Hej.. Har nogle fremtidsplaner med en webshop der skal sælge medikamenter i england fuldlovligt, men ikke lovlig i Danmark efter dansk lovgivning.. Mit spørgsmål er så: Kan jeg bruge en dansk firma til at hoste mit website eller går det i konflikt med dansk og engelsk lovgivning?? Og hvis det ikke dur, så nogle forslag til nogle professionelle webdesignere og webløsninger i England?? Alt kritik og svar tages.. Er ny i faget så alt kan mere eller mindre bruges:) På forhånd tak Johnny Hansen |
Hej
Hvis produktet du sælger ikke er lovligt i Danmark, er jeg ret sikker på at du heller ikke må sælge det fra et dansk firma, uanset at kunden befinder sig i et andet land.
I den forbindelse er det ret ligegyldigt hvilket land webshoppen er hostet i, når firmaet er dansk.
En mulighed er at sælge produktet fra et engelsk firma, men så er der andre problemstillinger der spiller ind, eks. kan det være forbundet med store problemer for en dansker, bosat i danmark, at få åbnet en simpel konto i en engelsk bank.
Du kan også alliere dig med en englænder (eller dansker bosiddende i england) og så gøre det den vej.
Hvis du er interesseret i den løsning, så smid mig en privatbesked med lidt mere information om produktet, så kan vi evt. se på noget.