Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat/udtræk(løn)/i/s virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu søgt og søgt og jeg er ligeså dårlig til at finde svar som jeg er til at lave regnskab!

Jeg vil derfor spørge om noget som sikkert er blevet spurgt om hundrede gange før. da jeg ikke turde ringe til nogle af "aminorevisor" brugerne og spørge om gratis rådgivning.. hehe!

min partner og jeg har kørt i/s virksomheden i 1,5 år og har i 2009 for første gang kørt et helt år. min partner arbeder 37 timer pr uge fuld tid og jeg selv et par timer her og der (har arbejde ved siden af) min partner har så trukket penge ud af firmaet som "løn".

Vi har uden medregning af "lønnen"/udtrækket og skat af dette et lille underskud i bixen. hvordan i alleverdner skal udtrækket bogføres og er der nogle Xér som skal klargøres før man kan give svar på mit spørgsmål??

Mvh Omar som gik for lidt i skole hehe

 

 

 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm  s-/

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

 

Indehavere af I/S deler overskuddet mellem sig efter en selvvalgt fordelingsnøgle.

Derefter tager I hver jeres andel med i jeres egen selvangivelse. Det skrives i Rubrik 111 (Felt 221).

 

Det udløser så beskatningen. Med andre ord: I betaler jeres egen personlige skat af jeres andel af overskuddet.

 

Hvis jeg forstår dig ret, har I præsteret at lave et lille underskud. Dvs. at I har haft større omkostninger end indtægter. Så skal I hver især selvangive jeres andel af underskuddet i Rubrik112.

 

Nu kan jeg ikke helt følge hvordan det er lykkedes din partner at hive penge ud, når der ikke tjenes penge i foretagendet.

 

Omkring jeres hævninger kan jeg lige skyde ind, at selvstændige (også I/S) får ikke ”løn”. Indehaverens ”løn” er overskuddet. Som I så i jeres I/S fordeler imellem jer som beskrevet ovenfor.

 

Du og din partner bør have klare regler for hvor meget der hæves løbende og af hvem i løbet af et regnskabsår.

 

Mvh
Andreas

 

Fra bilag til årsregnskab på 3 dage! Besøg: www.stahlberg.dk

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm det var egentligt også det jeg tænkte.

Jeg/vi troede at man kunne trække penge ud til at leve for ligesom hvis man ansatte en.

Mvh Omar

 

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan i også...men der skal betales skat af det, hvis en trækker fx. 15.000 ud en måned i kontanter skal i huske at virksomheden skal overføre 15.000 (ca. 50 %) til skat som skatter og am bidrag.

Men kontakt en der kan give jer noget regnskabshjælp...bae indtil i nu er igang og har forstået alt ;o)

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)