Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af online virksomhed - Grundliggende

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har gået i et par år nu, og brændt inde med at gøre start af virksomhed - til start en online del!

Eftersom jeg ikke har drevet mig den vilde kompetence, men igennem at have læst mig til en del, så vil jeg stadig gerne have den bedste start, eftersom jeg ser mig selv som en god ledertype og at jeg er god til at arbejde selvstændig og gøre mit arbejde færdig til den planlagte tid.

Men men men..

Mit spørgsmål er, hvor skal jeg starte (evt. den hidtil bedste guide - jeg har læst diverse)

Hvor ligger konkurrencen med produkter og markedføring? (Herunder evt salg af tøj) - Hvad er lettest at komme ind på til en nybegynder for at få en god start.

Håber på positive og hjælpende svar,

Andi Christensen Hoej

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 02:35

Hej Andi :)

Jeg syntes du griber det hele lidt forkert an. Du spekulere over hvor markedet er bedst osv. Hvorfor ikke fokusere på hvad det er du syntes kunne være sjovt og spændene at arbejde med hver eneste dag? :)

Ellers så start ud i det små og prøv dig lidt frem hvis du ikke helt ved hvor du skal starte op. er det f.eks. en online tøjbutik du ønsker at drive. Jamen så prøv det stille og roligt af og se om det er noget for dig. Gå evt. ud på gaden og find en privat-tøjbutik og hør om du må hjælpe dem med at sælge deres varer online. du kan så lave en aftale med dem om at tjene 30% på hver varer du sælger! I mellem tiden har du selvfølgelig opsat en lille fin webshop og så er du ellers klar til at sælge.

Det er en model jeg selv ville bruge hvis jeg overvejede at starte noget op. du får et godt kendskab til hvad der virker og ikke virker, ligesom du får en ide om at det er hårdt arbejde :) Men du behøves ikke købe et lager hjem, du vidre sælger blot en varer og tjener en procentdel på det :)

Held og lykke med det :)

Nicolaj B. Müllertz

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:44

Nicolaj B. Müllertz:

Der er kun et lille men vigtigt MEN til dit råd...

En så ukontrolleret lagerstyring vil blot medføre en masse annullerede ordre, da varerne er udsolgt i butikken, og dermed vil Andis webshop gå hen og skuffe flere end den vil glæde...
Og så er spørgsmålet vel nærmere, om det er tiden og slidet værd?

Der skal 10 gode oplevelser til at opveje 1 dårlig... Og det gælder pr kunde!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 11:41

Hej Nicolaj :o)

Tusinde tak for dit venlige svar.

Grundet til at jeg søgte svaret hvor på markedet man er sikret at kunne få bonus af at starte, da jeg selv med en kammerat har masser af idéer til at starte en onlineshop op med tøj, som gerne skulle gå hen og blive en mode - men branchen er hård, specielt at komme ind på markedet!

Derfor er jeg på kig efter noget jeg selvfølgelig vil synes om, men hvor jeg kan sikre mig at hente midler hjem til at starte eventuelt noget andet op, som er mere i min smag. :o)

Men din idé er virkelig en mulighed, men som tilsvarende har skrevet, så skal der bare garanti for at varen er på lageret, men det kan der uden tvivl findes ud af.

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 12:15

Fashion-Seller Det har du sikkert ret i, men mon ikke man kunne finde en løsning på det problem.. :) Jeg syntes blot med den hårde konkurrence der er inden for salg af tøj på nettet og når det er første gang man åbner websahop at det så er en god ide..

Ved godt du ikke vil tjene ligeså meget, men risikoen for at du brænder inde med et stort varelager er der jo ikke :) Og alle de erfaringer der ligger i det er guld værd :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:23

Nicolaj B. Müllertz:

Fashion-Seller Det har du sikkert ret i, men mon ikke man kunne finde en løsning på det problem.. :) Jeg syntes blot med den hårde konkurrence der er inden for salg af tøj på nettet og når det er første gang man åbner websahop at det så er en god ide..

Det er dyrt, tidskrævende og enorm ressource krævende for begge parter... Kender flere der har forsøgt den vej, men alle er lukket ned igen, da det hverken var rentabelt eller tiden værd!

Nicolaj B. Müllertz:

Ved godt du ikke vil tjene ligeså meget, men risikoen for at du brænder inde med et stort varelager er der jo ikke :) Og alle de erfaringer der ligger i det er guld værd :)

Hvis man vil gøre det for erfaringens skyld, så tag fat i en mellemstor webshop, og tilbyd dem billig arbejdskraft mod at du kan lære om deres rutiner, rytmer, setup osv... Det tror jeg er langt mere givende på den front, end et satset projekt, som allerede fra start er ved at sejle på grund...

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 12:24

Det er nemlig erfaringen og kompetence jeg ligger og søger efter! :o)

Men en ting er at springe ud i det, men det første ser jeg som en succes, istedet for nederlag.

Det skal være noget som motivere mig til at gribe nyt an, når budgettet er der.

Men jeg vil undersøge nærmere med hensyn til det at spørge butikker om onlineshop, men spørgsmålet ligger jo også stadig, om det er muligt i disse dage ;o)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)