Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælg til egoet – der er umætteligt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Børn græder højlydt, hvis et legetøj bliver taget fra dem, fordi de identificerer tingen som en del af dem selv. Vi har en underbevidst trang til at identificere os med ting. Barnets legetøj bliver senere til min cykel, min bil, mit hus, mit smykke. Ting er noget der føjes til ens selvfølelse. "Skil dig ud fra mængden" betyder "bliv mere dig selv". Man køber altså ikke et produkt, men en identitetsforstærker. Egoets tilfredsstillelse er kortvarig.  Glæden ved en ny bil, tøj eller smykker er kort og derfor kan man blive ved med at sælge til egoet.

Hvordan bruger du så dette her til at sælge mere?

Når jeg sælger min bog Rig Som Selvstændig, så appellerer jeg også til egoet ved at vise guld og penge på bogomslaget. Jeg forudsætter at køberen gerne vil tjene mange penge og hvad dermed følger af tryghed, prestige og mulighed for luksus. Køberen skal føde sit ego og forestille sig selv som allerede værende rig.

Mit eget ego kan lide kvalitet, luksus, smukke og praktiske ting til en fornuftig pris. Kan jeg få det, køber jeg. Jeg var i et stort varehus med min kone for at købe en ny stegegryde. Vi kunne ikke selv finde det rigtige så jeg kontaktede en sælger. Beskrev vores behov: ”Stegefad uden teflon til ½ kylling”.  Sælgeren viste os hurtigt en støbejernsgryde. ”Dette er den bedste kvalitet og koster kun € 140,-”. Han havde (måske ved at læse vores kropssprog og påklædning?) ramt 2 af vore ego behov. Det med ”kun” € 140,- smilede min kone og jeg af, men vi købte omgående.
Mange sælgere jeg møder, prøver ikke at finde ud af mit ego behov, de kan kun finde ud af at sælge noget som er billigt. Engang imellem provokerer jeg disse middelmådige sælgere og fortæller dem: ”Jeg ønsker ikke det billigste - jeg ønsker det bedste”. De ser så mistroisk på mig og ved ikke om jeg joker med dem.

Find ud af din kundes ego behov ved at stille ledende spørgsmål og læs kundens kropssprog. Sælg så til egoet. Du sælger f.eks. ikke et nyt køkken, men måske "Enhver mad kunstners/kvindes drøm", ”Bedste kvalitet - holder i mange år” eller ”Sidste nye og mest moderne”.

Du kan abonnere på mine nyhedsbreve ved at tilmelde dig på: www.rigmand.com

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)