Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk eller Engelsk lovgivning??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Har nogle fremtidsplaner med en webshop der skal sælge medikamenter i england fuldlovligt, men ikke lovlig i Danmark efter dansk lovgivning..

Mit spørgsmål er så: Kan jeg bruge en dansk firma til at hoste mit website eller går det i konflikt med dansk og engelsk lovgivning??

Og hvis det ikke dur, så nogle forslag til nogle professionelle webdesignere og webløsninger i England??

Alt kritik og svar tages.. Er ny i faget så alt kan mere eller mindre bruges:)

På forhånd tak Johnny Hansen

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:39

Hej

Hvis produktet du sælger ikke er lovligt i Danmark, er jeg ret sikker på at du heller ikke må sælge det fra et dansk firma, uanset at kunden befinder sig i et andet land.

I den forbindelse er det ret ligegyldigt  hvilket land webshoppen er hostet i, når firmaet er dansk.

En mulighed er at sælge produktet fra et engelsk firma, men så er der andre problemstillinger der spiller ind, eks. kan det være forbundet med store problemer for en dansker, bosat i danmark, at få åbnet en simpel konto i en engelsk bank.

Du kan også alliere dig med en englænder (eller dansker bosiddende i england) og så gøre det den vej.

Hvis du er interesseret i den løsning, så smid mig en privatbesked med lidt mere information om produktet, så kan vi evt. se på noget.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:48

Hej Johnny,

Er ikke sikker på min medamino har ret angående lovgivningen, om salg af medikamenter fra et dansk firma i england, da dansk lovgivning udelukkende er gældende for danske statsborgere i danmark. Def kan dog muligvis være problemer når shoppen er hostet i danmark, jeg mener dog at man er ude over dette når du blot hoster hos en engelsk udbyder.

Foreslår at du spørger en advokat til råds.

Med venlig hilsen

Tonny Christiansen tc@dit-team.dk

Dit-Team - Hjemmesider, Webdesign og Udvikling

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:05

Nu er det jo ikke kun hosting der er tale om, men også salg af et produkt der jo dels skal opbevares, og dels sendes til slutkunderne, hvilket jeg formoder vil ske fra Danmark?

Ellers kunne danske firmaer jo teoretisk set opbevare og sælge hvad som helst pr. postordre til andre lande?

Håber ikke jeg tager fejl, men det kan jo ske :-)

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 12:54

Hej Johnny

Det korte svar er, at lovligheden i forhold til dansk ret afhænger af hvordan du vælger at sætte din forretning op. Du skriver, at dit produkt ikke lovligt kan markedsføres i Danmark. Jeg har derfor lagt til grund i mit indlæg, at du ville risikere bøde eller fængsel i henhold lægemiddelloven eller anden lovgivning, hvis du valgte at sælge dit produkt på det danske marked.

I dansk ret gælder det udgangspunkt, at strafbare handlinger foretaget på det danske territorium kan straffes i Danmark. Svaret er derfor enkelt, hvis du valgte 1) at producere lægemiddelet i Danmark og 2) markedsføre det via et website (.dk,.com eller andet), der 3) sælger til danskere eller andre, der befinder sig på dansk territorium: Her ville du kunne dømmes efter dansk lovgivning i Danmark.

Men hvad hvis du 1) producerer i Danmark og 2) markedsfører via et website (.dk,.com eller andet), men 3) kun sælger til det engelske marked, hvor produktet er lovligt? Svaret kommer her an på indholdet af den relevante danske paragraf, som du potentielt kunne overtråde. Hvis udtryk som ”markedsfører ” bliver brugt, er det tvivlsomt, om man ville kunne sige, at du overtrådte reglerne. Hvad betyder ”markedsføre” så? En række faktorer spiller her ind. Eksempelvis vil et .co.uk-domæne indikere, at du ikke markedsfører dig overfor det danske marked på trods af, at også en hjemmeside på et sådant domæne vil være tilgængelig i Danmark. Hvis på den anden side udtryk som ”producerer” bliver anvendt vil du kunne dømmes efter dansk ret i Danmark.

Om du bruger en dansk virksomhed til at hoste dit website vil ikke have en afgørende betydning for den løsning, du bør vælge.

En optimal løsning ville naturligvis være at oprette et engelsk limited (evt. med engelsk partner), producere i England og via et .co.uk-domæne udelukkende markedsføre dig over det engelske marked. Dog vil en anden løsning – med forbehold for, at jeg ikke kender din forretning nærmere – hvor de forskellige elementer kombineres, kunne skræddersys så du enten overholder dansk lovgivning eller ikke bliver omfattet af den.

Mvh.

Simply Law

v. / Kristian Holte

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Hundested
Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 16:01

Tak for svarene.. Planen er at jeg flytter til England, og kører det som en Engelsk firma, men tænkte der på om det var muligt at bruge en Dansk udbyder til min website, eller om det også giver ballade??

På forhånd tak, og endelig kom med alt hvad i har og sige om emnet:) 

Fra Hundested
Tilmeldt 6. Apr 10
Skrevet kl. 16:04

Tak for interessen men har en kammerat jeg skal drive firmaet med, men tænkte om det var muligt over en kop kaffe eller bid mad at få nogle guldkorn fra dig,nu når du har kendskab til England?? 

Ha en god dag Johnny Hansen:) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)