Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med at vælge navn!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står og skal starte en medievirksomhed efter sommeren som skal sælge outdoor medier. Disse er ikke "normale" outdoor medier.

Da jeg er ved og have næsten alt klart, så er jeg begyndt at tænke på et navn og har i øjeblikket 3 muligheder:

Rain of fish (dette er et vejr fænomen fra gamle dage, hvor det blev fortalt at det regnede med enten fisk, frøer eller fugle, hvorfor navnet også kan være "Rain of frogs" eller "Rain of birds")

Rauw public (Dette passer meget godt, da det er rå produkter jeg benytter mig af og det er outdoor medier, hvilket rammer godt med ordet "public". Dog synes jeg at ordet "rå" er et modeord lige i øjeblikket. Derudover synes jeg det er sjovt, for når man siger det så lyder det som ordet "republic")

Elmo's light (Dette er et usædvanligt elektrisk vejr fænomen, hvilket sammen med "Rain of fish" passer godt til virksomheden, da det har noget med naturen af gøre og mine produkter er også hængt op på naturens ressourcer)

Jeg har valgt nogen lidt skæve navne, da jeg godt vil have et som skiller sig lidt ud og som absolut ikke har ordet media i sig..

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej med at vælge hvilket navn jeg skal bruge eller kommer med andre forslag!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 09:17

Nogen der kan hjælpe :)

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 09:20

Skulle jeg vælge, ville jeg tage "Rauw public"

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:35

ja "Rauw public" den er jeg også nede med :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:42

Jeg kan egentligt ret godt lide Rain of Fish.... Det gør mig hamrende nysgerrig, og hvis jeg stødte på det firma navn ville jeg med garanti lige skulle ind og tjekke hvad pokker de render rundt og laver :)

Problemet med det er så at i skal finde på en god forklaring på hvorfor i lige har valgt det navn, eller også skal i køre på det mystiske ved det - begge to strategier der ikke er voldsomt nemme i forhold til marketing. Men kan man "pull it off" kan det give en enorm payoff i forhold til jeres brandværdi.

Fænomenet "Elmo's Fire" hedder vist "St. Elmo's Fire", hvis det skal være helt korrekt....om ikke andet kommer jeg til at tænke på vores orange-røde ven Elmo (" target="_blank" title="

">
) mere end jeg kommer til at tænke på flippede vejrfænomener, hvis ikke der er "St." foran :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 09:51

Hej Farma,

Tak for dit gode svar.. Jeg kan også godt lide Rain of Fish, da det nemlig er et underligt navn.. Hvorfor jeg ville bruge det, ville være fordi det er et vejrfænomen (eller det siger man) og jeg benytter mig af produkter som er fra naturens side!

Men der findes mange virksomheder som har et navn, der ingen mening giver i forhold til det de laver!

@de to andre: tak for jeres svar, synes også selv rigtig godt om navnet..

Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:58

Her er et par engelske forslag...

HAPPY MEDIA

HOUSE OF MEDIA

24/7 MEDIA

og et par danske...

MEDIAKOMPAGNIET

HØJSPÆNDING  

mvh RosemundeBig Smile