Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Studerende SØGES som skal lave markedsføringsopgave i forbindelse med studie

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Studerende SØGES som skal lave markedsføringsopgave i forbindelse med studie

Jeg søger en studerende som står og skal lave markedsførings opgave, og som kunne være interesseret i at se på et nyt produkt til et for mig nyt marked. Produktet henvender sig specielt til virksomheder.

Jeg har allerede lavet indledende markedsførings studie, og solgt produktet, men jeg har ikke samlet informationerne systematisk, der er mange huller som skal fyldes ud.

Det har været et væsentligt problem at jeg har mange modstridende oplysninger, og rigtig mange som er vilde med produktet og giver mig gode nye målgrupper, problemet er så bare at trænge igennem til forhandlere, som er lidt i den modsatte grøft.

Jeg står over for at skulle tage beslutning om at købe et nyt partivarer hjem, men mangler strategien for hvad jeg egentlig vil eller hvordan, skal jeg sælge det selv? eller gå via forhandlere?

Jeg har svært ved at få det samlet til en strategi blandt andet fordi jeg ikke har overblik over de informationer jeg har samlet, og hvordan jeg griber det an med at finde det jeg mangler,  og er mest bange for at jeg ikke selv kan styre hele salgsprocessen.

Jeg vil helst have kontakt til en som stiler efter at blive selvstændig, og som kan se sig selv som en del af et kommende firma, som partner.

Send en personlig mail til min profil - beskriv hvorfor du syndes du kan løse opgaven

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Det kan være at du allerede har forsøgt denne mulighed. Men hvis ikke kan jeg anbefale at også opretter en post på CBS (http://cbs.dk/for_virksomheder/rekruttering_employer_branding/projektforum) og muligvis også hos Niels Brock. Ellers har alle skolerne en opslagstavle til virksomheder som godt vil have skrevet opgave. Her kan man blot møde op og sætte sit opslag.

Venligst

Haydar

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 11:21

Hej tak for iden - jeg havde faktisk lavet et oplæg, men sendte det aldrig fordi CBS aldrig ringede tilbage - måske skal jeg prøve igen 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 11:36

Jeg kommer selv fra markedsføringsøkonom uddannelsen i Århus.

Der tager de super gerne i mod sådanne tilbud, så jeg vil også bare anbefale dig at tage kontakt til de uddannelsesinstitutioner, som kunne være relevante.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:34

At markedsføre et nyt produkt kan være vanskeligt hvis man ikke kender målgruppen, er der tale om et produkt der skal sælges online? Eller er der tale om produkt der skal sælges til detailhandelen? Eller salg til grossister?

Hvis der er tale om varer der skal distribueres til slutbrugeren via onlineshops og lign., er udgangspunktet at få lagt en strategi for online markedsføring, her skal man tænke på om det er branding af virksomhedsnavn, produktnavn der skal fokus på, eller er der tale om et produkt som allerede findes på markedet, hvor markedsføringsstrategien så ligger i f.eks. prismarkedsføring.

Er der tale om salg til detailhandel, her er der flere muligheder afhængigt af produktets art. Der kan sælges igennem kædesamarbejder, her skal man først have en gennemfaktureringsaftale med kæderne og være optaget som leverandør, herefter er der mulighed for at sende varer til mønstring i forbindelse med katalogudgivelser mv.

Salg til enkeltstående forretninger kan være besværlig og tidskrævende, kræver typisk en rejsende repræsentant til varetagelse af en sådan opgave.

Messer er gode til at komme i kontakt med butikker over hele landet – f.eks. Formland Messen i Herning mv., men det kræver ressourcer og økonomi til nystartede virksomheder med køb af messestand, etablering af udstilling etc. men det er en nødvendighed for salg til detailhandelen.

Salg til grossister er også en mulighed, her får man andre til at stå for salget til detailhandelen, herved har man grossistens goodwill i forbindelse med mønstring af nye produkter etc. de kender typisk indkøberne og kan derved nemmere få nye varer ind i butikkerne.

Men det koster selvfølgelig, grossisten skal også tjene på salget.

Derfor bør man alliere sig med personer der kan dokumentere kendskab og salgssucces indenfor de berørte kategorier, det er ikke altid nok kun at kende til teorierne og processerne alene.

Nu er vi godt nok ikke studerende, men du er velkommen til at ringe og få et godt råd GRATIS!

Hilsen

René

Online Marketing

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 17:39

tak for indlægne, jeg svarer om ca 12-14 dage mere udførligt jeg er pt på rejse og har minde gode muligheder for at svare.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)