Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress Hosting. 1.000.000 sider + hvem,hvad,hvorfor

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bautik,

Tjek dine indexes i MySQL. Du kan hurtigt se, hvad Wordpress' queries er bygget op, så sørg for, at der er index på de felter der spørgers på.
Overvej derudover, at cache indholdet. Dvs. skriv blogposts til html filer som loades frem for MySQL. Dog vil dette også hurtigt ende med at fylde meget, så det er jo en klar afvejning over performance, man er nødt til at teste sig frem. Det kommer jo også meget an på, hvor mange requests der kommer.
Hvis du laver en side med 100 besøgende om dagen, så er det jo mere et spørgsmål om, om du kan acceptere loadtider på 1 sekund eller mere. Det dør webserveren ikke af.
Men har du 100 besøgende i minuttet, så kan du lynhurtigt skyde din server i sænk uden de rette indekses og øvrig optimering.

Så når alt kommer til alt, så kan du ikke optimere før du kender det behov du optimere til.
Umiddelbart ville jeg da bare smide siden og op løse problemerne henover tid.
Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 03:29

det lyder spændende, og ikke mindst interessant hvordan du vil formå at få søgemaskinerne til at indexere og rangere de 600.000 sider du starter ud med - der bliver nok også en kamp der :)

Du skal nok ud i at have egen server, det er ikke sikkert at VPS er nok til dit behov.

Vælger du at generere flade html filer rent fysisk (hvilket ville være en stor fordel hvis du kan det rent performancemæssigt), og disse fylder fx 20 kb pr. stk, så bliver det med 1 mio sider til ialt 20gb + evt. slack.  Det er alligevel en hel del.

Hvis du vælger at køre med php op mod mysql med dynamiske forespørgsler, så skal du alliere dig med en programmør fra start, medmindre du er ligeglad med nedetider på sitet og evt. at lægge hele den server ned du kører det på (hvilket din webhost kunne blive træt af hvis de ikke har sikring mod dette).

Der bliver en hel del performance optimering m. caching, queries osv., så en kyndig programmør i baghånden er næppe nogen dårlig idé :)

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 06:51

Bautik:

Jeg står med et projekt der skal til at igang og der vil hurtigt være minimum 1 million forskellige sider.

Derfor er jeg lidt nysgerrig efter hvad der er vigtigt for en Server at have for at Wordpress køre optimalt og gerne mere end det?

Jeg søger ikke deciderede tilbud men mere infomation og evtuelle henvisninger til Hosting centre som kan fremvise hurtige Wordpress setups med mange sider.

Hej Bautik.

Det lyder meget spændende. Jeg ville kigge lidt på Varnish hvis det var mig :-)

Jeg mindes at have set lidt info på hvordan man spænder en varnish-cache foran WP:  varnishing over Wordpress

God vind med projektet!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 09:44

Vi må håbe, at han ikke får brug for en cache - det er jo tegn på, at kun få af siderne anvendes.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:45

Jeg fatter så ikke lige hvordan man sådan lige producerer 600.000 sider, med mindre de stort set er identiske.

men det du skal være på vagt overfor er søgemaskinerne, som faktisk kan suge al kraften ud af serveren. Jeg læste om et websted som faktisk var temmelig stort og populært, også hos søgemaskinerne, som til sidst var oppe på at bruge over 80% af serverens processor-tid ustandseligt blot for at indexere.

Og så er der også lige hvor mange request's (besøg) som du forventer der bliver på sitet.

Jeg tænker lidt i retning af flere forskellige servere, som deles om trafikken, og så en til at fordele den rundt på de forskellige. 

Jeg har sgu lige glemt hvad sådan en opsætning hedder, men alle sites med meget trafik benytter den type, jeg mener det hedder noget med balanced ...?

Med mindre det er en stor statshemmelighed hvad alle de sider skulle gøre godt for, må du meget gerne indvi os i dine skumle planer :D

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:50

cpufan:

Jeg tænker lidt i retning af flere forskellige servere, som deles om trafikken, og så en til at fordele den rundt på de forskellige. 

Jeg har sgu lige glemt hvad sådan en opsætning hedder, men alle sites med meget trafik benytter den type, jeg mener det hedder noget med balanced ...?

loadbalacing

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:04

vanvittigt :D

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:16

Altså i har fat i dele af opskriften. Jeg har før lavet et wp setup med halvanden million indlæg, der var 20 forskellige blogs med automatisk genererede indlæg, hosted på to front-end servere der var forbundet til den samme database der kørte på en tredie, meget stor (2 Intel Xeon Quad Core 2.5 Ghz, 10GB Ram og en masse harddisk), server.

Derefter var der sat 4GB ram og 15.000 RPM  Diske i hver af frontend maskinerne, som så kørte en reverse proxy (f.eks. varnish) der sikrede at de mest brugte (dvs. tilnærmelsesvist alle) sider lå klar i serverens hukommelse / swap.

Derudover var der lavet nogle backup rutiner og noget overvågning fordi systemet løbende fik tilført data. Vi havde valgt en Wordpress MU Løsning og selv lavet noget .htaccess omskrivning. Mht. optimering på de forskellige plugins så var det ikke vildt afgørende da vi netop havde proxies foran.

Jeg kan ikke huske vores målinger, men vi outperformede alt andet vi tidligere havde arbejdet med :o)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)