Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med mit trådløse internet?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:

Jeg er sikker på at det er MAC adressen, men jeg sender lige billederne. 

Tusinde tak! 

Dine MAC-adresser skulle meget nødigt skifte, da det er en unik identifikation af dit netkort i din maskine eller din router/switch eller lign. Der kan arbejdes med virtuelle MAC-adresser og forsøge at overrule den fysiske MAC-adresse, men det er virkelig på et så højt nørdet niveau at det er uinteressant.

Så det du skal forhold dig til her er at ét netkort/netenhed kun kan have én MAC-adresse, som den er født med fra fabrikkens side, og som den aldrig i sit liv udskifter. Derved skal du næppe sætte eller indstille eller skifte nogen MAC-adresser, det eneste der kan være tale om er at du muligvis sidder og roder med MAC-sikkerhed/filtrering, hvor du i din router kan indsætte MAC-adresse på dit netkort for at nægte andre end dit netkorts MAC-adresse adgang til internettet.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 15:23

Hmm altså de tal og bogstaver jeg skifter imellem kommer fra:

Internet Settings
   WAN MAC address ????????????
   Connection Type Dynamic

Og 

LAN Settings
   LAN/WLAN MAC ???????????????

Jeg ved ikke om jeg må oplyse disse for andre på et forum?

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26

Der sker ikke noget ved at oplyse dem, men det er ikke relevant hvad de er.

Sætter du dem så, sådan at WAN og LAN/WLAN er ens - og så virker det, eller hvordan?

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 15:30

Ja præcis, jeg sætter dem så de er ens. 
Det virker et stykke tid og så plejer det at hoppe af.

Lige pt. har det virket i over 40 min.

Når jeg streamer på youtube, stopper den midt i det hele og jeg bliver nød til at trykke på linjen for at den opdaterer.

Så det er som om mit internet ikke fungerer optimalt selvom jeg kan være på google, amino etc. 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 07:33

Jeg har en teori om, at det er din udbyder den er gal med og ikke din opsætning af dit hardware.

Det kan dog lige såvel også være dit hardware, som har det skidt. Har dog ikke noget at have det i.

Du kan evt. prøve at ringe til din ISP support når de åbner, og høre om de kan se noget usædvanligt.

Mickey Gee, SPECIFIC RADIO. Mail: m [at] sr [dot] dk

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Sasa Kovacevic:
Ja præcis, jeg sætter dem så de er ens.

Det er så derfor det ikke virker. Du kan ikke have samme MAC-adresse i brug på 2 forskelige enheder.

Sasa Kovacevic:
Det virker et stykke tid og så plejer det at hoppe af.

Ja, det er når systemet finder ud af at der er 2 ens MAC-adresser på netværket.

Grunden til at man "kloner" MAC-adressen kan være at udbyderen låser forbindelsen til en MAC-adresse. Det er det jeg tror der er sket med din forbindelse. Du skal nulstille dit udstyr på reset knappen, derefter ringe til udbyderens support og bede dem om at en release af IP-adressen, da deres udstyr har registreret en forkert MAC-adresse hos dig og du skal have noget andet udstyr på. Så går der typisk 1 time eller mere, og så kan du igen tilslutte din router.

Du må for gud skyld ikke ændre MAC-adressen på WAN MAC address eller på LAN MAC address.

MAC kloning løsningen svarer til at tisse i bukserne for at få varmen. Det er varmt i en periode, men efterfølgende er det bare vådt og koldt igen. Med andre ord, så er MAC kloning noget fikumdik man absolut, som alm. IT bruger ikke skal ud I. Det skulle være forbudt at udstyr til hjemmebrug kan lave den slags numre.

Har du Internet fra Telia Stofa eller YouSee ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)