Hej Amino'er. |
Er du ikke helt sikker på hvordan du skal håndtere ferietillæg? Få hurtigt svar lige her.
Hej Amino'er. |
Hej! Det giver problemer med jeres lønoplysning 2007 og 2008 samt evt, 2009! Kan i ikke enes med ham om at udbetale det nu i maj.........for årene....1% af ferieberettiget løn året før udbetalingen(normalt i maj)! MvH Peter |
Jo, det kan vi sagtens, men har jeg adgang til at udbetale alle pengene uden videre? Jeg mener er pengene betalt ind på den samme konto for alle årene (og står der endnu) og jeg bare kan overføre dem, som jeg ellers ville med feriepengene for det nye ferieår? |
Er du sikker på, at pengene er betalt ind til en konto? Det vil ikke være sædvanligt. Hvis du er i tvivl, så skal du spørge Feriekonto. Men jeg mener Peter har ret - du kan udbetale pengene som et løntillæg (så de bliver beskattet), og så samtidig skrive til medarbejderen, at udbetalingen vedrører tilgodehavende ferietillæg. Dbh
|
Nej, det er jeg ikke sikker på. Det eneste jeg kan se er at han har opsparet et ferietillæg for de sidste par år, som ikke er blevet udbetalt som løntillæg. Er det feriekonto som har pengene indtil de bliver udbetalt? Når jeg skal udbetale ferietillæg via dataløn, så skal jeg bare udbetale det som et løntillæg. Derved kommer det på den normale lønseddel (præcis som du skriver). Problemet er om jeg bare kan udbetale det hele han har til gode for de sidste 3 år på en gang? Når jeg kigger på hans sidste lønseddel for 2009, så har han kun opsparet ferietillæg for et år og jeg kan ikke se at han skulle have ferietillæg tilgode for de sidste 3 år på de opgørelser jeg fik fra dataløn for 2009. Mvh Bifrost. |
Hej igen! Feriekonto administrerer ikke 1%-tillægget for ansatte funktionærer. Det er normalt kun i tilfælde af fratrædelse, der indbetales feriepenge på optjent ikke afholdt ferie ved fratrædelse. Du burde kunne se tallene på den sidste lønseddel for året, og herefter udbetale ultimo maj efterfølgende år. I det dette løb er kørt, er du nødsaget til at udbetale nu for de 3 år...selvom det ikke vil være 100% helt korrekt. MvH Peter |
Hej Bifrost Har du fået hjælp til dit problem? Hvis ikke vil vi gerne ringe til dig, så du kan få udbetalt ferietillægget korrekt. Mvh Kirsten Kundekonsulet Multidata A/S |
Hej Kirsten. Nej, jeg har stadig ikke fået løst mit problem. Kan du ikke sende mig en PM med et nummer jeg kan kontakte dig på? Mvh Bifrost. |
Hej Vi kan ringe til dig, hvis du oplyser et telefonnr. samt dit arbejdsgivernr.. Så vil en af vore konsulenter ringe dig op om dit specifikke problem Mvh Kirsten Kundekonsulent
|