Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en domæne haj... holder det i byretten?

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Det er også strafbart at stjæle slik, men retssystemet ville crashe hvis det skulle gennem de sager.

Så derfor er det okay at stjæle slik og derfor ville det ikke være kritisabelt, hvis vi brugte Amino til at forhandle stjålet slik?

Sorry - men den slags argumenter står jeg fuldstændigt af på....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 09:45
Fama:

Det er ganske enkelt ikke sandt, at der ikke er præcedens på området. Klagenævnet for Domænenavne har rent faktisk truffet en stribe principielle afgørelser i 2009-2010.

Du må ikke sælge "ubrugte" domænenavne, sådan er det bare :)

Hvilke afgørelser er det du tænker på, der danner præcedens med hensyn til fortolkningen af at opretholde en registrering? Jeg har nemlig ikke umiddelbart hørt om nogen, så det ville være interessant nok at læse dem.
Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 09:48

Sune

Du kan gå ind på http://www.domaeneklager.dk/ og finde de relevante sager selv.... Jeg har sat mig ind i stoffet, så jeg har da ved gud ingen intentioner om også at lave dit "hjemmearbejde" ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:00

Lars Gosvig:
skrive til DK-Hostmaster/DIFO og bede dem blokere for ændringer af registranten = indgive en klage, hvor jeg kræver domænet overdraget og bede om at den fremmes på grund af mistanke om overtrædelse af domænelovens warehousing regel.

Det er ene og alene Domæneklagenævnets afgørelse, og det er ikke entydigt at de retter sig efter indklager. De vurderer hvem der menes at have "mest" ret til domænet og dets anvendelse og dette baseres alene på informationer der tilsendes i form af dokumentation og beskrivelse.

Jeg tror ikke på at man kan få overdraget et domæne blot ved at påberåbe at det warehouses.

Lars Gosvig:
Sagt med lidt andre ord - en auktion på Amino er faktisk en blottelse af de helt store for det kan jo være det endegyldige bevis på, at der er gang i en overtrædelse af domæneloven.

Og en åbenbaring af hvem der er stikkere Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:06

Fama:
Så derfor er det okay at stjæle slik og derfor ville det ikke være kritisabelt, hvis vi brugte Amino til at forhandle stjålet slik?

Jeg skriver i øst og du svare i vest. Er du sikker på du ikke skulle fokusere på at blive politker istedet?

Dine svar er helt ude at trit med virkeligheden, og du opsætter scenarier der ikke et tiltænkt i forhold til det skrevne ord.

Men næste gang jeg sætter domæner/koncepter til salg her på Amino, så skal du da være velkommen til at indgive klager til domæneklagenævnet.

Men det er interessant at se, at der er nogle der vil følge sagerne til dørs, så derfor ændrer man auktionsbetingelserne til at være samarbejder med mulig overdragelse af hele aktiviteten senere. Jeg vil så gerne se hvordan domæneklagenævnet afgør sådan en sag Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lagersalg123 - JEN:

Hverken dig eller Lars har sendt et link som understøtter jeres påstande i form at afgørelser fra domæneklagenævnet, ikke at jeg siger de ikke eksisterer, men når I nu er så skråsikre, så send venligst links.

Jeg har en regel, jeg altid holder i hævd. Jeg går ikke ind i subjektive diskussioner - og kommer heller aldrig med løse påstande. Mit sidste indlæg var tænkt som mit sidste indlæg - ikke fordi jeg er teenagersur Smile - men fordi jeg ikke har mere at tilføje. Og så svarer jeg så alligevel lige en sidste gang

Jeg ser ofte den der med "send et link" - og retter mig sjældent efter den. Problemet med "send et link" er, et link ofte ikke indeholder det tekniske "bevis" der efterspørges.  Det her er jo (og det har jeg sagt flere gange) et område som ikke er sort og hvidt. Det handler om fortolkning og vurdering.  Det vil sige, at der altid i en afgørelse kan findes elementer som ikke passer på den konkrete situation, og så står man bare og dunker hinanden i hovedet med petitesserne.

