Får man ikke en større del af kagen hos Apple og Amazon? |
Mikael christiansen:jeg vil gerne have svar på alle spørgsmålene og det er også forslag til FAQ siden , da jeg ikke ved det præcist derfor er der sikkert også andre der ikke ved det
Fair nok, here we go then:
Hvor lang er en e-bog?
En ebog, kan variere fra alt mellem 5-1.000 sider, der er intet specielt side antal til en ebog, men de kan optræde i alle længder og afskygninger ligesom en normal bog. Med den tilføjelse at minimum altså sider er mindre end en traditionel bog, da der ikke skal kastes penge efter et trykkeri, og et evt forlag.
Hvad kan den omhandle?
En e-bog kan omhandle alt, ligesom en helt normal bog. Alt fra fantasy til en håndbog om plantevækst.
Hvad kan man sælge den for ?
Dette afhænger meget af hvad brugeren får ud af bogen. Hvis det er en god historie, altså en fortælling, (skønlitteratur) så kan man ikke tage så meget for den, typisk 50-70 kr, da folk ikke er villige til at betale så meget for sådanne bøger. Men derimod e-bøger om f.eks e-markedting, eller markedsføring, iværksætteri mv. kan sælges for så meget som 1.500 kr. Så prisen af en e-bog kommer meget an på indeholdet og udbyttet.
Hvordan er den opbygget?
Som en normal bog kan den være. Kommer også helt an på emnet, men ca som en traditionel bog, bortset fra at du kan implementere links og andet i teksten :-)
Er der både lydbog og skrift man får til sent med?
Kun skrift på Litrio.dk Jeg har tænkt på Lydudgaver, men det er nok noget der skulle komme senere :-)
Hvordan godkendes en bog
En bog godkendes hvis den overholder visse retningslinjer, mere moralske end kvalitetsrettede. Ideen er at alle skal have lov til at skrive bøger, uden at blive bremset. En e-bog godkendes af mig, lige i øjeblikket, hvor jeg skimter den hurtigt igennem, og tjekker om indeholdet er passende til siden, i forhold til de få retningslinjer der er. Problemet med dette er at man kan få en masse junk ind på siden. Men de besøgende, kan før de køber en bog, læse nogle af de første sider for at se om det fænger, og om det er noget de kan lide at læse, og dermed kan det problem være løst.
Hvorfor har du lavet siden?
Jeg har lavet siden, fordi jeg godt kan lide bøger, og fordi jeg synes det er en fed måde, og en god mulighed for nystartede forfattere. og så skal jeg da heller ikke ligge skjul på at jeg gerne vil tjene lidt penge i sidste ende, men bestemt ikke størstedelen af grunden til hvorfor jeg har gjort det.
Hvor lang svar tid er der fra indsendt e-bog til godkendt e-bog.dk?
Hmmmm, kommer lidt an på hvad jeg render og laver, men omkring 1-2 dage.
Vis ikke godkendt skriver du hvad man kan gøre bedre?
Jeg skriver i hvert fald, hvad problemet er, og hvorfor den er blevet afvist.
Sådan :-) håber det var tilstrækkeligt.