Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redeleger DNS uden at ændre på e-mailopsætning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige jeg har en url www.test.dk

Denne er registreret gennem TDC Webmore, som også benyttes som webhotel. Her ligger firmaets hjemmeside pt. hvorfra e-mailadresserne også er sat op. Abonnementet hos TDC webmore bibeholdes - dvs der betales stadig til webhotellet. 

Hvis jeg nu via DK-hostmaster redelegere domænenavnet til gratisDNS.dk vil der så ske ændringer i forhold til styringen af e-mailadresserne?

Hvis nej - så ønsker jeg via gratisDNS at pege domænet www.test.dk hen på et andet webhotel. Vil denne redelegering få betydning for de e-mail adresser der er sat op hos TDC Webmore?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:22

Du skal blot sørge for at have de rigtige MX-records sat op hos din nye dns-udbyder inden du redelegerer, så påvirker det ikke hvor din indgående post ryger hen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:41

Hej Anders

Tak for dit hurtige svar. Som udgangspunkt forstår jeg hvad du mener, men da jeg ikke selv før har prøvet det og at jeg står i en situation hvor der ikke må være den mindste risici for at redelegeringen påvirker den indgående post, vil det være rart med lidt hjælp.

Er det evt. noget som du eller en anden kan være behjælpelig med for et mindre beløb og/eller et par flasker vin?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 09:49

Hej Chrisss2010,

Chrisss2010:
Er det evt. noget som du eller en anden kan være behjælpelig med for et mindre beløb og/eller et par flasker vin?

Det har jeg mange års erfaring med. Smid mig en PM med dit tlf.nr. så ringer jeg dig op....

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Skrevet kl. 09:57

Gå evt ind på http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx og kontroller nuværende MX records.

Sørg for at samme MX records sættes op hos GratisDNS inden du redelegerer.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:19

Chrisss2010:

Hej Anders

Tak for dit hurtige svar. Som udgangspunkt forstår jeg hvad du mener, men da jeg ikke selv før har prøvet det og at jeg står i en situation hvor der ikke må være den mindste risici for at redelegeringen påvirker den indgående post, vil det være rart med lidt hjælp.

Hvis du f.eks. vælger at bruge QuickDNS til at styre din DNS har vi nogle fine vejledninger i opsætning af dns hvor du blandt andet kan se hvordan du opsætter dns for dit eget domæne, inklusive MX-records.

De fleste af vore vejledninger kan naturligvis også overføres til andre systemer, det væsentlige er jo sådan set de værdier du putter i de forskellige records.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)