Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blive "hussælger"?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Da mit (vores) nuværende projekt blev udskydt pga. lidt problemer angående leverandør, har jeg overvejet og lege med lidt andre ting, som jeg håbede kunne klares på lidt freelance plan.

Det jeg synes kunne være lidt spændende var at sælge huse! Vil ikke uddanne mig til ejendomsmægler (eller bliver i hvert fald ikke nu - måske senere), så overvejede om jeg ikke bare kunne kalde mig for hussælger eller lignende, og så stadig fungere som mægler mellem køber og sælger.

Kan det godt lade sig gøre? Og er der nogle steder jeg kan blive sat ind i hvordan en salgsproces fungere? (tænker her især på papirdelen/det administrative. Er nemlig en ung fyr, så det er ikke noget jeg ved alverdens om. Ved bare at i denne branche er netværk, kontakter og gode forhold vist rimelig vigtig!)

Hvis det så skulle lykkedes mig og komme lidt i gang, hvad kan jeg så "tillade" mig at tage for et vellykket salg? Ikke fordi jeg ønsker alverdens, fordi jeg vil jo ikke gøre det på fuldtidsplan, men vil stadig gerne ligge et godt stykke arbejde i det.

Og sidste ting jeg gerne vil høre om, hvad vil en hjemmeside ca. koste hvis jeg skal have mulighed for at ligge husene ind her + have lidt info + godt design og logo + evt lidt google søgeoptimering? Svinger prisen meget?

Så kunne jeg måske til sidst spørge, om der var nogen der selv var i gang med at sælge eller på udkig efter hus, som kunne tænke sig og give en ung fyr en chance, så jeg kunne finde ud af om det virkelig er noget jeg dur til? Synes i hvert fald det kunne være sjovt (:

På forhånd tak for jeres tid og hjælp..

Mvh Uffe 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:18

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:02
Fra København
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:16

de to første linjer i § 8 i lov om omsætning af fast ejendom er nok ;-)

§ 8. Virksomhed som ejendomsformidler må kun udøves af

1) ejendomsmæglere, der er registrerede, jf. § 25, og

2) advokater med ret til udøvelse af advokatvirksomhed efter retsplejeloven.

sammenholdes den med § 25 og erstatningsansvaret i § 24 kan det udledes at din ide ikke let kan realiseres

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 22:18

Tak for jeres svar..

- Jeg forstår det bare ikke helt. Kan være jeg har misforstået det, men synes da ikke jeg ser noget forkert i at man sælger folks huse så længe man ikke kalder sig for ejendomsmægler, og gør det tydeligt for dem man handler med at blot fungere som sælger..

Hvis jeg nu kan overholde alle regler og love, så ville jeg da personligt mene det er fair. Men jeg tager måske fejl?

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Skrevet kl. 22:31

Kim G. Hansen:

de to første linjer i § 8 i lov om omsætning af fast ejendom er nok ;-)

§ 8. Virksomhed som ejendomsformidler må kun udøves af

1) ejendomsmæglere, der er registrerede, jf. § 25, og

2) advokater med ret til udøvelse af advokatvirksomhed efter retsplejeloven.

sammenholdes den med § 25 og erstatningsansvaret i § 24 kan det udledes at din ide ikke let kan realiseres

Nej jeg fik også lige øje på det da jeg læste det hele igennem! ØV..

Men kan jeg så ikke bygge det op på den måde at jeg laver en hjemmeside, hvor jeg ligger husene til salg ind, jeg hjælper måske med at tage lidt billeder af huset og formulere en salgsbeskrivelse, og ellers så reklamere jeg bare for salgsannoncen. Og bruger så måske også noget tid gennem kontakter og netværk på at finde en mulig køber? Tror i jeg må det? Hvis jeg nu eksempelvis tager en månedlig ydelse så lejer jeg jo egentlig bare en annonceplads ud?

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:48

uffehs:

Nej jeg fik også lige øje på det da jeg læste det hele igennem! ØV..

Men kan jeg så ikke bygge det op på den måde at jeg laver en hjemmeside, hvor jeg ligger husene til salg ind, jeg hjælper måske med at tage lidt billeder af huset og formulere en salgsbeskrivelse, og ellers så reklamere jeg bare for salgsannoncen. Og bruger så måske også noget tid gennem kontakter og netværk på at finde en mulig køber? Tror i jeg må det? Hvis jeg nu eksempelvis tager en månedlig ydelse så lejer jeg jo egentlig bare en annonceplads ud?

Hej uffehs.
Jeg er netop selv ved at være færdig med to års uddannelse som finansøkonom, herefter mngler jeg yderligere ca to års uddannelse før jeg er statsaut. ejendomsmægler.. Jeg er ansat hos en ejendomsmægler lige nu, og for at sige det mildt, med mindre du er advokat eller har en uddannelse/elevplads, så er det en meget stor opgave at tage sig af.. Hvis du er formidler, SKAL du have uddannelsen.. Ellers skal du lave en service som www.boligønsker.dk .. Men jeg ved ikke om det stadig tæller som "formidling".. Husk at bøden er enorm hvis du træder ved siden af.. Alene sikkerheden pr. ejendomsmægler i en mæglerbutik er på 2.500.000kr... Så der er strenge krav.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:30

Læg mærke til, at det der er beskyttet område er formidling af andre personers ejendom, hvis du er ekstremt dygtig til at bygge netværk og skabe kontakter, så er der muligheder. En ejer af en ejendom har lov til selv at sælge sin ejendom til en anvist køber.

I større ejendomshandler er det meget almindeligt med mellemmænd, som skaber kontakt mellem køber og sælger, hvor selve den formelle handel så bliver gennemført direkte mellem køber og sælger. Det er typisk i b2b situationer, hvor der ikke er behov for køberbeskyttelse mv..

I handel med personers "private" boliger tror jeg det bliver vanskeligt, ikke at have den korrekte formelle uddannelse, hvis du vil lave salgsmarkedsføring på den enkelte ejendom.

Du kan måske overveje at blive køberrådgiver, her er ikke de samme restriktioner, men her er din uerfarenhed i ejendomshandel et stort minus, man vil vel vælge en rådgiver som har erfaring.

Hvis ikke du har rigtig gode kontakter indenfor den tunge del af ejendomsinvestorerne, så mener jeg din ide er meget op ad bakke.

De bedste hilsener

Italien Finn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)