Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af I/S , evt. problemstillinger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med et nyt koncept med en Amino makker, og skal således stifte et nyt selskab, da mit nuværende ApS ikke skal være en del af det nye.

Jeg tænker at et I/S vil være den letteste løsning, da der her ikke er så mange krav.

Men - er der ulemper - f.eks ved ansøgning af PBS aftale om dankort/kreditkort eller måske andre ting jeg ikke lige har tænkt over. ?

Jeg vil ikke fortælle så meget om konceptet - endnu Smile , men det vil blive en webshop med salg af produkter.

Mvh

Jesper

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:18

Hej Jesper.

Jeg er enig med dig i at I/S er den nemme løsning til at etablere et samarbejde. MEN absolut også den "farligste". I et I/S hæfter i hver især in solidium for hele virksomhedens gæld. Kort fortalt, hvis I/S ikke kan betale sin gæld, kan kreditorerne komme efter gælden hos dig og din makker. Kan din makker ikke betale sin del, hæfter du for den også. Så oprettelse af PBS mv. er den mindste del i skal tænke på.

Så overvej tingene, om i ikke skal få lavet et ApS til det.

Mvh

Per Tange

registreret revisor FRR

Dansk Revison Viborg

8725 5307

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Hej

Jeg er enig med PerYes

Hvis du vælger at fortsætte med I/S konstruktionen, så vil jeg anbefale dig at lade dit ApS være medejer her eller indskyde et ApS i mellem dit nuværende ApS og I/S'et for maksimal beskyttelse.

Jeg synes faktisk, at et fællesejet ApS vil være at foretrække i denne situation.

Hilsen

Tonny

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:54

Tak for svaret Per.

Det virker bare lidt omstændigt med endnu et ApS, og specielt fordi vi ikke vil have de store kapitalbehov, ej heller gældsforpligtelser.

Men selvfølgelig - tingene kan udvikle sig anderledes og mere end man lige kan forestille sig, og et kapitalbehov opstå osv.

Jeg gætter på at det ikke er muligt at benytte mit nuværende ApS - og så kun give den nye ejer andel af den seneste aktivitet , så tingene er tydeligt adskilt?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Et SMBA eller SPE er måske også en mulighed!

MvH

Peter

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:01

Hej Jesper.

Nej det er ikke til at benytte dit nuværende ApS, da den nye ejer også kommer til at eje en andel af dit bestående firma.

Så et selskab er den umiddelbare bedste løsning for jer.

Mvh

Per Tange

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)