Jeg roder med et projekt, hvor jeg overvejer at lade andre folk smide deres Google Adwords Tags ind på en side jeg ejer. |
Hej Martin,
Mener du ikke Google Adsense?
Ideen er god - Lidt alá artikeldatabase.dk?
Jeg roder med et projekt, hvor jeg overvejer at lade andre folk smide deres Google Adwords Tags ind på en side jeg ejer. |
Jep det er det jeg mener: |
De gør ikke helt det samme, men de lader folk selv skrive artikler på deres hjemmeside og forfatteren må så placere sine egne AdSense reklamer på sit indlæg. Meget god idé Jeg kan ikke finde noget direkte dokumentation på de tillader det, men kan hellere ikke finde noget der siger det modsatte. Jeg kan ikke se det kan skade nogen umiddelbart? Held og lykke med projektet |
Hej Martin, Google har faktisk et API til det, som de kun åbner for lidt større kunder. http://code.google.com/apis/adsense/ |
Jeg mener faktisk at http://forums.digitalpoint.com/ benytter dette, med at lade brugerne ligges deres egne adsense koder ind. |
Ja vi er for små til deres API ting, men gad vide om vi bare må gøre det manuelt? |
Umiddelbart er der ikke noget problem i at du lader folk få deres adsense koder ind på dit site... og kan du ikke få adgang til G's API, kan du finde masser af koder der kan omskrives til at styre det... Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kan ikke forestille mig at det er et problem for Google... hverken adsense eller analytics wise... Det her er min personlige opfattelse, så tag det lige med det forbehold, selvom jeg personligt ikke ville betænke mig betyder det ikke at G synes om det |
Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk
Digitalpoint har droppet det igen. De har en længere post omkring det... Et af problemerne er at man igennem Adsense-admin kan styre layoutet på de artikler man har sin adsense-kode på? det vil sige at man, hvis man har sin adsense kode på andres sider, kan ændre layoutet på reklameblokkene. Jeg har ikke selv testet det af, men overvejede det til fag-artikler.dk for et stykke tid siden. |
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk
Det er et rigtigt godt spørgsmål. Jeg ved, at Wikidot indtil fornyligt kørte med den mulihed, du beskriver. Altså én fælles platform med mulighed for individuelle adsense-konti. Det kørte igennem api'et, og de napsede 20% af indtægterne. Umiddelbart lyder det lidt risikabelt bare at kaste sig ud i forsøget. Jeg har prøvet at finde licensbetingelserne for Adsense på dette område, men kunne ikke helt finde noget brugbart. Så vidt jeg husker, må man ikke have flere forskellige konti. Jeg ville nok vende sagen med en repræsentant for Google, for der kunne også tænkes at være problemer med smart pricing, der smitter af på kryds og tværs af domæner og konti, som måske kunne udvikle sig uheldigt.
Alt godt & glæder mig til at se projektet live, Kasper |