Hvis du tilbagebetaler det du mener er korrekt - med begrundelse - minimerer du om ikke andet risikoen for at han klager til forbrugerklagenævnet. Det koster ham jo også 150 kr. såfremt han klager uberrettiget. |
WideEyes.dk & AAimport.dk:Er der ingen juridiske eller praktiske retningslinier for sådanne forløb? Vi kan vel ikke være de eneste der nogensinde har stået i denne situation?
Som jeg set det er der to mulighder.
Kunden kan klage til forbrugerrådet der så vil træffe en afgørelse. Rådet har dog ingen sanktionsmulighed muligheder såfrem deres afgørelse ikke følges.
Den anden mulighed er at kunden eller sælger tager retlige skridt og stævner modparten, så er det op til en dommer at afgøre sagen.
Er der tale om et krav på højst 50.000 DKK vil ssagen kunne køre i retten som en såkaldt "Småsagsproces" hvilket vil sige at sagen kan afgøres uden brug af advokat.
http://www.domstol.dk/om/reform/Indholdsreformerne/smaasagsproces/Pages/default.aspx
Mvh
Ravn