Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på faktura til udenlandsk kunde?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får besøg af en udenlandsk virksomhed (uden for EU) som kommer til Danmark hvor mit firma skal yde nogle ydelser. Fakturerer jeg denne kunde moms, da ydelsen tilbydes i Danmark eller ej fordi kunden er fra udlandet?

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ydelsen skal bruges i Danmark, skal der moms på fakturaen.

Mvh Brian

Fra Hjørring
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 103
Fra  Dyngby.com Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig. Når du sælger ydelser til Norge ex. så skal du fakturaer uden moms. God weekend

Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dyngby

Den må jeg lige have igen. Hvis man sælger ydelser til Norge så skal man ikke fakturere med moms?

Hvordan skal det så registreres, når indberetter moms til skat?

Skal jeg blot opgive min kundes momsnummer?

Jeg har lige oprettet virksomhed.

MVH

Per F Larsen

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal bed om din kundes Iban nummer og se,
Så kan du klare betalinger uden moms. Det kræver selvfølgelig at din kunde er registreret. Hvis det er en privat lægger du moms på.

Du kan også bare hvis det er en enkelt gang, lægge moms på fakturaen, så kan kunden selv trække det fra.

Men gå ned i din bank og fortæl at du skal handle med udlandet, de har helt styr på Iban og andre små detaljer.

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Nordic Logistic Solutions GmbH Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

@KIM

Jeg ved ikke lige hvad du tænker på men moms og IBAN/BIC har ikke noget med hinanden at gøre.. og kunden kan jo ikke trække momsen fra i Europa, når han kommer fra Norge... det er vildledning, det du er ude på...

Det er i hvert fald min opfattelse...

@Pflarsen

Når du levere en ydelse til en virksomhed skal du ikke beregne moms til kunden, og nej du behøver ikke at spørge om kundens momsnummer, når han kommer fra et land som ikke er med i det indre marked. Når du levere ydelser til en virksomhed indenfor det indre marked, skal du ikke beregne moms, men sikre dig at det moms nummer som kunden oplyser er verifiseret.. Selvfølgelig er virksomheden fra Danmark, skal du beregne dansk moms.

Er kunden en privat skal du altid beregne momsen der hvor ydelsen bliver påbegyndt, dvs er ydelsen fra Danmark, 25 % moms, er ydelsen ex. i Tyskland, skal du afregne tysk moms.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm,

Synes at det tidligere har været fremme, at hvis der sælges en ydelse til Norge, som ikke er med i EU, så skal der ikke lægges dansk moms oveni prisen.

/anders

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)