Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lejelovgivning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg bor i en lejlighed i Sønderborg, men overvejer voldsomt at flytte, og har derfor brug for lidt hjælp.

Der står følgende i kontrakten under § 11 særlige vilkår:

"Såfremt lejeren, efter aftale med udlejeren, ønsker at fraflytte lejemålet inden udløbet af opsigelsesfristen på 3 mdr., betales et gebyr på 750 kr."

Er der noget man skal være opmærksom på hvis man ønsker at benytte sig af ovenstående.

På forhånd tak.

Martin

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:56

Det er et ulovligt vilkår der strider imod reglerne i lejeloven, så det kan du groft sagt blot se bort fra.

Det er udlejers pligt at forsøge at genudleje lejligheden før din opsigelsesfrist såfremt du ønsker at fraflytte lejemålet før.

Så hvis du f.eks. selv kender nogen der vil overtage lejemålet kan du henvise dem til din udlejer og så bør du kunne slippe for at betale f.eks. den sidste måneds husleje hvis de kan flytte ind så det passer med at du flytter ud.

Men det kan godt ske du skal en tur i huslejenævnet for at få ret, det er ikke alle udlejere der følger reglerne..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:32

Anders Christensen:

Så hvis du f.eks. selv kender nogen der vil overtage lejemålet kan du henvise dem til din udlejer og så bør du kunne slippe for at betale f.eks. den sidste måneds husleje hvis de kan flytte ind så det passer med at du flytter ud.

Nu kunne jeg ikke finde på at anbefale min nuværende situation til andre..

Hvis jeg opsiger idag, og jeg gør udlejer opmærksom på jeg gerne vil fraflytte lejligheden om 1 måned, så kommer jeg altså til at betale for alle 3 måneder. Med mindre han kan finde en anden lejer?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:35

Martin6400:

Hvis jeg opsiger idag, og jeg gør udlejer opmærksom på jeg gerne vil fraflytte lejligheden om 1 måned, så kommer jeg altså til at betale for alle 3 måneder. Med mindre han kan finde en anden lejer?

Som udgangspunkt ja.

Hvis der er aftalt 3 måneders opsigelse i din lejekontrakt er det hvad der gælder.

Hvis udlejer så kan leje lejligheden ud før de 3 måneder er gået skal det naturligvis komme dig til gode.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)