Hej ... Forleden var jeg til et møde i en virksomhed hvor direktøren pludseligt trak et SPIL frem og foreslog at vi "tog os en omgang" .... På dette tidspunkt fortalte han intet om at spillet var meget populært i flere lande, bredte sig hurtigt til andre og var rost til skyerne i større udenlandske magasiner. Direktørens mål med at vi skulle spille nu - forklarede han - var at se om vores kemi passede sammen. "Det ville jo være fint om vi fremover skulle søsætte forskellige projekter i fællesskab", mente han. Det ville tage ca. 1 - 1½ time at spille forklarede direktøren - "og så gik vi ellers igang!!!!!!". ÆRLIGT: "Jeg må sige at dette er noget af det mest sjove, spændende, men absolut også top top seriøse SPIL jeg nogensinde har spillet i det man trin-for-trin finder frem til hinandens værdinormer og vitterligt ser hvor man passer sammen og hvor man kan være hamrende uenige..." Vi kom til at more os herligt i 2 timer med spillet og fandt på denne måde ud af at vores kemi passede rimeligt godt sammen - .... de første 5 fælles værdinormer vi fx fandt frem til var: - God kommunikation - Troværdighed - Humor - Job & Karriere - Respekt Men, men, men .... dette var kun begyndelsen til mange forskellige tekstkort med påtrykte værdinormer, hensigter, vurderinger og situationer HVOR VI SAMMEN SKULLE VÆLGE hvilke kort der skulle lægges på bordet eller sorteres fra.... Er du interesseret i at høre mere om dette spil der meget sansynligt kunne gå hen og blive ÅRETS JULEGAVE IDE da send send en mail til info@eric-mortensen.com . Spillet koster kun 300 kr. (plus fragt ....kan købes via webshop) og findes på dansk, svensk, norsk, engelsk og tysk. Spillet er akkurat lige kommet til Danmark. Er du interesseret i at vide endnu mere henviser jeg gerne til direktøren der er en rigtig herlig gut (selve projektet er væsentligt større end det umiddelbart lyder her) Forhandlere søges der også. Spillet har været flot omtalt i adskillige store udenlandske magasiner hvor man kalder det for noget i stil med: "SPILLET SOM DR. PHIL IKKE KUNNE HA LAVET BEDRE!!" Hvem kunne så have gavn af dette iøvrigt meget flot trykte og præsentable spil, har jeg lige siddet og regnet på ... Her et par gæt: - To Iværksættere der overvejer at stifte et I/S :) - En chef-ansat der ønsker at forbedre deres samarbejde |
Årets Julegave-ide for Iværksættere
- 1
Forandre dit vand - Forandre dit liv!
|
// Jesper Skov
Det minder mig om en god historie jeg hørte engang. Et firma annoncerede pludselig flittigt i en del større aviser i Amerika - de havde opfundet et mirakelmiddel mod stritører, og for få dollars kunne man blive indehaver af dette mirakelmiddel. Mange tusinde amerikanere sendte kuverter med penge til firmaet, og få dage senere modtog de to stykker tape med posten... Korrekt monteret fjernede tapen ganske rigtigt stritørerne, men af en eller anden grund var de færreste kunder vist 100% tilfredse. :) |
Hej Jesper Webshop og mere info på website skulle gerne være oppe at køre i dag, senest i morgen. Så vender jeg tilbage med INFO. Bedste hilsner Eric :) PS: Til sidstnævnte kommentar fra David: I dette firma er alt totalt gennemskueligt og skulle der være en utilfreds kunde får vedkommende straks penge retur. Det er dog sjovt som der altid er nogen der skal komme med yderst skeptiske kommentarer. Kom du bare forbi kontorene, få dig en wienerbasse, sving benene op på et af bordene og stik så næsen så meget du vil i regnskaberne .... |
Hej Eric, |
Det er du altså selv skyld i :) Du giver dig til at rose et produkt til skyerne, på en måde hvor de ikke skal virke sm en salgstale men hvor det alligevel skinner igennem Senere viser det sig så, at det ikke var en sjov historie du ville dele men et produkt du vil sælge. Blev enden på historien, at du opsøgte ham der lavede spillene, siden du pludselig er forhandler af det? Og hvad skete der med jeres samarbejde, eller er det jeres samarbejde? "På dette tidspunkt fortalte han intet om at spillet var meget populært i flere lande, bredte sig hurtigt til andre og var rost til skyerne i større udenlandske magasiner." Ovenstående er som at tale ned til folk. Sætningen er fuldstændig malplaceret og afslører at det er reklame man er ved at læse, men giver samtidig udtryk for at forfatteren anser læseren for så store idioter at de ikke kan gennemskue det. Hvis du skal reklamere med noget, så kom da med nogle billeder og eksempler på brugen samt priser og lignende. Lad være med at gemme det som et saglig indlæg, for så møder du modstand ligeså snart folk opdager hvad du er ude på. |
