Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg godt igang med min forretning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg, 12 år og min gode ven på 14 år har altid fascineret os for handel og den slags.. Vi har prøvet alt fra at købe slik på loppemarkeder og samle æbler til at sælge.

Men nu er vi blevet lidt større, og er derfor, som mange andre børn, begyndt at bruge Internet meget. Nu har vi tænkt os at starte med at sælge over der. Vi har lavet lidt handel med ting vi har købt i Kina engros.. Så vi har faktisk tjent de første penge. Vi har som plan at tjene en del penge, og til sidst investere i en god idé. Vi tænker, som det er nu, at lave en hjemmeside og sælge derover. Men hvor skal vi starte? Vi har en del ting at sælge.. Men ellers, hvad er de næste skridt vi kan tage?

Jeg håber der er nogle der har et godt svar på spørgsmålet! På forhånd tak!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:53

Hej August

Det er bare super sejt, at I allerede begynder at tænke på at arbejde selvstændigt i så ung en alder.

Så velkommen på Amino - stedet hvor alt kan ske.

Det vigtigste du skal gøre er, at finde ud af, om der er et marked for de produkter du vil sælge.

Det næstvigtigste er, til at begynde med, at finde en niche, hvor der ikke er alt for mange konkurrenter.

Jeg har skrevet en masse artikler du kan læse og videoer, du kan se på www.MarketingMagasinet.dk hvor du kan finde ud af mere.

Hav det Cool Yes

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 12:16

Med den alder, så kan I nå at blive verdensmestre, når I er 25 år Smile

Jeg går ud fra, at I har en masse tid til rådighed for, hvis I skal have succes, så skal I være meget vedholdende og gi´den gas hele vejen.

Økonomi spiller i dag en stor rolle. Hvis I ikke har mange penge, så skal I se på de gratis muligheder der er i markedet. Det kan være "open source" eller free ware til jeres hjemmeside. For eksempel kan I få et gratis grundmodul i det firma, som jeg arbejder med, hvis I vil tilbyde online booking eller blot bruge en online kalender (se link nedenfor).

Derud over kan I sætte jer godt ind i SEO og andre dicipliner, som bliver diskuteret meget her på Amino.

Med jeres valg af Amino som forum, har I i hvert fald allerede gjort noget super godt.

Velkommen til Amino Smile

Tilmeldt 30. Apr 10
Skrevet kl. 12:26

Mange tak for begge svar...! Det ser ud til at det er et meget venligt forum det her. :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:40

Det er dejligt at se så unge mennesker være initiativrig i så tidligt en alder. Jeg selv gik allerede ved 10 års alderen og solgte æbler og kirsebær ligesom jer selv og tjente lidt penge der. Jeg begyndte dog først for alvor at tænke seriøse tanker om en selvstændig fremtid da jeg var omkring 17 år.

Da jeg prøvede at opbygge mit første projekt, brainstormede jeg over alle muligheder jeg havde. Jeg skrev ned hvad mine idéer var, hvordan jeg vil styre det og hvad mine målsætninger skulle være. Derefter er det bare at undersøge mulighederne for at udføre det arbejde man nu og engang har besluttet sig for. F.eks. hvad konkurrencevilkårene er.

Når i så er igang kan det være en fordel at sætte sig ned og have et møde hvor man snakker om eventuelle tiltag engang imellem. I mit eget firma har vi møde hver fredag hvor vi nedfælder idéer og tanker hvorefter vi undersøge og planlægger mulighederne.

Det er vigtigt at tænke nyt engang imellem når et firma skal udvikle sig, og her kan det være nødvendigt med andre uvildige sparringspartnere som måske ser sagen på en anden måde end en selv. Flere øjne ser typisk bedre end kun 2 øjne. det er heldigvis her Amino er perfekt, selvom man skal passe på med at udpensle sine idéer i et offentligt forum, da andre "fuskere" skynder sig at bringe idéen til virkelighed før i overhovedet selv har en chance for at udfører det.

Men mine råd er at tænke kreativt og nyt, og det har i heldigvis alderen til. Og hvis folk ser ned på jer fordi i er så unge iværksættere og siger at det da ikke kan lade sig gøre, så skal i ignorerer det, da det typisk er folk som ser lidt for meget op til janteloven.. Smile

Tilmeldt 30. Apr 10
Skrevet kl. 16:01

Hej, 

Tak for indput..

Mig og min ven har nu lagt hovederne i blød. Vi har fundet ud af vi umiddelbart vil købe i Asien og sælge i Danmark..

Vi har fundet ud af hvad vi hovedsageligt vi sælge, men lige et par spørgsmål.

Vi har tænkt os at lave en hjemmeside hvor vi vil sælge. Skal vi betale til f.eks. SKAT eller lignende eller kan vi bare "køre løs?" Skal det også registreres som et firma, betale skat, moms osv?

Hvad når vi importerer varer uden for EU, skal vi så også betale moms og told eller kan det undgås ved at registre sig på en eller anden måde?

Hilsen August og Trond

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:46

Hej August og Trond.

Sikke en entusiasme i den alder - I skal nok blive til noget stort Big Smile

Ang. oprettelse af firma, så opstår der dermed nogle problemer, så længe I er unden 18 år.

Få én af Jeres forældre til at oprette en CVR/Moms nr. til Jer, og lad dem samtidig administrere bankkonto og alle juridiske kontrakter/aftaler.

I det hele taget, bør I nok drage Jeres forældre meget ind i dette, da I reelt set ikke kan indgå bindende aftaler når I ikke er myndige.

Tilmeldt 30. Apr 10
Skrevet kl. 20:15
Hej, Ok. Så tror jeg vi holder os til QXL-handel i lidt tid. Så når vi bliver lidt mere erfarne og rigere, kan vi få vores forældre til det. Så er det dejligt man også selv har forældre som bakker os op i vores ideer.
Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:26

Woow!

Thumps up for at være ambitiøs i så ung en alder - hatten af for dét! Smile

Mickey Gee, SPECIFIC RADIO. Mail: m [at] sr [dot] dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)