Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

META - hvor/hvordan?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens..

Det er gået op for mig at min hjemmeside vidst slet ikke har:

META title

META discription og

META tags

Eftersom jeg går udfra disse er yderst relevante kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken fil jeg skal oprette disse i? Jeg benytter Prestashop.

Samt hvad man skal skrive for at kunne lave dem.

Desuden påtænker jeg at få lavet artikler, jeg ved ikke hvor meget disse betyder mht søgemaskine ranking? Men alt andet lige må det betyde en del hvis der er en artikel på min hjemmeside om f.eks. Dørribber eller Crosstrainers

Der er tale om min side som sælger motionsudstyr

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:15

Her er en side hvor du kan læse om META koderne:

http://www.siteground.com/metatag_optimization.htm

Ang. indhold på din side. Så er det klart en fordel at du har en masse god information på din side, men de nøgleord du vil findes under. Jeg vil klart anbefale dig at få en blog på selve hjemmesiden, da et blodindlæg bliver optaget i google inden for en times tid, hvis du f.eks. tilmelder dit rss feed til www.overskrift.dk.

Husk at lave bloggen på denne adresse: www.domain.dk/blog - det vil hjælpe resten af din side på google.

Held og lykke med det!

:-)

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 19:21

Peter Lauge:
Husk at lave bloggen på denne adresse: www.domain.dk/blog - det vil hjælpe resten af din side på google.

Hej, mange tak for hjælpen. Jeg mangler stadig hvilken fil det præcist skal skrives ind i når jeg bruger presta.. min indeks fil er f.eks. kun 4 linier fordi det er sat lidt sjovt op i presta.

hvis jeg lavede bigbuy.dk/blog og benyttede f.eks. wordpress ville dette altså kunne give lidt ekstra fra google? nøgleordene skal selvfølgelig også linke til det relevante produkt/kategori.. Jeg er nemlig begyndt at falde lidt ned i google, havde et par uger med ca. 40-50besøgende hver dag, nu er jeg på ca. 30.. Og det kan jo mærkes på salget, selvom jeg godt ved jeg er ved at komme udenfor sæsonen.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:31

1) Jeg kender ikke til Presta - så ved ikke hvordan de gør det. Men meta koderne skal ind i html headeren.

2) det vil gavne dit domæne hvis du har en aktiv blog med godt indhold på www.domain.dk/blog. Men der er altså mange andre parametre som spiller ind her også. Du vil på en standard Wordpress have en masse duplicate content problemer. Du kan løse en del af dem ved at kopiere f.eks. min robots.txt fil på www.pixelhuset.dk/robots.txt - der skal nogle flere tilretninger til yderlige.

SEO er et stort område og jeg er endnu kun elev hos de store seo mestre som demib.dk m.v.

:-)

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 19:33

Okay.. Super, mange tak, jeg ser nærmere på det.

Så håber jeg en anden amino kommer på banen med svaret omkring presta :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 19:34

Hej Steven.

Du skal ikke ændre i nogen filer. Det hele klares i administrationen under "Preferences > Meta Tags > Index.php"

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 19:42

ahh det havde jeg ikke opdaget.. Går ud fra det er den index som jeg skal have rettet.. De andre har jeg vidst lavet ser det ud til... Tak :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 19:44

Det var så lidt :)

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:23

Steven Zacho:

Det er gået op for mig at min hjemmeside vidst slet ikke har:

META title

META discription og

META tags

Hej Steven

Jeg tror du mener

• Title tag
  • Meta-description tag
  • Meta-keywords tag

Title tag kan indholde maksimalt 70 karakterer (nogen SEO'er går helt ned til 64 karakterer for at være på den sikre side) Den søgefrase du ønsker at siden skal optimeres til skal medtages her og gerne i starten af titlen. Har du eksempelvis dit eget navn eller firmanavn med, så placer den til sidst i titlen. Titler er meget vigtige - af alle de faktorer du kan pille ved på en side, så vægter den højst. Titler har betydning for både ranking og click-through-rates (CTR), da den også bruges som overskrift i søgeresultaterne.

Meta-keywords kan indeholde maksimalt 160 karakterer. Her skal du skrive et resume over indholdet på siden. Søgemaskinerne vælger meget ofte teksten i din meta-description som beskrivelsen for din side i søgeresultaterne. Husk at skrive så tæt på 160 karakterer som muligt, skriver du eksempelvis kun 100 karakterer, så vil søgemaskinerne ofte selv finde på noget at sætte ind for de resterende 60 karakterer, og det er sjældent lige så godt, som det man selv skriver. Meta-description har INGEN betydning for rankings, men den har stor betydning for CTR.

Jeg kender ikke noget til Prestashop, men det kan jeg se at der heldigvis er andre Amino'er der gør ;)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 23:03

Hej Grosen

Tak for info, meget oplysende :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)