Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudbetaling ved ApS?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alt Jeres input indtil nu. Det var hurtig respons :-)

Er det korrekt at opsummere, at der når der arbejdes hjemmefra (i en bygning der allerede er forsikret) og der ikke er biler tilknyttet til hverken firmaet eller privaten, er behov for to forsikringer; nemlig

• erhvervssygdomsforsikring
  • arbejdsskadeforsikring  

Jeg ønsker jo på ingen måde at gøre noget forkert - hvilken netop er grunden til, at jeg spørger herinde :-)

Brian Knudsen > Det kan jeg godt følge dig i, men det gør jeg jo sådan set allerede her i udviklingsfasen. Forskellen er blot, at jeg nu har et alm. lønmodtagerjob. Men igen så er det jo ikke tanken, at det skal vare ved ret længe (så mange penge står der heller ikke på privatkontoen Wink)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:26

Brian Knudsen:

Arbejdsskade forsikring for ansatte, lønnet som ulønnet... ;)

flere info kan du finde her http://www.startvaekst.dk/vhnordjylland.dk/lov-krav-forsikringer

Takker ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:30

LRA:

Er det korrekt at opsummere, at der når der arbejdes hjemmefra (i en bygning der allerede er forsikret) og der ikke er biler tilknyttet til hverken firmaet eller privaten, er behov for to forsikringer; nemlig

• erhvervssygdomsforsikring
  • arbejdsskadeforsikring  

Jeg ønsker jo på ingen måde at gøre noget forkert - hvilken netop er grunden til, at jeg spørger herinde :-)

Nu ved jeg ikke hvad det er din kommende virksomhed skal arbejde med, men en erhvervsansvarsforsikring er nok ikke en dum ting. Hvis du vælter en potteplante ned i en kundes nye kopimaskine vil det nok være træls at hænge på at betale den selv hvis man kunne have forsikret sig imod det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 12:33

Anders Christensen > Ja, det brude jeg måske lige have nævnt også :-)
Der vil blive tale om en internetbaseret virksomhed, så i det første lange stykke tid, vil jeg vil ikke få kundekontakt andet end gennem telefonen/e-mails. Det er muligt, at jeg i fremtiden vil deltage på messer o.lign., men det ligger nok et års tid ude i fremtiden.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:47

Brian Knudsen:

Det er en meget dårlig ide at arbejde uden løn, om du så nøjes med at udbetale 5000 kr. i løn i en måned er det stadigvæk mentalt bedre end 0 kr. osse selvom du vil spare op.

Men hvis man har en formue man vil bruge af så kan man undgå at skulle betale løn til sig selv.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:01

Niels:

Brian Knudsen:

Det er en meget dårlig ide at arbejde uden løn, om du så nøjes med at udbetale 5000 kr. i løn i en måned er det stadigvæk mentalt bedre end 0 kr. osse selvom du vil spare op.

Men hvis man har en formue man vil bruge af så kan man undgå at skulle betale løn til sig selv.

Hej Niels

Selvom du har en formue er det mentalt ikke godt at gå på "arbejde" uden at få løn.. så om han betaler sig selv 500 kr, halvtreds ører eller lignende, er bedøvende ligegyldigt. Det vigtigste er at han betaler sig selv løn selvom han vil spare op i firmaet.. 

dbh

Brian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:05

Brian Knudsen:

Selvom du har en formue er det mentalt ikke godt at gå på "arbejde" uden at få løn.. så om han betaler sig selv 500 kr, halvtreds ører eller lignende, er bedøvende ligegyldigt. Det vigtigste er at han betaler sig selv løn selvom han vil spare op i firmaet.. 

Jeg kan udemærket godt følge dig, men jeg tror at det afhænger fra person til person. Hvis jeg stod i den situation så vil jeg gøre det på den måde at jeg vil sørge for at den formue jeg havde sparet sammen blev "udbetalt" løbende som løn, men uden at være løn.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:47

Det er nogle ganske fine overvejelser, I gør Jer mht. udbetalese af løn eller ej, og som tidligere skrevet kan jeg godt følge tankegangen. Personligt er jeg typen, der fungerer bedst, hvis min konto ikke balancerer omrking nul hele tiden, så derfor vil jeg gerne have et konstant minimum på omkring 100.000 kr. stående, og for mig er det sådan set motivation nok at se beløbet nærme sig denne grænse. Når den så er nået, er det selvfølgelig også ved at være tid til at udbetale løn Smile

For at komme tilbage til mit oprindelige spørgsmål så kan jeg udlede, at det er OK ikke at udbetale løn (så kan man altid diskutere det mentalt fornuftige i det), men at der er nogle forsikringsmæssige ting, der naturligvis skal være i orden. Håber at dette er korrekt forstået? :-)

Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:49

Hov, kan da lige tilføje, at det for mig også er en "løn" i sig selv, at få en mere fleksibel tilværelse end nu, hvor jeg er alm. lønmodtager. Dette kan jeg naturligvis ikke betale husleje og købe mad for, men jeg kan i hvert fald leve højt på det et godt stykke tid Wink

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 15:35

LRA:

Hov, kan da lige tilføje, at det for mig også er en "løn" i sig selv, at få en mere fleksibel tilværelse end nu, hvor jeg er alm. lønmodtager. Dette kan jeg naturligvis ikke betale husleje og købe mad for, men jeg kan i hvert fald leve højt på det et godt stykke tid Wink

Det kan godt være at du lever højt på det, men stille og roligt begynder dine behov med at sænke sig og stille og roligt begynder du at rokke dig tilbage. Derfor betaler man en løn hver måned så du selv får noget ud af alt den tid som du arbejder, selvom om at du i perioder syntes at hele fortjenesten går til at betale regninger med.. Det andet er misforstået planlægning ;)

dbh

Brian

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)