Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger i euro

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg sidder lige og prøver at lave bogføring i SummaSummarum. Jeg har en faktura for Speednames (domænekøb) men den er opgivet i Euro. I Summa kan jeg ikke angive valuta for posteringen - hvordan gør jeg så?

/Leif

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:36
Du omregner blot beløbet til DKK udfra kursen på fakturadatoen og bogfører dette beløb. Du gør det samme på betalingsdagen, dvs. som udbetaling bogfører det DKK-beløb, du rent faktisk betaler. Da kursen sikkert har ændret sig mellem fakturadato og betalingsdato, er der forskel på de bogførte beløb. Differencen føres over konto for valutakursdifferencer.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:01
Hvis du bogfører udgiften direkte i kassekladden på betalingsdatoen og ikke først registrerer den som et kreditorbilag (som Mathias beskriver), bruger du det beløb, der faktisk blev hævet på din bankkonto ved overførslen.
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:59
Jeg betalte direkte med mit Visa kort på nettet, så det må være som Anette beskriver det, ikke?

/Leif

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:38
Det er i hvert fald den letteste måde, og der er ingen problemer i at gøre det (med mindre det lige er hen over et årsskifte, hvor du så skal vurdere i hvilket år udgiften "hører til").
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:00
Ingenting, indtil videre. Vi fører fastkurssamarbejde med euroland svjv, så 7.49 i kurs burde være holdbart.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)