Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedstype ved arbejde i Japan

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er blevet tilbudt job hos et japansk skibsværft, som konsulent ved installation af svejserobotter. Arbejdet vil løbe over mere end et halvt år.

I første omgang er jeg ikke rigtig interesseret i at blive japansk lønmodtager. En af grundene hertil at jeg flere steder på nettet kan se at man er fritaget for japansk skat, hvis man er nytilflyttet og får sin løn fra udlandet

http://www.japan-guide.com/e/e2206.html

I stedet vil jeg hellere være lønnet fra DK med DK forhold og gøre brug af ligninglovens §33 A, da der er tale om mere end et halvt år.

Min nuværende arbejdsgiver og jeg kunne dog ikke blive enige om et udstationerings forløb. Derfor overvejer jeg nu at udstationere mig selv i mit eget firma. I forbindelse med dette dukker der en del spørgsmål op:

Hvis jeg laver mit eget firma i DK, som laver en kontrakt med japanerne, kan den løn jeg udbetaler til mig selv  så opfylde ligninglovens §33 A?

Hvilken type selvskab skal jeg vælge? Umiddelbart ville jeg mene Aps, så jeg ikke komme i klemme i en eventuel tvist.

I såfald skal jeg have erhvervssygdomsforsikring og arbejdsskade forsikring. Dækker disse mon også i Japan? Derud over skal jeg selvfølgelig har lavet en rejseforsikring.

Håber i kan hjælpe

Mvh Rasmus

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)