Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offtopic: Hvad gør man ved duggede ruder i bil ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu haft min bil i ca. halvt år.

Jeg har både haft varme og kulde på fuld knald, men her den sidste uge når jeg sætter varme på dugger alle ruder forrude, sideruder, bagrude, man kan bare intet se :-( Der kan ses striberne på midten og ved grøften og ja andre trafikanters lygter bliver lange striber, så man skal holde ind til siden og tørre dem af..

Hvad kan være årsagen til det pludselig sker ?

Det er ikke så slemt ved fuld knald på den kolde, men lidt koldt og kører fra skanderborg til randers med kulde på 5..

Hvad kan man lige gøre ved det ?

Mikkel

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Mikkel

Har du prøvet at rense din rude med spejlrens ?

Derudover bør du overveje, om dit hår er vådt / fugtigt når du sætter dig ind i bilen. For det giver virkelig duggede ruder.

Holder din bil i en fugtig garage?

Evt kunne du også prøve at åbne ruderne en smule, når du kører for at få duggen væk.

Der er en knap i bilen der gør at luften bliver cirkuleret rundt inden i bilen. Slå den fra, du skal bruge frisk luft.

Det var sådan lige mine hurtige skud fra hoften :) Håber det kan forbedre din situation.

MVH

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 13:23

Jeg havde også en kunde der ringede og brokkede sig over at ruderne dukkede helt vildt uanset om det var varm eller kold luft. Det viste sig som TPedersen også er inde på, at hun havde sat bilen til at cirkulere luften inde i bilen, fremfor at bruge luft udefra. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:25

din luft cirkulerer, slå det fra så du får luft udefra!

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:19

Jeg hørte en gang et trick med at tvære sulfo ud på ruden, men har aldrig forsøgt. Man kan dog også købe antidug kemikaliehalløj på tanken.

Men hvis ruderne primært dugger, når du tænder varmen, så har du formodentlig en defekt køler. Jeg har prøvet det samme.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:26

Kan køleren gøre at ruderne dugger ?

Har faktisk lige idag lagt mærke til en lyd der siger samme "rytme" i samme fart, kan det så være en mulig defektkøler ?

Jeg skal nok have smidt den gamle spand på værksted :-)

Mikkel

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:34

Hvis køleren er defekt, kan det i nogle tilfælge gøre at du får "fugtigt" luft ind i bilen. Det kan have lidt at sige, men så skal bilen værre af noget ældre dato, samt du ville også kunne se at enten vandstanden synker, eller i værste fald, at bilen bliver varmere.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 15:37

Ja. Jeg ved ikke meget om biler, andet end de fejl jeg selv har været ude for. Og på min gamle Golf var det noget med utæthed i varmeapparat eller køler (hænger vist sammen) der gjorde at vinduerne duggede.

Det var nogle kolde uger med nedrullede vinduer om vinteren :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:38

Ved i hvad, så er det sku nok min køler..

Der kommer nemlig fugtig luft på ruden og det er bare på få sekunder der bliver helt fugget..

Jeg havde et stykke papir i bunden af bilen der var vådt på halvdelen så det kan jo nok have noget med det at gøre.

Bilen er en gammel Seat Ibiza fra 1997

Mikkel

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:26
Hvis du har vand i bunden af bilen så ER det kølesystemet. Det havde min kære gamle golf også. Skynd dig at få den til service og hold ekstra øje med om der er vand på bilen, så du ikke brænder toppakning osv af.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)