Det var nu ikke ment som en kritik af firmaet (jeg er sikker på at jeres wienerbasser er fremragende og at regnskabet er pletfrit! :)), jeg savnede bare mange informationer om spillet. Er spillet i den stil som Carsten beskriver, kunne du have fortalt nærmere om indholdet af pakken - det lyder ikke besværligt at beskrive. Held og lykke med salget! :) |
Mærkeligt nok oplevede jeg lidt det samme som Tommy og David. Faktisk blev jeg lidt irriteret over ikke at få at vide, hvad dette spil drejede sig om. Jeg kom til at tænke på Herbalife''s kampagner. Der tales og forklares i een lang uendelighed - uden nogen som helst konkret infomation. Vi får vel se, hvad det handler :-) Skulle måske lige fortælle historien om AlkaSeltzer''s tidligste kampagne i Mellemøsten. Hovedpine brusetabletten skulle markedsføres i Mellemøsten. Overalt opsatte firmaet store postere med 3 billeder på. Billedet til venstre viste en mand, der så syg og træt ud. I midten så man manden drikke et glas perlende vand. Til højre så man så samme mand - nu smilende og glad. AlkaSeltzer koncernen havde imidlertid glemt, at man i Mellemøsten primært læser fra højre mod venstre, og det ændrede jo situationen en hel del. Kampagnen hørte hurtigt op. AlkaSeltzer blev til grin, og det varede en del år inden de forsøgte sig i Mellemøsten igen. |
Hej, Allerførst svar til CARSTEN: Ja, du har fuldstændigt ret. Det er et spil i den stil. Og der kommer meget mere om det. I dette tilfælde - dette spil - vil du fx også lære en hel del om chefen om vi nu forestillede os at du skulle spille det med din tidligere chef igen. Det spillet gør er at finde frem til de punkter man er uenige om. Når spillet er slut ligger der fx 3 - 10 kort på bordet med nogle punkter der skal løses. Går man så for altvor sammen i dialog og løser disse problemer/udfordringer - ja, da kan fx en chef og en ansat få et langt bedre samarbejde og teamwork. Spillet er basseret meget på at fjerne all den STRESS der kan være på en arbejdsplads eller i hjemmet i dag mellem 2 eller flere personer. Og lige når du nævner noget med Jydsk, kan jeg sige dig at det er en rigtig sej JYDE med stor J der sidder på verdensrettighederne. En herlig gut som jeg selv glæder mig meget til at samarbejde med. Til TOMMY, DAVID og NIKOLAJ .... Ja, jeg forstår 100% sagtens jeres holdning og forklarer hermed baggrunden for den. I 4 måneder har jeg været rådgiver for firmaet der har rettighederne til dette SPIL. Og det er akkurat i dag at afgørelsen falder om jeg skal smide alt andet jeg har i hænderne og i stedet blive partner med den "Seje Jyde" og hans lige så seje københavneske partner. Vi - BEGGE PARTER - forventer at en DEAL imellem os falder på plads i dag og straks den deal er på plads, ja, da vil jeg selvfølgelig "åbne op for sluserne" og henvise til de websites, artikler og links der netop er blevet realiseret (et større projekt der har taget 4 år at få op at køre). Det var først forleden at den første container med SPIL på 5 sprog kom til Danmark og for første gang fik jeg selv fornøjelsen af at teste dette spil LIVE, se hvor flot det er tryk, få indblik i de mindste detaljer som man ikke har kunnet fortælle min person før NU. Min begrundelse for dette INDLÆG som jeg lige hurtigt fyrede af i morges: "Som alle der stikker næsen forbi Amino.dk, eller er meget her på forum - hvad jeg ville ønske jeg selv kunne være noget mere - ved man at det er muligt at få en meget hurtig response fra professionelle folk. Og det skal jeg sørme love for at undertegnede har fået i dag, i det der er mange der har valgt at sende en email direkte til mig og spurgt efter link til Webshop. Se det er jo herligt og det kan jeg bruge som et parameter når jeg nu om en halv time kører af sted og får bragt dealen på plads. Med den respons der er kommet her fra Amino i dag er jeg selt ikke et sekund i tvivl om at jeg skal smide alt jeg har i hænderne og kaste mig over dette, mens at jeg vil ansatte et par folk til passe på de forretninger jeg har opbygget som jeg normalt selv kører. Indtil nu vil jeg sige 1000 TAK til alle der har henvendt sig vedrørende dette "hemmelige spil". I har været med til at bekræftige mine egne store forventninger til dette - og ikke mindst også givet mig et VINK om hvor meget mere jeg selv kan forlange mere for den ekspertise som jeg selv skal tilføre firmaet over de næste måneder og år, idet at firmaet i deres nuværende situation står og mangler denne ekspertise for at komme videre. Tak igen ! Så mit indlæg er altså ikke noget med "skjulte teknikker" osv. - MEN, selvfølgelig er det da KANONT at kunne komme til firmaet nu her hvor sidste møde (forhåbentlig) skal finde sted at og sige: "Der kom lige ordrer ind fra 24 folk der bad om et link
|