Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god sælger ?.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der langt fra IT og til Cykel/MC branchen, men jeg ville nok ikke begynde og snakke om andet end det kunden ønsker, med mindre jeg ved at jeg har et tilbud/produkt der er bedre eller mere relevant for kunden.

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det er så rigtig nok, at der er et stk vej, men det er vel mere princippet og måden man sælger på og ikke hvad man sælger?

Fra Køge
Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Spændende synspunkter der kommer frem :-).. Hvis jeg skal lave et lille sammentræk  så er der et 5 punkt.

Som er den lyttende og empatiske sælger.. den vurderer den givne situation og så spiller dine kort efter kunden niveau og holdninger...( tror personligt det er i den kategori rigtig mange sælgere vil placere sig selv)

Men..

Hvad siger I kære slagsledere.. jer der ansætter sælgere..

Hvad er det for personlighedstræk i kigger efter ?.. hvad er det for typer i gerne vil have i jeres salgsafdeling.. er det gender eller hunter eller noget helt 3. 4. 5. ?.

Og SKAL der være forskel på personligheden i forhold til branche og niveau salget skal foregå på.(bruger eller C- niveau).

Jeg glæder mig til nogle input.

 

 

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Hansen:
jeg har dermed lyttet til hendes ønske, men jeg har også været den "en del snakkende sælger", som måske er lidt irriterende - skræmmer det den potentielle kunde når man begynder at forklare om noget hun egentlig ikke har spurgt om, mere end det fanger hende?

Det er fint nok at holde sig til det kunden spørg om men så er der ikke det vildeste salg over det. Der er absolut intet galt i at dreje samtalen væk fra hoved årsagen.....det kaldes jo mersalg. Men du skal selvfølgelig ikke dreje den bvæk før du har solgt eller givet kunden svar på spørgsmålet. Hvis du formår at begejstre kunden med din personlighed og din positive attitude så har kunden intet imod at emnet rykkes.

Det er så vigtig at du finder dig selv i et salg. Du skal vide hvem du er og hvad du kan før du kan begynde at blive dygtig. Så du gør det helt rigtige at gå efter at virke troværdig.

Hvis du er dygtig er det lige meget om du sælger mc eller it. Kan du fremstå troværdig overfor enhver så er du så tæt som du overhovedet kan komme på et salg.

Hvis kunden har tillid til det du siger og dermed dig er det hele nemmere......men det kræver at kunden kan spejle sig i dig eller mærke at her er en fed person.

Brug tid på at finde din personlighed i produktet, tilpas det og gør pitchet så hamrende personligt . Stil spørgsmål for at sætte kunden i "bås" derved kender du dennes trickerline og har du styr på denne....så ved du altid hvor du skal slå til og hvorledes dialogen skal føresBig Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Hansen:

ja, det er så rigtig nok, at der er et stk vej, men det er vel mere princippet og måden man sælger på og ikke hvad man sælger?

Der må jeg give dig ret ^^,    
jeg tror at en god regl er at smile til kunden, kalibere (tilpasse sig kundens personlighed) med kunde og være entusiastisk for kunden :D

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar Martin :)

altså nu er det ikke for at virke selv-fed eller ting i den stil, men jeg synes faktisk at jeg er og gør helt som du beskriver, og ifølge dine råd og tilsyneladende erfaring på området, så burde jeg jo sælge en hel del, men det gør jeg bare desværre ikke :( altså jeg sælger da noget, men langt fra nok til at der er overskud på kontoen... nogle ideer til hvad jeg ellers kan gøre?

det skal nok lige siges at jeg ikke sælger "fysiske" produkter såsom cyklerne jeg nævnte, men udelukkende online produkter.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan prøve....hvilken salgskanal bruger du.?

 

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad tænker du? altså tlf, møder, email? eller noget helt andet?

det er primært den potentielle kunde der henvender sig til mig først og hvis jeg kan se at der ikke er noget salg indenfor den første uge derefter, følger jeg selvfølgelig op på samtalen eller emailen enten ved at ringe eller skrive til personen. jeg ringer helst, da der er en større chance for at få et svar forholdsvis hurtigt i forhold til en mail som måske ender i junk ved en fejl og så hører man aldrig fra personen igen.

mine kunder kommer hovedsagligt fra DK men så småt også fra UK og US. det med personlige møder er ikke noget der bliver brugt i overvældende stil.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var mest interesseret i at vide om det var mail, telefon eller face2face.

Jeg kan sagtens give dig et overordnet svar men det er umiddelbart vigtigt at vide hvad du gør på nuværende tidspunkt.

Du er velkommen til at skrive en pm hvis du ikke så gerne vil nævne virksomhed.

Så skal jeg nok hjælpe dig

Hvis du stadig søger helhed og ikke detalje så lad attituden styre dit salg og ikke omvendt. Kunden ringer til dig, altså er denne forberedt på at det er dit turf. At lade en kunde ringe, svare spørgsmål og så følge op på sagen hvis ikke der salg indenfor en uge....er umiddelbart et no go. Du lader faktisk kunden stå med beslutningen alene. Det vil sige vi er ude i noget som kaldes recall........til denne bliver hitraten lavere og lavere for hver gangSad

Faktsik er det lidt som at vente på et eksamens resultat og som sælger ville jeg ikke vente.......jeg ville fortrække at komme så tæt på resultatet hver gang. En sælger venter ikke på ordre.....han/hun henter ordre(-:

Du skal fokusere på et godt salg. Kunden henvender sig og og sammen følges i til beslutningen, når den skal træffes følger du kunden ned på jorden igen. En behagelig oplevelse således at kunden oplever det simpelt og meget let at bestille.

Igen, fortæl branchen således at du kan hjælpes bedre til mere salg....det er derfor amino er her.

Jeg bliver hjulpet tit og vil derfor gerne hjælpe andre også.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Big SmileIøvrigt Jens ole...det er ikke min mening at smadre din tråd, så derfor opret gerne en anden tråd Louise eller skriv PM af respekt for tråden.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)