Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på eBogs shop

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Dorph Olesen:
Grunden til at man skal vælge mig, er at man får størstedelen af udbyttet

Får man ikke en større del af kagen hos Apple og Amazon?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
jeg vil gerne have svar på alle spørgsmålene og det er også forslag til FAQ siden , da jeg ikke ved det præcist derfor er der sikkert også andre der ikke ved det

Fair nok, here we go then:

Hvor lang er en e-bog?
En ebog, kan variere fra alt mellem 5-1.000 sider, der er intet specielt side antal til en ebog, men de kan optræde i alle længder og afskygninger ligesom en normal bog. Med den tilføjelse at minimum altså sider er mindre end en traditionel bog, da der ikke skal kastes penge efter et trykkeri, og et evt forlag. 

Hvad kan den omhandle?
En e-bog kan omhandle alt, ligesom en helt normal bog. Alt fra fantasy til en håndbog om plantevækst. 

Hvad kan man sælge den for ?
Dette afhænger meget af hvad brugeren får ud af bogen. Hvis det er en god historie, altså en fortælling, (skønlitteratur) så kan man ikke tage så meget for den, typisk 50-70 kr, da folk ikke er villige til at betale så meget for sådanne bøger. Men derimod e-bøger om f.eks e-markedting, eller markedsføringiværksætteri mv. kan sælges for så meget som 1.500 kr. Så prisen af en e-bog kommer meget an på indeholdet og udbyttet. 

Hvordan er den opbygget?
Som en normal bog kan den være. Kommer også helt an på emnet, men ca som en traditionel bog, bortset fra at du kan implementere links og andet i teksten :-) 

Er der både lydbog og skrift man får til sent med?
Kun skrift på Litrio.dk Jeg har tænkt på Lydudgaver, men det er nok noget der skulle komme senere :-) 

Hvordan godkendes en bog
En bog godkendes hvis den overholder visse retningslinjer, mere moralske end kvalitetsrettede. Ideen er at alle skal have lov til at skrive bøger, uden at blive bremset. En e-bog godkendes af mig, lige i øjeblikket, hvor jeg skimter den hurtigt igennem, og tjekker om indeholdet er passende til siden, i forhold til de få retningslinjer der er. Problemet med dette er at man kan få en masse junk ind på siden. Men de besøgende, kan før de køber en bog, læse nogle af de første sider for at se om det fænger, og om det er noget de kan lide at læse, og dermed kan det problem være løst.

Hvorfor har du lavet siden?
Jeg har lavet siden, fordi jeg godt kan lide bøger, og fordi jeg synes det er en fed måde, og en god mulighed for nystartede forfattere. og så skal jeg da heller ikke ligge skjul på at jeg gerne vil tjene lidt penge i sidste ende, men bestemt ikke størstedelen af grunden til hvorfor jeg har gjort det. 

Hvor lang svar tid er der fra indsendt e-bog til godkendt e-bog.dk?
Hmmmm, kommer lidt an på hvad jeg render og laver, men omkring 1-2 dage. 

Vis ikke godkendt skriver du hvad man kan gøre bedre?
Jeg skriver i hvert fald, hvad problemet er, og hvorfor den er blevet afvist. 

Sådan :-) håber det var tilstrækkeligt.

Mvh. Kristoffer Dorph Olesen
Litrio - Danmarks nye ebogshandel

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 23:49

Fama:
Får man ikke en større del af kagen hos Apple og Amazon?

Nej faktisk ikke, i hvert fald ikke hos Amazon, der får man kun 35% af den solgte pris, lige hurtig research, men er ret sikker på det var det rigtige jeg fik fat i:

"5.4.1 Royalties. Provided you are not in breach of your obligations under this Agreement, we will pay you, for each Digital Book sold to a customer (i.e., an end user) through the Program, a royalty ("Royalty") equal to thirty-five percent (35%) of the applicable List Price for such Digital Book"

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 00:10

Er du kommet så langt! Jeg må straks i gang med at skrive introhæftet til din boghandel i morgen!Smile

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 00:14

Louise L:

Er du kommet så langt! Jeg må straks i gang med at skrive introhæftet til din boghandel i morgen!Smile

Hehe :-) jaa, laver heller ikke så meget andet end på den hjemmeside i øjeblikket. Lyder fedt! :-)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:17

smider lige denne igen, da du nok har overset den midt i dit lange indlæg.

Hvad gør du for forfatteren?

Hvad skal få forfatteren til at lægge sin bog på litrio og dermed aflevere 40% af omsætningen,
hvilken form for markedsføring og udbredelse spekuleres der på?

