Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt må man gå med "vildledende" markedsføring ?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Sorry men hvorfor overhovedet tænke i de baner? At gå lige til den lovmæssige grænse, og evt skuffe sine kunder, det er i hvertfald ik noget, der giver gode fremtidsudsigter!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:52

Hej Fashion

Det har du helt ret i :-)

Jeg vil bare gerne kende lidt lovgivning på området..

Der har jo netop været mange dårlige ting med televerden, hvor de er kommet i mediaerne flere gange og utilfredse kunder..

Jeg har f.eks. op til 20% rabat på færgeoverfarter og der skriver jeg 20% rabat, men spørg kunder siger jeg på udvalgte afgange.

Jeg synes det er med at finde balancen, hvor kunden ikke føler sig snydt, men det stadig lyder lige en tand bedre end det er..

Som i f.eks. din signatur skriver du også fra (pris) men fremhæver prisen og ikke fra..

Det er lidt her jeg tænker på hvad der er godt og skidt.

Jeg vil gerne have tilbage vendende kunder og ikke kun engangs kunder, derfor jeg gerne vil finde en balance..

nogen skriver GRATIS, men så kræver der man køber noget mange gange..

mikkel

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:01

Jeg har set et flyttefirma have på siden af deres biler med stort "Gratis flytning" og derefter med småt nedenunder "gør vi ikke, men ring for pris".

Den syntes jeg er ok fordi der er lidt humor over den.

Men ellers synstes jeg at der er for meget forskel på hvad loven siger og  hvad der moralsk er forkert. Vi ser det tit på webhoteller hvor der er "fri trafik" men nærlæser man betingelserne, så bestemmer firmaet hvor "fri" den kan være.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:07

MikkelFriis:
nogen skriver GRATIS, men så kræver der man køber noget mange gange..

Så vidt jeg ved så skal det være "gratis", hvis du skriver "gratis". For at tage et eksempel må du ikke skrive "Få en gratis pakke tyggegummi" og så nedenunder skrive "Gælder kun ved køb af en cykel" - gratis er gratis.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:08

Hej Niels

Det er netop som dit sidstnævnte eksepel jeg mener, man skal virkelig læse betingelserne godt igennem mange steder da det med STORE bogstaver siger noget helt andet end det med småt..

Synes også den med flytteforretningen er ok, også kørerlærer i Aalborg der bruger den

GRATIS KØREKORT     - har vi ikke, men ring

Mikkel

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 12:14

Niels:
Men ellers synstes jeg at der er for meget forskel på hvad loven siger og  hvad der moralsk er forkert. Vi ser det tit på webhoteller hvor der er "fri trafik" men nærlæser man betingelserne, så bestemmer firmaet hvor "fri" den kan være.

Det fordi det er to forskellige ting... I forbindelse med at annoncere noget som "gratis", så kan det ikke gradbøjes... Gratis er gratis - punktum.

Men i forbindelse med f.eks. datatrafik handler det om "fair usage" - dvs. hvis udbyderen tilbyder et produkt til private, så har de ret til at sætte en rimelig grænse for hvad almindelige private forbrugere bruger (f.eks. ved at have en "se mine feriebilleder fra Garda-søen hjemmeside).

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:19

Hej Fama

Jamen de bruger jo også ordet fri, det er jo også løgn

Det er ikke FRI trafik..de stopper dig når de mener det er nok

Man kan jo godt se mange score kassen på "vildledende" markedsføring og de så har kunderne i hus, men det er ikke tilfredse kunder..

Lige med televerden har de dem jo bundet i 6 mdr så der kan de ikke slippe ud igen..

men om de kommer igen tvivler jeg på, de har jo så lavet alle deres discountselskaber hvor folk ikke ander hvem af de store der ejer de små..

Så starter det forfra bare i andet navn..

Det er jo en ond cirkel.

Mikkel

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 12:26

Hej Mikkel

Jamen som jeg skriver er der en forskel... Du kan ikke gradbøje gratis - hvis noget er gratis, så er det gratis. Du kan så sætte en grænse på antal - f.eks. "Kun én gratis hoppebold pr. husstand".

Men i forhold til "fri" trafik kan du begrænse det med henvisning til "fair usage". Dvs. udbyderen gerne må opstille en grænse og så sige "indenfor denne grænse har du fri trafik".

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:32

Hej igen Fama

Hvis du så så et tilbud jeg lavede der hed: spar mellem 20-30 kr pr kasse.*

* vejl. priser

Skal det så være spar mellem 20-30 kr pr kasse eller må det være spar 17 kr pr kasse ?

jeg tænker her når der står vejl. priser ?

Eller man skriver SPAR ca. 10%, må det så være 8% man spare eller måske 12% ?

mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:37

Eller:

Få GRATIS GPS*

* bliv medlem og modtag gratis GPS

Er den iorden ?

mikkel

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)