Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bortforpagtning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har desværre lidt private problemer mht. skilsmisse og lign. og i den forbindelse har jeg ikke mulighed for at drive min børnetøjsbutik videre - så enten kan jeg lukke den og med stort tab på lager eller også har jeg en venninde som gerne vil overtage den, men hun har ikke råd til at købe den. Kan jeg bortforpagte den til hende for f.eks. 5.000 kr. pr. måned, og vil jeg så stadigvæk ha' mulighed for at få dagpenge eller skal jeg være "helt" ude af virksomheden ?

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 19:52

Jeg mener ikke, at du kan få dagpenge, hvis du bortforpagter din forretning. Men hvorfor ikke sælge forretningen til din veninde? Du skriver godt nok, at hun ikke har råd til at købe den. Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvad købesummen i givet fald vil være, men det kan måske være en mulighed at sælge den til hende med en lille eller ingen udbetaling og således at hun betaler en ydelse på kr. 5.000 på restgælden, indtil du har fået dine penge. Bare mit forslag ..............

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:52

jamen, jeg "ejer" den vel stadigvæk hvis jeg laver en salgskontrakt på afbetaling....?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:30

Hej

Hvis du med dagpenge mener efter A-kasse reglerne, så har du et problem med at stå til rådighed for arbejdsmarkedet hvis ikke du kan klare at holde åbent i butikken.

Til gengæld er der et par muligheder vedr. at beholde forretningen afhængig af hvor hurtigt du regner med at komme i arbejde igen. Du kan nemlig have egen virksomhed og dagpenge i en periode, hvis forretningen kan passes udenfor normal arbejdstid. Det skulle du tage en snak med A-kassen omkring. Din veninde kan jo blive ansat som provisionslønnet, og du kan så kun spille en mindre rolle i driften.¨

En anden løsning er at du afmelder dig i CVR registret allerede nu inden du ansøger om dagepenge, og så kan du krydse af at du ikke ejer en forretning osv. Det er klart det nemmeste. Bliver du bedt om at dokumentere, kan du vise salgskontrakten.

Din veninde får så sit eget cvr-nummer og kører forretningen videre som en ny forretning, og så laver i en kontrakt med de vilkår i kan blive enige om.Du må nemlig godt have indtægt, selvom du får dagpenge.

Er dagpengene kontanthjælp, revalidering osv. er der dog nogle helt andre betingelser.

Michael

Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, når der er lavet en købsaftale er forretningen købers. Du har solgt forretningen og har ikke længere noget med den at gøre. At du har penge tilgode hos køber har ikke noget med ejerforholdet at gøre, så du burde ikke få problemer med dagpengene..

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Skrevet kl. 21:32

Ak ja, så var jeg atter for langsom ..............

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:48

Gongra - du får 5 stjerner i trøstpræmieBig Smile

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)