Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cowboytricks ved udlejning

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på, at huslejeservice.dk er en privat virksomhed, som bruger en helt standardiseret udregningsmetode på deres hjemmeside, som ikke tager højde for de konkrete forhold. Herudover er huslejeservice.dk på ingen måde tilknyttet de officielle huslejenævn. Når det er sagt er jeg dog enig med estimatet i netop dette tilfælde.

Du ligger pt. på 1120 kr. pr. kvm pr. år. Det er højt og som sagt ud over de takster, som huslejenævnene normalt opererer med. Det betyder dog ikke i sig selv, at huslejenævnet ikke kan godkende en husleje på 7000 kr. Formodningen er dog imod en godkendelse og for en nedsættelse. Møblering betyder naturligvis, at du kan kræve en højere leje, men efter min vurdering næppe 1500 kr. om måneden.

Hvis du beslutter dig for at tage 7000 kr. alligevel – og ikke benytter de metoder, som jeg beskriver ovenfor - kan du håbe på, at lejer først klager efter 12 måneder efter vedkommende er flyttet ind i lejligheden. I givet fald har en eventuel nedsættelse af huslejen kun fremtidig virkning.

Mvh.

Simply Law

v. / Kristian Holte

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Den reelle husleje vil "kun" blive på ca. 6000 kr og dertil kommer a conto varme, kabel tv og leje af møbler op til i alt 7000 kr.

Jeg har haft en del inde og se på den og ingen af dem har en bekendt der har et selskab, som de kan leje igennem.

Jeg kan læse mellem linierne at jeg tager en chance ved at leje den ud til den pris, men når det nu er mine udgifter til den, så bliver jeg nødt til det.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)