Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdere ens chancer på et bestemt søgeord?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne ligge godt på et bestemt søgeord og har fundet ud af, at størstedelen af dem der ligger på side 1 ikke har nogen indgående links (jf. sitexploration.com). Vil mine chancer så ikke være temmelig gode for at ligge på første side på dette søgeord? Eller er det muligt at blive liggende på første side, uden at have nogle indgående links?

Det er første gang jeg forsøger mig med seo, men har nemlig fundet et keyword, som der har mange hits om måneden og passer godt med min side.

Lige et ekstra spørgsmål; straffer Google mig for at søgeoptimere på et ord, som egentligt er sammensat, men der er flere der skriver med mellemrum (f.eks. bilvask / bil vask)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Mark Aron Thomsen

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:50

Hey...

Du kan på denne side se hvor stor konkurrencen er på enkelte eller flere keywords.

Alt efter hvilken algoritme Google benytter er der jo ikke nogen garanti for at du kan ligger top 1 på bestemte søgeord. Men du har klart en fordel efter som ingen linker til de andre.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:42

Peter Lauge:

Du kan på denne side se hvor stor konkurrencen er på enkelte eller flere keywords.

Hej Peter,

Googles søgeordsværktøj er godt for meget, men det er altså ikke meget bevendt til at vurdere konkurrencen på de organiske søgeresultater.

Selvom der oftest vil være en sammenhæng, kan der sagtens forekomme situationer, hvor der er markant forskel på konkurrencen i Adwords og i de organiske resultater.

Og til Mark,

Jeg skrev tidligere på min egen blog noget om at vurdere konkurrencen på søgeord. Du bør helt kort sagt kigge på sådan noget som, hvor meget dine konkurrenter lader til at optimere mod udtrykket, hvor mange og hvilke links de har, både til domæner og til relevante undersider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 12:16

Hej Peter

Tak for svaret. Har selv brugt google keyword tool til at finde ud af hvor mange der søger på det pågældende ord, men tak :)

Frank: Tak for svaret - godt blog indlæg. Jeg har studeret siden der ligger nummer et og det ser ikke ud som om de er søgeoptimeret til det søgeord jeg kigger på. Flere af deres site titler ser sådan ud;

l_beg_rde-c-42_89.html

Så det er vel er godt tegn :) Har jeg forstået det rigtigt med, at lokale månedelige søgninger på Googles søgeværktøj er hvor mange der søger på det pågældende ord i danmark?

Tak for hjælpen.

Fra Købenavn
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:46

Først og fremmest skal du være sikker på du virkelig har et keyword med mange søgninger. Jeg har ofte set folk fejlagtigt tro de har fundet et super ord for at finde ud af når de kommer i top 3 på side 1 at de slet ikke får de besøgende de forventede. Hvad kunne der så gå galt.

1. Googles Keyword tool viser forkert resultat
2. Manglende kendskab til googles keyword tool, brugeren får vist resultat som bred søgning og dermed ikke det korrekte antal for det optimerede antal.

Hvordan kan du så være sikker på ordet har gode søgninger. Opret en adwords annonce på det valgte ord og lad den køre i 24 timer.

Jeg bruger selv www.majesticseo.com til at tjekke mine backlinks og finder at de mange har flere informationer end siteexplorer fra yahoo.

Hvis du har brug for hjælp kan du sende keywordet til mig og jeg vil gladeligt give dig et seriøst bud på hvad der skal til! (Jeg har hundredvis af gode ord og skal nok lade værd at stjæle dit keyword)Stick out tongue

Mvh

Brian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:09

Aron:

Jeg har studeret siden der ligger nummer et og det ser ikke ud som om de er søgeoptimeret til det søgeord jeg kigger på. Flere af deres site titler ser sådan ud;

l_beg_rde-c-42_89.html

Så det er vel er godt tegn :)

Det er helt sikkert et godt tegn, hvis din værste konkurrent har den slags sidetitler. Så kan du være sikker på, at de ikke ved, hvad SEO er.

Aron:

Har jeg forstået det rigtigt med, at lokale månedelige søgninger på Googles søgeværktøj er hvor mange der søger på det pågældende ord i danmark?

Jep, antal lokale månedlige søgninger er antallet af danskere, der søger på det ord i Danmark . (Forudsat selvfølgelig, at du har valgt Danmark i indstillingerne). Men når nu det er til SEO, du skal bruge ordet, så husk endelig at vælge "Eksakt" i søgeordsværktøjet, så du kun får estimatet på, hvor mange der skriver præcis det valgte ord og intet andet i søgefeltet.

Og som Brian skriver, er Googles søgeordsværktøj kun et estimat.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 16:47

Hej,

Peter Lauge:
Du kan på denne side se hvor stor konkurrencen er på enkelte eller flere keywords

Lige for at præcisere: der er en funktion i googles keywordtool, hvor du kan se annoncør-konkurrencen (AdWords) på de givne keywords - men funktionen viser intet om konkurrencen i de organiske resultater. I øvrigt er det ikke en speciel informativ funktion som sådan.

Jeg vil i øvrigt anbefale dig, at bruge noget tid på at sætte dig godt ind i hvordan googles keywordtool fungerer, inden du bruger en masse tid på at optimere efter det - man kan meget nemt spilde tiden, hvis ikke man ved hvad samtlige data betyder. Som andre her i tråden også er inde på, skal man bl.a. være bevidst om forskellene på "Eksakt" og "Bred" søgning. Ydermere bør du være klar over, at antallet af "globale søgninger" udtrykker et gennemsnit over 12 måneder for hele markedet (hele google) - her bør du overveje om dit keyword er

- sæsonbetinget

- søgt i andre lande (nogle ord er sammenfaldende på især norsk og svensk - men også engelsk, tysk etc.)

- brugt i andre sammenhænge end lige netop den du bruger den i  

Hvor de "lokale søgninger" rigtigt nok viser antallet af søgninger foretaget i den foregående måned i det marked, med de sprogindstillinger du selv har angivet.

Mit råd til dig vedr. selve vurderingen af konkurrencen i de organiske resultater, vil være at fokusere på, hvad konkurrenterne har skrevet i deres

- Titletags (undrer mig lidt over, at du skriver, at følgende indgår i konkurrenternes titles: l_beg_rde-c-42_89.html - men at jeg ikke kan finde nogle resultater herpå ved en googlesøgning) 

- H1, H2, H3: Se på konkurrenternes overskrifter - indgår det pågældende keyword heri?

- Teksten/indholdet: Indgår keywordet i brødteksten på deres hjemmeside - hvis ja, hvor mange gange? Prøv evt. at google udtrykket "keyword density" for at lære mere herom.

- (in)Links (Som du selv er inde på)

- PageRank (hvor høj en PageRank har konkurrenterne)

Foretag en objektiv vurdering af konkurrenternes SEO - kan du selv gøre det bedre? Hvis ja - så på med arbejdshandsken...

God vind

Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)