Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt må man gå med "vildledende" markedsføring ?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg været lidt rundt om på nettet og kan se flere magasiner netop bruger udtrykket GRATIS..

Bestil abonnement af vores blad/magasin og få et GRATIS pulsur.

Mener det var iform der brugte den (hæng mig ikke op)

Mange blade har den formulering med..Kan også ses i  Anders And bladene :-)

Ved du hvor man undersøger sådan noget helt til bunds ? Er et spændende, men meget forvirrende marked

Mikkel

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du går ind og tjekker iForm skriver de lige netop ikke  at deres tilbud er gratis :)

TV2 har faktisk en udemærket side, hvor du tager fat på emnet med en masse gode eksempler. Du kan finde den her:

http://tv2mediaforum.dk/artikel/vildledende-reklame

Følgende citat er i øvrigt fra samme side:

"Man må således kun anvende ordet "gratis", hvis forbrugerne ikke skal købe et andet produkt, for at få den gratis ydelse"

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:04

Må man bruge ordet GAVE ? :-)

Bliv medlem idag og få en xxx i velkomstgave.

mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:07

Fama:

Hvis du går ind og tjekker iForm skriver de lige netop ikke  at deres tilbud er gratis :)

TV2 har faktisk en udemærket side, hvor du tager fat på emnet med en masse gode eksempler. Du kan finde den her:

http://tv2mediaforum.dk/artikel/vildledende-reklame

Følgende citat er i øvrigt fra samme side:

"Man må således kun anvende ordet "gratis", hvis forbrugerne ikke skal købe et andet produkt, for at få den gratis ydelse"

Super Yes

5 x Star helt GRATIS herfra ;-)

Mikkel

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:21

MikkelFriis:

Må man bruge ordet GAVE ? :-)

Bliv medlem idag og få en xxx i velkomstgave.

mikkel

Årh.... Det er et godt spørgsmål.... Jeg mener faktisk det engang har været ulovligt, men er tilladt i dag. Så hvis jeg skal komme med et gæt vil jeg sige den er helt i orden.

Men som sagt er jeg ikke jurist, så tjek lige op på den.... Jeg ved desværre ikke lige hvor du kan finde ud af det... Men forbrugerombudsmanden/forbrugerrådet virker som oplagte steder at søge information - hvis de ikke har det liggende allerede har de med garanti en eller anden mulighed for at man kan stille dem spørgsmål.

P.S. Hæ hæ, tak for stjernerne - der er ikke noget bedre end gratis ting Big Smile

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:29
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:12

Fama:
Men i forhold til "fri" trafik kan du begrænse det med henvisning til "fair usage". Dvs. udbyderen gerne må opstille en grænse og så sige "indenfor denne grænse har du fri trafik"

Men de fortæller dig jo ikke hvor grænsen går.....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:15

Fama:

På Tigernet.dk siger jeg at du kan sende sms gratis..... det kræver blot at du opretter dig og så får du 3 sms'er gratis. Derefter skal du betale for det. Er det ok eller på grænsen?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 16:47

Hej igen Mikkel

Ja det vil jeg mene er i strid med markedsføringsloven. Du skal jo huske på at "jamen de andre gør det også" altså ikke holder i retten :)

I samme forbindelse synes jeg også man skal notere sig at eksemplet med Billed Bladet faktisk også lidt er "undtagelsen, der bekræfter reglen" - du ser jo ikke mange af den slags tilbud. Så upåagtet at der er enkelte folk der laver den slags tilbud mener jeg stadigvæk vi, med sikkerhed, kan sige det ikke er tilladt :)

Så mit råd er helt klart at du holder dig fra at bruge "gratis" i forbindelse med noget som helst, der kræver at folk skal have pungen op af lommen....

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 16:53

Hej Niels

Det er for så vidt underordnet hvad "de" gør.... Det bliver en given praksis hverken mere eller mindre lovlig af :)

Ang. dit tilbud med gratis sms, vil jeg mene det er fint nok - sålænge du gør det klart, at der er tale om "3 gratis sms" og ikke generelt gratis sms.

Dybest set handler det jo om almindelig sund fornuft.... Hvis noget kræver man skal have pengen op af lommen, så vil ingen vel kalde det gratis? :)

Vil du være med?

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)