En E-bogs-forfatter kan hurtigt købe et domæne, og sætte sin bog til salg dér, og lave noget Adwords-markedsføring for bogen.

Du skal tænke på hvordan du vil få fat i de potentielle købere - og der skal rigtigt mange besøgende til for hvert salg.

Jeg tror desværre ikke du får succes med siden, - det kræver virkelig meget arbejde at sælge bøger, og netop derfor er forlag kritiske med hvad de godkender til produktion.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 00:17

Nu er det jo sådan, at forlag har en enormt meget større udgift til papirudgivelse, end man vil have med e-boghandel.

Det er et nyt marked, og det er en satsning. Men heldigvis har det nok heller ikke kostet så meget at gøre forsøget.

Det er meget muligt, at man nemt kan købe et domæne og sætte sin bog til salg. Der er altså stadig mange derude, der ikke lige får sat en hjemmeside på benene.

Og der er rigtig mange forfatterspirer. Der er ikke noget i vejen for, at Kristoffer kan arbejde videre med ideer til markedsføring og måske senere skaffe sig hjælp til det punkt, ligesom han skaffer hjælp til redigering og korrekturlæsning (nemlig mig, sagde hunden, cand.mag. i litteraturvidenskab).

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 00:23

Jeg har ikke nærlæst din side, men synes nu stadig, der burde stå noget om, at bøgerne også er gode! Jeg er bange for, at folk forbinder prisbillig med dårlig kvalitet. Det er klart, at det er lidt svært at argumentere for kvalitet, hvis enhver kan lægge en bog ud, på den anden side er et ord som "spændende" relativt uforpligtende. Bare et forslag.Smile

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 00:25

cpufan:

Hvad gør du for forfatteren?

Hvad skal få forfatteren til at lægge sin bog på litrio og dermed aflevere 40% af omsætningen,
hvilken form for markedsføring og udbredelse spekuleres der på?

En E-bogs-forfatter kan hurtigt købe et domæne, og sætte sin bog til salg dér, og lave noget Adwords-markedsføring for bogen.

Du skal tænke på hvordan du vil få fat i de potentielle købere - og der skal rigtigt mange besøgende til for hvert salg.

Jeg tror desværre ikke du får succes med siden, - det kræver virkelig meget arbejde at sælge bøger, og netop derfor er forlag kritiske med hvad de godkender til produktion.

Der vil jeg gerne henvise til den post jeg skrev lige efter din, ang hvad jeg gør for forfatteren, og nu også Louises post lidt over denne :-)

Som du siger, så kan en forfatter hurtigt, og sagtens sætte en side op og sælge bogen derigennem, men det kræver to ting. At du er god til at sætte sådan noget op, eller i det mindste vil bruge mindst 10 timer på det, hvis du sætter en færdig Wordpress op, for det er ikke bare at sætte den op. Den skal også Søgemaskine optimeres, og du skal finde en betalings gateway, og du skal markedsføre den, og du skal det ene og det andet. og i sidste ende har du faktisk brugt en masse penge på det, og i værste fald, hvis der ikke er nogen der køber den, bare tabt en masse penge. 

På Litrio.dk derimod, kan du uploade den uden nogen udgiver OVERHOVEDET(caps-lock er gud).  Du bruger 5-10 min af din tid på det, og så behøver du egentlig ikke at gøre mere for det :-) så ligger den der, SEO klarer vi, og alt det andet sjove.

Jeg har allerede planlagt at gå ud og snakke med nogle gymnasier om at hænge plakater op på deres gymnasier, med Litrio.dk som tilbud for forfattere, så de kan komme nemt igang, og som et godt tilbud til dem :-) Har fået positiv response, fra elevrådet på mit eget gymnasie der tror stærkt på at jeg får lov. 

Men ja, du har lov til at have din mening om emnet, men jeg tror på det, ellers ville jeg heller ikke lægge så meget tid og penge i det ;-)

Fra Virum
Tilmeldt 11. Apr 09
Skrevet kl. 00:31

Louise L:

Jeg har ikke nærlæst din side, men synes nu stadig, der burde stå noget om, at bøgerne også er gode! Jeg er bange for, at folk forbinder prisbillig med dårlig kvalitet. Det er klart, at det er lidt svært at argumentere for kvalitet, hvis enhver kan lægge en bog ud, på den anden side er et ord som "spændende" relativt uforpligtende. Bare et forslag.Smile

Ja rigtigt nok :-) kan godt lide den med spændende ;-) er jo egentlig også meget rammende, skriver det ind på forsiden, på en eller anden smart måde.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)