Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af provisionsløn til medarbejdere i Italien

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop etableret en virksomhed, som kommer til at beskæftige provisionssælgere i Italien.

Jeg er i midlertid kommet i tvivl om, hvorledes jeg skal forholde mig til de italienske myndigheder.

Vil det ikke være mest enkelt - i hvert fald for undertegnede - hvis lønnen udbetales som B-indkomst til medarbejderne, og at de selv afregner sin skat til de italienske skattemyndigheder?

Hvad med eventuelle sociale omkostninger?

Er der nogen, der har erfaring med dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at jeg er en fagsnob nogle gange - dvs. mener, at nogle ting kræver eksperter - dyre eksperter. Men dette er virkelig velment:

Køb rådgivning - du risikerer at lave så mange problemer for dig selv. Husk, hvis du træder de italienske regler over tæerne, så træffer italienerne en afgørelse - og kan med EU's regler om gensidig bistand sætte SKAT til at komme efter dig.

Når man betaler for rådgivning, er det ikke kun et spørgsmål om at betale for at få noget at vide, nogle andre har læst. Du får også en ansvarsforsikring, dvs. at du får en sikkerhed for, at hvis der er fejl, så har du nogen, du kan komme efter.

Vh
Lars

Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit råd, Lars.

Jeg er naturligvis OBS på, at der skal professionelle med på banen, men jeg tænkte, at der måske sad nogen med lidt input, jeg kunne have i baghoved, når jeg skulle diskutere mulighederne.....

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)