Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

System som bogpriser.dk - hvad vil det koste og hvordan virker det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Overskriften siger vel meget sig selv. Hvis jeg ville lave et system som bogpriser.dk (der sammenligner priser på bøger hos forskellige online boghandlere), hvad ville dette så koste og findes der evt. et 'standard-modul' man kan købe f.eks. til Joomla?

Det andet spørgsmål er, hvordan fungerer det? Er klar over at de tjener en procentdel på hvert salg de henviser - f.eks. igennem euroads eller lignende? Men hvordan holder de priserne og produkterne opdateret? Taster de dem bogbutikkerne dem selv ind eller bliver de hentet automatisk af et script, eller?

Håber I kan hjælpe mig!

All the best

Kasper Andreassen

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 304
Skrevet kl. 14:54

En helt nøjagtig pris skal udregnes på din helt nøjagtige idé og hvor meget du ønsker af funktioner og design. Men generelt vil sådan en side ligge i den billige ende da det er meget ens kodning.

Vi kan f.eks kode hjemmesiden fra bunden til dig så du får lige præcis som du ønsker til en billig penge. Jo mere arbejde du laver før du kommer, jo billigere bliver det selvfølgelig. 

Så hvis du kan udarbejde nogle skitser, skrive tekster, hvilket menu punkter du vil have og skrive alle dine idéer ned så har du allerede der sparet utrolig mange penge. 

Du skal være velkommen til at kontakte Ceta Design så vi kan finde et konkret tilbud til dig. 

admin@cetadesign.com

CetaDesign din total leverandør inden for medie.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Kaan:

En helt nøjagtig pris skal udregnes på din helt nøjagtige idé og hvor meget du ønsker af funktioner og design. Men generelt vil sådan en side ligge i den billige ende da det er meget ens kodning.

Vi kan f.eks kode hjemmesiden fra bunden til dig så du får lige præcis som du ønsker til en billig penge. Jo mere arbejde du laver før du kommer, jo billigere bliver det selvfølgelig. 

Øhh en prissammenligningsportal er på ingen måde en triviel opgave og typisk noget der skal kodes fra bunden.

Typisk anvender man "crawlers" der ligesom en søgemaskine indeksere de forskellige sites/shops man ønsker priser fra. Da de forskellige shops man ønsker priser fra ikke er ens opbygget skal der typisk skrives/konfigureres en crawler til hver. Før du kan lave noget som dette vil jeg vurdere at du i hvert fald skal op på en 400-500 timer for den første version.

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 20:41

Kære Rasmus

Venligst drop med at lyd som om vi er et amatør firma. 

Du har ingen anelse om hvad jeg basere mit svar på og har ingen anelse om hvad vi tidligere har lavet af projekter.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:48

Hej Kasper

Jeg er meget enig med Rasmus i at det ikke er en trivial opgave, jeg ville måske ikke sætte min. time-tallet helt så højt, jeg ville tro at man kunne komme imål med en skrabet udgave på omkring 100 timer. Men efter de er brugt vil du med det samme ønske dig flere features.

Bogpriser virker ved at de forskellige boghandlere leverer et XML-feed med bogdata. Og så bruger de vidst nok (her er jeg ikke sikker) deres eget cookie-baserede system, til at tracke køb hos boghandleren som Bogpriser så får provision af.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 07:20

Lundsby:

Bogpriser virker ved at de forskellige boghandlere leverer et XML-feed med bogdata. Og så bruger de vidst nok (her er jeg ikke sikker) deres eget cookie-baserede system, til at tracke køb hos boghandleren som Bogpriser så får provision af.

Hej Lundsby

Jeg bygger mit estimat på en version 1 hvor man ikke har den luksus at de forskellige shops leverer data på en pæn måde, men at du selv skal ud og "scrabe" data ind (prøv fx at spørge drengene fra Boliga om hvor lang tid det har taget at få al bolig data når ingen af dine dataleverandører egentligt ønsker dig i branchen).

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:29

Hej Kasper

Det system du beder om her, er en aftale mellem dig og en boghandel om at udveksle data, dette gøres typisk ved at du (din side) kontakter en webservice på deres side, dette kan være så simpelt som et xml-feed.

For at du har hånd i hanke med hvad du sender videre til boghandlerne, skal du selv have et trackingsystem, dette kan være en slags bannerklik, men rettet mod dine links, og så skal du jo omvendt kunne sende denne information til boghandleren, der så vil betale dig i henhold til de aftaler du har indgået.

Systemet kan laves i joomla, eller som en selvstændig udvikling, det er ikke raketvidenskab, men ting tager jo tid, du er velkommen til at kontakte mig, enten på telefon 3695 0399, via skype it-michael eller på mailen michael@outsource-it-to-thaialnd.dk

Med venlig hilsen
Michael
Outsource IT to Thailand

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Tusind tak for svarene! Kan forstå der er forskellige meninger om det - er også godt at høre det fra flere sider :-)

Da der formegentligt bliver tale om under 20 webshops der skal samles information fra, kunne det som Michael nævner nok være en idé.

@Michael & Jonas: I må gerne sende mig en ca. pris, hvis I har lyst.

All the best

Kasper A

Fra KBH
Tilmeldt 2. Sep 09
Skrevet kl. 20:37

Hej Kasper

For at kunne give dig det mest præcise tilbud skal jeg vide hvad du helt nøjagtig ønsker.

Jo mere arbejde du selv laver, jo billigere bliver det for dig at få det produceret.

Jeg synes du skal sætte dig ned og skrive hele dit koncept ned, lave nogle skitser (bare med papir og en kuglepen) hvordan du kunne tænke dig designet var sat op, hvilket menu punkter du vil have og hvad du ellers har af idéer.

Når du har lavet det, er du velkommen til at kontakte mig på admin@cetadesign.com og så kan vi aftale et gratis intro møde hvor du kan få hjælp og rådgivning fra vores fagfolk og efterfølgende give dig et uforpligtigende tilbud.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)