Jeg har både haft varme og kulde på fuld knald, men her den sidste uge når jeg sætter varme på dugger alle ruder forrude, sideruder, bagrude, man kan bare intet se :-( Der kan ses striberne på midten og ved grøften og ja andre trafikanters lygter bliver lange striber, så man skal holde ind til siden og tørre dem af..
Hvad kan være årsagen til det pludselig sker ?
Det er ikke så slemt ved fuld knald på den kolde, men lidt koldt og kører fra skanderborg til randers med kulde på 5..
Jeg havde også en kunde der ringede og brokkede sig over at ruderne dukkede helt vildt uanset om det var varm eller kold luft. Det viste sig som TPedersen også er inde på, at hun havde sat bilen til at cirkulere luften inde i bilen, fremfor at bruge luft udefra.
Hvis køleren er defekt, kan det i nogle tilfælge gøre at du får "fugtigt" luft ind i bilen. Det kan have lidt at sige, men så skal bilen værre af noget ældre dato, samt du ville også kunne se at enten vandstanden synker, eller i værste fald, at bilen bliver varmere.
Ja. Jeg ved ikke meget om biler, andet end de fejl jeg selv har været ude for. Og på min gamle Golf var det noget med utæthed i varmeapparat eller køler (hænger vist sammen) der gjorde at vinduerne duggede.
Det var nogle kolde uger med nedrullede vinduer om vinteren :-)
Hvis du har vand i bunden af bilen så ER det kølesystemet. Det havde min kære gamle golf også. Skynd dig at få den til service og hold ekstra øje med om der er vand på bilen, så du ikke brænder toppakning osv af.