Men ingen regel uden undtagelse: Læs bermærkningerne til http://www.ft.dk/samling/20042/lovforslag/L165/som_fremsat.htm#dok

Mit liv er så kort, at jeg ikke bruger tid på at få folk til at indrømme at jeg har ret - hvis det i bund og grund er mig uvedkommende at få ret.  Det er ikke mine penge og ikke mine rettigheder, der står på spil.

Jeg tilbyder min faglighed og min vurdering. Kan folk bruge den, så er det godt, og hvis folk mener jeg tager fejl, så er det da også godt.

Vh
Lars

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:13

Lars Gosvig:

Et sted i denne tråd står i øvrigt, at et domæne bare kan sælges inden Klagenævnet når at træffe afgørelse.

Nej det kan det ikke. Når der er indgivet klage til Klagenævnet kan der som udgangspunkt ikke ændres registrant.

Det er korrekt. Misforståelse fra min side.

MEN hey det giver bare grobund for endnu en virksomhedstype. Hemmelige auktioner over .dk domæner i lukkede environments. Så takker Casper for oprettelse af tråden som afstedførte en forretningsmulighed for dem der måtte ønske at gå i den retning Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:21

Lars Gosvig:

Mit liv er så kort, at jeg ikke bruger tid på at få folk til at indrømme at jeg har ret - hvis det i bund og grund er mig uvedkommende at få ret.  Det er ikke mine penge og ikke mine rettigheder, der står på spil.

Jeg tilbyder min faglighed og min vurdering. Kan folk bruge den, så er det godt, og hvis folk mener jeg tager fejl, så er det da også godt.

Kan kun tilslutte mig dette - dejlig simpel dagligdag Smile

Lars Gosvig:
Mit sidste indlæg var tænkt som mit sidste indlæg - ikke fordi jeg er teenagersur Smile - men fordi jeg ikke har mere at tilføje. Og så svarer jeg så alligevel lige en sidste gang

Betragter jeg det bestemt heller ikke som, for mig der giver nuancerne (så længe de er veldokumenterede) muligheder og indholdet dermed viden. Jeg orker heller ikke endeløse diskussioner Smile 

Køb ren argan olie her

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fama:

Sune

Du kan gå ind på http://www.domaeneklager.dk/ og finde de relevante sager selv.... Jeg har sat mig ind i stoffet, så jeg har da ved gud ingen intentioner om også at lave dit "hjemmearbejde" ;)

Det er noget underligt noget at sige det der. Du siger der er dannet præcedens på lige netop det punkt jeg nævner og argumenterer for at der er afgørelser, men vil ikke henvise til de afgørelser du omtaler og mener i stedet jeg skal bruge flere timer på at finde de afgørelser du allerede siger du har fundet? Og uanset hvilke afgørelser jeg fandt frem til, vil jeg ikke kunne vide om det er de afgørelser du henviser til og dermed ikke kunne sige om jeg fortolker dem på samme måde som dig.

I rest my case, så har jeg altså bedre ting at give mig til hvis du ikke kan eller vil underbygge din påstand.
Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 10:27

Lagersalg123 - JEN:
Jeg skriver i øst og du svare i vest. Er du sikker på du ikke skulle fokusere på at blive politker istedet?

Jeg forholder mig udelukkende til det du skriver.... Jeg undrede mig over at man tilsyneladende accepterer ulovlig adfærd herinde. Dit svar hertil var at tyveri også er ulovligt.... Hvorfor det kun kan tolkes som om du også mener tyveri skal accepteres.

At du så nu forsøger at krybe dig uden om det kan jeg ikke bruge til så meget.... Når debatten ender i den slags ting står jeg af  - så: over and out herfra Wink

Vil du være med?

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)