Hej med jer Jeg er cms-udvikler, og har udviklet muligheden for at man kan have sin hjemmeside på flere sprog. Vi har lavet det så hver sprogversion ligger i sin egen mappe foreksempel hvis man har en dansk og engelsk ser det således ud: www.computerpeople.dk/da/index.html www.computerpeople.dk/en/index.html Imidlertid har vi lavet den fejl at man stadig kan tilgå www.computerpeople.dk/index.html og det tillader jo duplicate content. Det har vi tænkt os at løse på bedste vis, derfor er spørgsmålet til jer, hvordan det bedst løses? Vores egen tanke er at have default sproget liggende i "roden" det vil sige www.website.xx/page.html og alle andre sprog i deres egen mappe www.website.xx/language/page.html Der er sikkert andre muligheder. Hvad siger eksperterne?
|
Hvis jeg selv skulle lave adskilte sprogsektioner, ville jeg benytte noget henad den model, som du selv foreslår.
Jeg ville dog sikre mig, at min danske forside kun kan kaldes via: www.eksempel.dk/ (uden index.html) - og kalde den engelske via www.eksempel.dk/en/.