Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfinder søger Optiker - til udvikling af prototype indenfor syns-hjælpemidler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Privat opfinder søger optiker til udvikling af hjælpemiddel(r) til mennesker med synshandicap. Du skal være stærk i fysikken omkring beregning af linse-krumninger/materialers brydning og med stor sikkerhed kunne specificere en prototypes dimensioner og vinkler/krumninger. Jeg forventer at du vil underskrive en NDA inden vi går i dybden med opfindelsen. Aflønningsmæssigt er der flere muligheder som vi kan diskutere.

Kontakt mig på mail, per@synergyminds.com

MVH Per Arnmark, Roskilde

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:38

Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 17:36

Tak for det...et godt bud!

MVH/Per

Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:10

Hej. Er du stadig på udkig efter en optiker?

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:17

Hej Per,

Det lyder da spændende med en opfindelse indenfor branchen. Men det lyder også lidt mærkeligt, at du/I er kommet på en opfindelse uden brug af en optiker.

Hvor langt er projektet? Har du allerede haft involveret brancherelaterede kompetencer, så du ved, om produktet er efterspurgt, og om det kan lade sig gøre at lave det?

Jeg har bekendt, som er meget erfaren indenfor branchen, og som muligvis vil kunne stå for optometristdelen af projektet samt bistå med kontakter. Han skal til at gå på pension og vil gerne igang med lidt produktudvikling. Jeg er selv produktudvikler til dagligt.

Du er velkommen til at skrive en PM.

Fortsat god dag!

P.S.: Jeg håber, at du kan tage kritik.. Skynd dig at få lavet synergyminds.com om til en ordentlig hjemmeside. Den ser ekstrem useriøs ud, selvom den omhandler et meget seriøst forretningsområde :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 08:17

Hej ! 

De allerstørste opfindelse sker typisk indenfor felter, hvor opfinderen ikke er hæmmet af en masse viden, så derfor er det helt naturligt at jeg f.eks får en ide indenfor optometrist -verdenen, men mest af alt måske fordi jeg selv bærer briller og derfor ikke kan se mig selv i spejlet tydeligt, når jeg prøver nye briller. Deraf ideen med at lave et spejl med indbyggede styrker(linse foran spejlet) der korrigerer for nogle standard brillestyrker. En ide om nu er lagt i graven, da det ikke virkede efter hensigten.

Kan du udvikle ideen så den virker, vil jeg meget gerne høre fra dig. 

Og tak for indlægget og den konstruktive kritik specielt vedr. hjemmesiden. Har først i maj lavet siden om og ville meget gerne høre din ærlige mening om den. (den fungerer p.t. bare som kontakt blikfang og skal udvides med ydelsesproduktblade og referencer, min baggrund og erfaring mv.

MVH Per

Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 08:48

Per A. Tak for svar på min forespørgsel vedr. Optiker, som ikke er relevant mere da jeg har begravet ideen, da den ikke fungede efter hensigten.

MVH Per

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:51

Hej Per,

Jeg er ked af at høre, at du har opgivet din ide. Selve løsningen, som du havde valgt, var måske ikke den rigtige, men det er helt sikkert en valid problemstilling, som også kan løses. Jeg har selv arbejdet med helt samme problemstilling i en kortere periode, som jeg da også udarbejdede en meget simpel prototype til, som mere var fokuseret på brillestellet end på spejlet. Det er meget problematisk at arbejde med spejlet pga. afstande, vinkler, størrelsen på spejlet m.m.

Og som du nok ved, er der i forvejen også lavet et par løsninger, som dog ikke bruges så ofte, heriblandt kameraspejle og clip-on styrkeglas.

Men jeg ønsker dig held og lykke fremover!

P.S.: Jeg kan nok se, at du har lavet om på hjemmesiden, men jeg tror nu, at det ville være en god ide at få en til at lave den for dig, så den ser lidt mere professionel ud. Ikke fordi jeg skal agere sælger, men jeg har en bekendt som nok kan lave en rigtig flot side til dig for 1.500 - 2.000 kr., hvis du skulle få brug for det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)