Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan håndteres filstruktur bedst ved multisprogshjemmesider?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er cms-udvikler, og har udviklet muligheden for at man kan have sin hjemmeside på flere sprog. Vi har lavet det så hver sprogversion ligger i sin egen mappe foreksempel hvis man har en dansk og engelsk ser det således ud:

www.computerpeople.dk/da/index.html

www.computerpeople.dk/en/index.html

Imidlertid har vi lavet den fejl at man stadig kan tilgå www.computerpeople.dk/index.html og det tillader jo duplicate content. Det har vi tænkt os at løse på bedste vis, derfor er spørgsmålet til jer, hvordan det bedst løses?

Vores egen tanke er at have default sproget liggende i "roden" det vil sige 

www.website.xx/page.html

og alle andre sprog i deres egen mappe

www.website.xx/language/page.html

Der er sikkert andre muligheder. Hvad siger eksperterne?

Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:42

Hvis jeg selv skulle lave adskilte sprogsektioner, ville jeg benytte noget henad den model, som du selv foreslår.

Jeg ville dog sikre mig, at min danske forside kun kan kaldes via: www.eksempel.dk/ (uden index.html) - og kalde den engelske via www.eksempel.dk/en/.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 14:06

Jeg har fundet følgende link hvor forfatteren påstår, at det vigtigste er, at man er konsistent med hensyn til om der skal anvendes index.html eller ej.

Men har du en bestemt årsag til at du ikke anbefaler at anvende www.eksempel.dk/index.html?

VH Jesper Nissen

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:22