Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge, enkeltmand/anpart eller andet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg står og skal muligvis købe en cykelforretning som allerede eksistere. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge og hvordan jeg får mest ud af det.

Det jeg skal åbne er en Cykel/knallert forretning med salg og reperation. Derfor skal jeg også bruge en bil til at transportere cykel/knallert til og fra værksted og derfor vil jeg selvfølge have en firmabil til det. Hvad tror i jeg vil få mest gavn af?

A/s, enkeltmand eller et helt andet?

Mvh. Sinan K

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35

Hej

Det er ikke muligt at give et endegyldigt svar på, da det afhænger utrolig meget af eks. overskud i virksomheden, risiko for lukning, store kreditorer/leverandører o.s.v..

Hvis du vil beskytte din personlige formue optimalt, så er selskabsformen den mest aktuelle. Hvis derimod risikoen er minimal, så er der spørgsmålet om overskudet. Hvis dette bevirker, at du kommer til at betale topskat, så kan dette være et argument for et selskab, hvorimod i tilfælde af at du kræver en høj løn, som overstiger topskatte grænsen, så er det nok mere risikoen for personlige hæftelser, som du skal fokusere på.

Jeg vil derfor anbefale dig at søge rådgivning hos en kompetent revisor eller anden kompetent regnskabs- og skattekyndig person, som kan regne på de forskellige scenarier.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:31

Hej Tonny,

Det er kun mig som skal være i butikken, og chancen for at gå falit er meget minimal. Da udgifterne er yderst lavt. Det drejer sig om en Cykel/knallert forretning, hvor lejen udgør 4500 og andre små udgifter ender vi på 6000, så kommer der arbejdsløn osv.

Så chancen for at gå falit er ikke aktuel :)

Mvh. Sinan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36

Hej

I det tilfælde vil jeg nok anbefale, at du vælger et enkeltmandsfirma grundet meget lave startomkostninger.

Herefter kan det så vurderes, hvad der skal ske i fremtiden, hvor du så har erfaringen og de realiserede tal fra enkeltmandsfirmaet.

Du bør dog i egen interesse få en rådgiver med i.f.m. både købet af forretningen og opstarten af virksomheden.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)