Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme netbank til drift og holding?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er i øjeblikket ved at stifte ApS og er i den forbindelse nødsaget til at omdanne min bank-konto til en erhvervsløsning, i stedet for en privat løsning. Det vil koste mig 300 kroner i kvartalet og er helt fint.

Problemet opstår dog ved at jeg både skal have et holdingselskab og et driftsselskab. Herunder skal jeg udvide holdingselskabet med 2-3 andre driftselskaber i løbet af det kommende år.

Jeg har fået afvide af min bankrådgiver, at jeg skal have en seperat netbanks-aftale for hvert driftsselskab under holdingselskabet. Det er både besværligt, men kommer i så fald også til at koste mig omkring de 1500 kroner i kvartalet, for 5 erhvervsløsninger med tilhørende netbank.

Kan det virkelig passe, at det ikke kan samles under én enkelt netbank-konto, nu hvor det er driftselskaber, under et overordnet holdingselskab?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:20

Jeg har fået lavet en løsning, hvor jeg har ét login - og jeg kan så derfra administrere alle konti for mine selskaber.

Banken ville blot have en underskrevet fuldmagt, for at det kunne lade sig gøre :)

Prøv derfor at spørge dem om du ikke kan klare det på den måde.

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 19:32

Tak for dit svar. Må jeg spørge hvilken bank du har? :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:50

Ringkøbing Landbobank :)

www.landbobanken.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 20:17

Det lader sig også sagtens gøre i Danske Bank - også uden den udgift som du der omtaler. Jeg har et login til hver af mine erhvervskonti og 1 til vores privat konto, men lige meget hvilket af disse login, jeg benytter, får jeg med dette ene login adgang til alle mine konti - både privat og erhvervs-konti...

Dbh fra Jørgen

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 20:17

Okay, tak.

Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 20:21

..og også mange tak til dig, Jørgen. Det er godt at vide. Det vil jeg jo i så fald kunne bruge som argument mod min bank (Morsø Sparekasse), i så fald at de nægter det muligt. Så vil jeg hellere skifte erhvervskonti til en anden bank og slippe for at betale 300 kr. x antal konti pr. kvartal.

Jeg hører gerne fra andre også :)

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:32

Jeg har en mistanke om at du ikke helt slipper for (gebyr*konti) problemet, så vidt jeg kan læse er det kun problematikken omkring adgang der er løst her.

De har jo stadig flere konti, selvom de har adgang til dem alle fra 1 login.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 21:39

Brian Larholm:

Jeg har en mistanke om at du ikke helt slipper for (gebyr*konti) problemet, så vidt jeg kan læse er det kun problematikken omkring adgang der er løst her.

De har jo stadig flere konti, selvom de har adgang til dem alle fra 1 login.

Nej, jeg betaler heller ikke 1 krone for alle mine konti. Du kan hos Danske bank og sikkert også hos alle andre banker, få en "pakke" med netbanksaftale og visa-kort etc uden at det koster dig en krone. Jeg tror måske at din bank prøver at binde dig en betalings-pakke på ærmet med noget (guld)Mastercard osv, som du måske ikke har brug for, men nu kender jeg ikke noget til dine forretninger, så det kan jeg ikke udtale mig om, men prøv evt selv at undersøge hvilke muligheder de tilbyder på deres hjemmeside under erhverv Wink

Dbh fra Jørgen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:42

Det er et spørgsmål om forhandling.

Gør det klart for din bank, at du kan få et bedre tilbud andre steder, og vær ikke bange for at spille flere bankers tilbud ud imod hinanden.

Kontakt forskellige banker og indhent forskellige tilbud. Ring til de banker med det dårligste tilbud, og pres dem til et svar på, hvorfor de ikke kan gøre det lige så godt. Det kan de som regel godt, men som de sælgere de er, så starter de selvfølgelig med den højeste pris, og håber du siger ja til det.

Der er ikke særlig stor forskel på om du går på kræmmermarked eller ind i en bank. Begge steder er de ude på at sælge dig varen så dyrt som muligt. Og de starter ALTID på en pris, som er højere end den de i sidste ende kan acceptere.

Situationen er grotesk, men sådan er det desværre med de danske banker. De er en flok krejlere fra den værste skuffe.

Jeg har selv en løsning, hvor jeg går ind med ét kodeord, og kan administrere 3 firmaer. Betaler 180 kr. i gebyr pr. kvartal for hele løsningen.

Det skal lige siges, at jeg IKKE tog det billigste tilbud da jeg forhandlede med banker, da der var andre fordele, som jeg kunne opnå i min nuværende bank, som var udslagsgivende. Jeg anvender Sydbank.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)