad det er du vil sælge til dine kommende kunder :-).
Jamen det jeg gerne vil sælge er IT-løsninger indenfor windows applikationer og Databaser. Både opgraderinger og nye løsninger, som jeg udvikler fra bunden af.
Er helt ny i denne branche, så har brug for så mange gode råd som muligt
Håber du kan hjælpe mig igang med nogle gode guldkorn
Amino har jeg på fornemmelsen er et ganske godt sted at promovere sine produkter.... Så smid et indlæg op i "Jeg har et tilbud til dig!", hvor du skamløst promoverer dig selv og dit produkt - lur mig om ikke der skulle sidde en Amino eller to, der liiiiige går og mangler det du sælger :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Hvilken prisklasse snakker vi? Din målgruppe, som jeg ser det, er iværksættere, små virksomheder (0-5 ansatte), butiksdrivende o.lign. Du vil nok ikke kunne komme til at slå igennem andre steder, da større virksomheder typisk vil vælge en mere "stabil" leverandør. Med stabil mener jeg en virksomhed som har eksisteret igennem noget tid, har et kundegrundlag, og formået at levere et produktet og overleve.
Det vil være en fordel at starte ud med dem som bor i dit nærområde. Få lavet et salgsbrev som du kan sende eller selv levere. Jeg vil foreslå at det skal være gratis for virksomheden at prøve din løsning af, det giver på sigt det bedste resultat :-).
Ja det har du nok ret i. Det er nok svært at konkurrere mod de konkurrenter, som allerede har været på markedet længere tid.
Har også selv tænkt på, at starte med virksomheder i nærheden af der, hvor jeg bor, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Det gælder nok bare om, at springe ud i det
Angående prisklassen, vil jeg gerne starte lavt. For høj pris vil nok skræmme kunderne væk, men det vil nok hellere ikke være tosset at gøre det gratis for virksomheden i første omgang.