Jeg blev færdig for 2 måneder siden med min hjemmesidewww.bkvietnam.dk men den kan desværre ikke komme frem på google, når man søger efter den. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvad jeg kan gøre? 1000-tak på forhånd!
Tilmeld den inde på http://www.google.com/webmasters/ (opret en konto, hvis du ikke har én), gratis - der kan du følge udviklingen af Google's indexering af din hjemmeside., og bl.a. se om de har afvist af hjemmesiden bliver listet i søgeresultatet af en eller anden grund.
Google skal nok finde din hjemmeside i sidste ende, men der kan gå langtid såfremt adressen ikke er skrevet nogle steder på nettet, derfor bliver du nød til selv at fortælle Google om den, ved at gøre overstående.
Jeg tror vi skal skælne lidt mellem SEO venlig, og ikke fundet på Google her. Du har ret i hvad du skriver - og det bør han selvfølgelig også gør - men at siden overhovedet ikke eksistere i en Google søgning efter det specifikke domæne, betyder jo nettop at Google ikke kender til den. Så skal han gøre som jeg skrev tidligere.
EDIT: Jeg må lige tage det tilbage tror jeg - efter en hurtig gennemgang i "lynx", fremkommer der ingen indholdstekst ved klik på menu punkterne; blot det første niveau af menuer igen - og "klublogo.png", "animation.gif". Emil har en god pointe mht. iframen - den skal fikses før du submitter dit site til Google via. webmaster tools.
Jeg er selv i gang med at udarbejde en hjemmeside, som skal på nettet om ca. 4 måneder, og jeg har fokuseret meget på SEO delen. Jeg har haft stor glæde af at læse bogen SEO som kan købes i boghandlen. Ved ikke om det er det du søger, men vil du gerne have mange besøgende på din hjemmeside, så er SEO en nødvendighed at tænke på.
ifølge yahoo site seach er der 0 links til siden , da indgående links er et af de vigtigste ting i at blive fundet af google så find nogle links til side , måske dit links her i tråden og du bliver fundet af google inden for de næste 20 minutter
der er ingen grund til at submitte din hjemmeside til google manuel. Samtlige SEO-eksperter der findes anbefaler at man ikke submitter, så lad endelig være.
Link i stedet til den, fx her fra Amino, så finder Google den helt af sig selv (og helt sikkert hurtigere end via en submit til google). Tilmeld din hjemmeside til kataloget: www.dmoz.org (som er kendt som et af de bedste kataloger, hvor google og andre søgerobotter er glade for at finde dit link).
der er ingen grund til at submitte din hjemmeside til google manuel. Samtlige SEO-eksperter der findes anbefaler at man ikke submitter, så lad endelig være.
Link i stedet til den, fx her fra Amino, så finder Google den helt af sig selv (og helt sikkert hurtigere end via en submit til google). Tilmeld din hjemmeside til kataloget: www.dmoz.org (som er kendt som et af de bedste kataloger, hvor google og andre søgerobotter er glade for at finde dit link).
Hej Lars
Jeg vil meget gerne høre et par argumenter for, hvorfor man ikke skal submitte sit site til Google - det har jeg gjort i flere år, og det har altid virket efter hensigten, men det kan tage lidt længere tid at blive indexeret, end man tror. Det undre mig meget, at Google selv foreslår at du gør det. Det eneste du gør, i bund og grund, er at gøre Google opmærksom på sitet, så skal de nok selv finde ud af hvad der så skal ske.
Det er helt korrekt at det er en god idé at submitte et site til directories rundt omkring, for at blive set - men jeg har dog aldrig hørt om at det er en dårlig idé at gøre Google opmærksom på sit site. Så kan du lave alle de link farms du har lyst til bagefter.
Kan dog tage fejl i at det er en god idé, derfor er argumenter velkomne :-)
Den hurtigste måde at få din side indekseret af Google, er at få en håndfuld populære hjemmesider til at linke til din, dette kunne eksempelvis være Amino.
Når Google identificerer disse links til din hjemmeside, bliver den opdaget og derefter optaget i Google.
Hvis du tilmelder din hjemmeside til google, hvilket jeg ikke kan anbefale, så tager det typisk 2-6 uger før din hjemmeside bliver optaget.