Quoter Henriks (Ham der starter debatten) debat indlæg og derefter citerer dette i debatoplæg kommer der en eller anden form for SEOspam ting med Henriks indlæg lige under hans:
"vh Henrik".
Hvor kommer dette fra ?
Det ligner en eller anden form for ufarlig seo-ting Henrik bruger... Men hvad hvis det nu var virus han har lykkes at sætte ind skjult i hans indlæg?
mvh. Anders Holm Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.
Sikkerhedsbrist vil jeg ikke kalde det, Amino quoter jo sådan set bare html content som er i indlægget, at der så ligger noget script eller andet kommer så åbenbart med i dette tilfælde.
Uanset hvad, så er det helt sikkert at du ikek på den måde får virus, så havde du fået det uanset, da scriptet ligger i indlægge alligevel. (det er iøvrigt allerhøjst usandsynligt at få en virus ind den vej).
Så der er ingen grund til at være nervøs eller panikken, men man kunne måske mene at Amino's quote funktion / editor burde sortere scripts eller hidden html content fra, og kun medtage det der rent faktisk er visuelt.
Måske ikke - Jeg er ikke ekspert i at lave virus - måske er du
Men alene muligheden for at lave hidden html content / hidden scripts eller hvad der nu er sket lyder for mig som noget der ikke burde kunne lade sig gøre...
mvh. Anders Holm Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.
Men alene muligheden for at lave hidden html content / hidden scripts eller hvad der nu er sket lyder for mig som noget der ikke burde kunne lade sig gøre...
Man kunne ihvertfald nemt forestille sig det blev udnyttet på en måde som direkte kunne skade Amino.... Så upåagtet hvad virus-risikoen end måtte være synes der da at være god grund til at Amino fjerner den "feature" - er det ikke noget med Google ikke ser let på hidden content? :)
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Jeg har fået en henvendelse fra Martin Thorborg vedr. problemet. Der er ikke noget smart SEO, men nogle almindelige links i min signatur. Martin mener at det er et problem med min browser.
Jeg har fjernet Alexa toolbar, men jeg ved ikke om det løser problemet.
Giv mig venligst besked hvis der er noget som jeg kan ændre.
Jeg beklager hvis jeg har lavet noget rod, -det var bestemt ikke meningen.
Vil lige sige at det var ikke noget rettet mod din person eller lignende der gjorde at jeg anmeldte dette... Blot at jeg så et muligt sikkerhedsbrist dom jeg opdagede ved et tilfælde... Du havde blot installeret et SEO-plug-in.... Jeg var blot skræmt over at man i teorien kan skjule hidden content inkl html mm. i debat indlæg....
Vil lige sige at det var ikke noget rettet mod din person eller lignende der gjorde at jeg anmeldte dette... Blot at jeg så et muligt sikkerhedsbrist dom jeg opdagede ved et tilfælde... Du havde blot installeret et SEO-plug-in.... Jeg var blot skræmt over at man i teorien kan skjule hidden content inkl html mm. i debat indlæg....
Hej Anders
No bad feeling
Måske bruget jeg firefox med seoquake toolbar i går. Jeg husker ikke om jeg brugte friefox eller IE. Det andet med at skjule "hidden content" er sort snak for mig...