Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bud på hvad der sker med renten?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sidder med et af de fantastiske flex lån i dag. Men lige for tiden diskuterer vi en del om hvad der mon sker med renten herhjemme det næste års tid. Tør vi beholde det - eller er det tid til at holde øje med et attraktivt tidspunkt til at skifte til fast forrentet.

Nogle kloge hoveder? og baseret på hvad?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:43

http://www.amino.dk/forums/t/88068.aspx

Dem er DK forbundet med via EU... Så renten kommer helt sikkert til at stige, men hvor meget er vel bare gætværk.

Men det lave niveau vi har nu er uholdbart og urealistisk.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:45

Hej Helle

Min totalt personligt og totalt uvidenskabelige holdning til F1-lån er at det er et ganske glimrende lån indtil renten stiger væsentligt. Wink

Og eftersom renten vist aldrig har været lavere er der jo stortset kun en vej renten kan gå og det er op, så hvis jeg sad med et F1 lån ville jeg da overveje mulighederne for at omlægge til et 4% fastforrentet, ved et lån på 2 mio er det vist i omegnen af 1600 kroner dyrere om måneden netto.

Udover en rentestigning er der jo også en risiko for at man ikke kan omlægge lånet hvis ejendommen er faldet i værdi så man pludseligt ikke længere kan har råderum i friværdien til at belåne 80% som realkredit, og så kan det jo pludseligt blive dyrt at lægge lån om hvis man står og skal ud og have 1-200.000 som banklån fordi boligen er faldet i værdi, eller alternativt blive hængende på et F1 lån hvor renten måske stiger.

Men der er jo altså stadigvæk et stykke vej fra 1,15% til 4,00% endnu, men som euroland rører på sig, primært pga. Grækenland er det jo svært at spå om hvad fremtiden bringer.

Og så må jeg hellere undskylde at jeg nok ikke bidrog med noget synderligt konstruktivt. Embarrassed

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:45

Hej Helle

Det er mindst lige så meget et spg. om hvad i har det godt med..

Har i lyst og råd til at løbe risiko osv.

Hvad sparer i helt konkret på at løbe risikoen, og er i villige til at gamble for at spare dette?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:48

Men 4% ligger vist i kurs omkring 94 nu - og den skal jo gerne tæt på de 100.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:51

Hej Helle Smile

Jeg har fast forrentet og har haft det hele tiden, og er meget glad for det, jeg gider ikke at skal gå og tænke hele tiden på hvad der nu måske skal ske, det kan godt være at jeg kunne have sparet nogle penge ved flex lån, men jeg vil heller have ro i mine tanker og så bruge tiden på min virksomhed og familie, jeg er ved at skifte bank lige for tiden, og til mødet men den nye bank rådgiver der sagde hun, det er længe siden jeg har set folk med fast rente, og så at de afdrager på deres lån, de fleste har det afdrags frit i nogle år, men hun sagde at som det hele er for tiden, så vil hun ikke råde nogen til andet end fast rente, bare for at være sikker.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. men lige meget hvor kloge folk er her inde så er der IKKE nogen som kan sige hvordan renten vil være om et halvt eller helt år, det vil være rent gæt.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:52

Spørgsmålet er indledningsvis, hvor risikovillige i er, samt hvor følsom jeres økonomi vil være overfor en eventuel rentestigning. Umiddelbart vil det jo være dobbelt så dyrt at sidde på et fastforrentet 4% lån, som jeres flexlån (angiveligt)

Men spørgsmålet er jo snarere, hvad der sker med renten i løbet af restløbetiden end hvad der sker de næste 12 måneder. Personligt kunne jeg selv se en fordel i at få omlagt lånet til 4% fastforrentet, så dette ligger fast i resten af løbetiden. Risikoen kan jo være, at renten pludselig stiger, og det nærmest fastforretede trin herefter bliver 6% el. lign.

Men der er tale om en vurdering, der må træffes udfra jeres risikoprofil...

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:54

Helle - houseofkids.dk:

Men 4% ligger vist i kurs omkring 94 nu - og den skal jo gerne tæt på de 100.

Ja, så er den jo ikke just sjov at lege med, 4% 20 årig er på 97,65, men det er jo også lidt fra de 100 og "en smule" dyrere pr. måned end 30 årlig Smile

5% ligger og cykler lige omkring 100.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:32

Hej Helle

Jeg er på ingen måde ekspert på området, selvom jeg har brugt et par år i et realkredit institut.

Som jeg forstår det er den korte rente nu kunstigt lav, dvs. national bankerne presser renten ned, selvom det koster dem penge. Grunden til at de gør det, er at sætte gang i økonomien og komme ud af finanskrisen.

Så spørgsmålet er hvor længe du tror, de holder den kørende?

Det væsentligste er faktisk, hvor meget du har råd til at renten stiger? Du kan evt. få din bank sælger til, at simulerer betalingsplaner for jer, hvis renten stiger 1%, 2% og så måske for 1% og 2 % over den lange rente. Noget kan de bruges til?

Det er ingen der kan se ind i fremtiden, så det væsentligste er at sikre sig at man har råd til at blive boede lige meget hvordan renten bevæger sig.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)