Jeg er i tvivl om hvorvidt det er muligt at få fradrag for driftudgifterne/broafgifter mv., når man LÅNER en bil af en ven, eller om det er et krav, at man EJER eller LEASER bilen for at opnår mulighed for fradrag.
Jeg har et I/S og er ikke beskattet efter virksomheds- eller kapitalafkastordningen.
Spørg din Revisor til råds ... det er ham der skal godkende dit regnskab og dermed er det også ham der bedst ved hvad han kan stå inde for.
Det din revisor gør hvis han er i tvivl er at han beder Skat om et såkaldt bindende svar, og de siger enten ja eller nej .. og så retter man sig efter deres svar :)
Du skal ihvertfald ikke tage forskellige tilfældige menneskers svar på nettet for gode varer uden at dobbelt tjekke med din revisor :)
Reglerne fremgår af dette link fra SKAT www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=219638&vId=202436&i=25#i219638 , som klart angiver, at det skal være egen bil, hvis eks. reglerne om skattefri befordringsgodtgørelse eller lignende skal anvendes.
MvH
Peter
Hej Peter
100 % korrekt
Har rettet lidt på dine stjerner, selvom moderator har redigeret i dit indlæg.
Jeg ved ikke hvem der slettede det, men det var fint det blev gjort. Og Mikkel, du er provokerende og jeres personlige fnidder må i klare et andet sted. tak for det.
Jeg er så tilgengæld lidt utilfreds med at min forklaring / undskyldning blev slettet? Enten må det hele ryge ... eller også vil jeg have lov at besvare de beskyldninger der bliver fremført mod mig.
Ja gu er jeg provokerende når der bliver fremført personligt angreb på den vis ... slettet eller ej!