Allerførst så er det en god idé du har fået, men hvis du kan tage lidt kritik så vil jeg godt give det, og det er fordi jeg tror på potentialet og dig, - ikke for blot at være negativ.
Hej Michael,
naturligvis kan jeg tage kritik - ellers ville jeg ikke bede om det! Kritik er noget jeg kan bruge til noget, så jeg bliver bedre til det jeg gør. Jeg ved heldigvis også, hvornår en kritik er god og berettiget og hvornår den ikke er.
Jeg er SUPER glad for din kritik, den viser med al tydelighed, at jeg åbenbart overfor nogle kan sende de forkerte signaler. Jeg har intet behov for at "modsvare" dig, men vil også gerne have en dialog - ikke mindst for at fortælle, hvordan jeg har gjort :)
1) Jeg læste en tråd herinde på Amino, der satte mine følelser i kog. Jeg måtte ud med et budskab, og ville skrive en indlæg på min nye blog.
2) Efter jeg havde skrevet det, tænkte jeg, hvordan jeg kunne krydre det med noget, der ville give mere værdi for mine blog-læsere - og så tænkte jeg på Martin, deMib og Krabbe. De ville alle 3 mægtig gerne deltage.
3) Jeg er super ked af, at det lyder som om at jeg læser op af et manuskript - for jeg har intet. Det er fællesnævneren for alt hvad jeg gør - ingen manuskripter. Jeg har maksimalt et PPT-show at holde mig til. Ellers lyder det nemlig som om, at man læser op - og det er crap :(
I det her tilfælde havde jeg mit indlæg at holde mig til - men brugte det ikke. Jeg vidste hvad målet var med de tre herrer: Krabbe: ildsjæl. deMib: at blive ved med at give. Martin: med succes kommer penge.
At det så blev til meget mere end det - ta' det som en bonus :)
4) Det ER mikrofonholderi! Alle 3 personer er super nemme at interviewe - og Martin og Mikkel har prøvet det rigtig mange gange før. Så jeg skulle næsten kun sætte snebolden igang - så rullede den selv :) Og det var jeg glad for - fordi så kan folk lytte til DEM og ikke mig.
Jeg vil nok mene, at jeg selv er en interessant person - men nu er det altså de interviewede herrer folk skal høre på - og i langt mindre grad mig. Im just the messenger :)
5) Alle 3 interviews endte med at være på mellem 0,5 og 1,5 timer - så jeg har virkelig cuttet ned! Forsøgt at tage det mest relevante med. Og det gode er: der er rigeligt materiale til masser af spændende podcasts fremover :) I kan godt glæde jer :)
Jeg tror du skal have en mere styrende tilgang til emnet, og ved hjælp af samtaleteknik føre lytterne rundt i emnet som er på dagsordenen, og så redigere efterfølgende.
Der er jeg enig med - den tænkte jeg selv på. Jeg er ikke journalist - så er rigtig glad for den værdi jeg kan bringe over disken - men hvad gør jeg, hvis den interviewede ikke er selvkørende? Så skal jeg have en kniv skarp agenda at styre dialogen ud fra.
Tro mere på dig selv, nu fik du lagt ambitiøst ud uden den fornødne erfaring, og hvad skal så være det næste. Der kan jo næsten kun komme et antiklimaks på det her, og det er ikke en strategi jeg ville have valgt.
.
Jeg mener (sjovt nok) at du tager fejl :) Men vi får se - hellere lave et antiklimaks, end at lave intet :) Og jeg er selv sikker på, at mit næste UpCast kun kan blive bedre - bla. pga. den kritik jeg får her.
Vo intet vover, intet vinder.... og øvelse gør mester :)
Jeg tror på mig selv (nogle vil mene lidt for meget).
Til gengæld syntes jeg ikke det var tidsspilde, og jeg nød Tommy Krabbe komme på banen, og såvel Thorborg og DeMib bvar rigtigt rare at høre på, - men jeg sad også med fornemmelsen at de var rare og søde mod dig, og skal du på lydsiden, så skal du altså også bidrage med andet end oplæsning.
Jeg er rigtig glad for at du ikke synes det var tidssplide. Det betyder mere end du måske lige tror...
Om de var rare og søde mod mig - tjoe... jeg er også rigtig rar og sød mod dem. Jeg er selv "Go-Giver" og gør hvad jeg kan for alle 3 :) Har dog aldrig nogen sinde hjulpet Mikkel med noget konkret, men nu har han jo noget til gode :) hehe... det er "Go-Giving"...!
Ellers tak for den brugbare kritik - nu glæder jeg mig endnu mere til næste gang :) Jeg sætter pris på den!