Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerhedsbrist / fejl på amino ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Når jeg i dette indlæg:

http://www.amino.dk/forums/p/87849/570449.aspx#570449

Quoter Henriks (Ham der starter debatten) debat indlæg og derefter citerer dette i debatoplæg kommer der en eller anden form for SEO spam ting med Henriks indlæg lige under hans:

"vh
Henrik".

Hvor kommer dette fra ?

Det ligner en eller anden form for ufarlig seo-ting Henrik bruger... Men hvad hvis det nu var virus han har lykkes at sætte ind  skjult i hans indlæg?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:21

Sikkerhedsbrist vil jeg ikke kalde det, Amino quoter jo sådan set bare html content som er i indlægget, at der så ligger noget script eller andet kommer så åbenbart med i dette tilfælde.

Uanset hvad, så er det helt sikkert at du ikek på den måde får virus, så havde du fået det uanset, da scriptet ligger i indlægge alligevel. (det er iøvrigt allerhøjst usandsynligt at få en virus ind den vej).

Så der er ingen grund til at være nervøs eller panikken, men man kunne måske mene at Amino's quote funktion / editor burde sortere scripts eller hidden html content fra, og kun medtage det der rent faktisk er visuelt.

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 00:26

# Lars:

Måske ikke - Jeg er ikke ekspert i at lave virus - måske er du Stick out tongue 

Men alene muligheden for at lave hidden html content / hidden scripts eller hvad der nu er sket lyder for mig som noget der ikke burde kunne lade sig gøre...

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:31

Anders Holm - Poweriser Denmark:
Men alene muligheden for at lave hidden html content / hidden scripts eller hvad der nu er sket lyder for mig som noget der ikke burde kunne lade sig gøre...

Man kunne ihvertfald nemt forestille sig det blev udnyttet på en måde som direkte kunne skade Amino.... Så upåagtet hvad virus-risikoen end måtte være synes der da at være god grund til at Amino fjerner den "feature" - er det ikke noget med Google ikke ser let på hidden content? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:12

Tak for det. Vi kigger lige på det.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 18:01

Jacob Rohde:

Tak for det. Vi kigger lige på det.

Hej Jacob

Jeg har fået en henvendelse fra Martin Thorborg vedr. problemet.
Der er ikke noget smart SEO, men nogle almindelige links i min signatur.
Martin mener at det er et problem med min browser.

Jeg har fjernet Alexa toolbar, men jeg ved ikke om det løser problemet.

Giv mig venligst besked hvis der er noget som jeg kan ændre.

Jeg beklager hvis jeg har lavet noget rod, -det var bestemt ikke meningen.

vh
Henrik

Tilmeldt 11. Jun 09
Skrevet kl. 18:05

Hey Henrik...

Vil lige sige at det var ikke noget rettet mod din person eller lignende der gjorde at jeg anmeldte dette... Blot at jeg så et muligt sikkerhedsbrist dom jeg opdagede ved et tilfælde...  Du havde blot installeret et SEO-plug-in.... Jeg var blot skræmt over at man i teorien kan skjule hidden content inkl html mm. i debat indlæg....

mvh. Anders Holm

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 18:22

Anders Holm - Poweriser Denmark:

Hey Henrik...

Vil lige sige at det var ikke noget rettet mod din person eller lignende der gjorde at jeg anmeldte dette... Blot at jeg så et muligt sikkerhedsbrist dom jeg opdagede ved et tilfælde...  Du havde blot installeret et SEO-plug-in.... Jeg var blot skræmt over at man i teorien kan skjule hidden content inkl html mm. i debat indlæg....

Hej Anders

No bad feeling Smile

Måske bruget jeg firefox med seoquake toolbar i går. Jeg husker ikke om jeg brugte friefox eller IE.
Det andet med at skjule "hidden content" er sort snak for mig...

vh
Henrik

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 19:43

Hej Henrik

Der er tale om din SeoQuake toolbar med SeoLinx add-on til FF. Anyway, der er intet farligt i det så vidt jeg kan se, så no worries.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 21:31

ok

Jeg fostår ikke hvorfor SeoQuake kan lave sådan en balade, men fremover vil jeg bruge IE når jeg skriver på amino Big Smile

Måske har du en anbefaling til et andet værktøj til at se tætheden af søgeord?
-for det er det som jeg bruger SeoQuake til

vh
Henrik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)