Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert Momsindberetnig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et enkeltmandsfirma, som jeg har haft siden efteråret 2009. Jeg har fundet ud af at jeg har lavet en fejl i min momsindberetning for 4. kvartal af 2009. Jeg havde en negativ moms på ca. 7600,-, men har regnet ud at jeg kun skulle have haft udbetalt 6100,- .

Hvad gør jeg nu, håber I kan hjælpe mig?

Mvh.

Søren

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kontakt dit lokale skattekontor, og tag den så derfra.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:28

Hej Søren, du går ind på skat.dk under selvbetjeningerhverv

Så kan du indberette og rette din angivelse

mikkel

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:30

Du skal ind under e-blanketter og finde moms-efterangivelse. Husk at printe en kvittering.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:32

Du laver en efterregulering på www.skat.dk  og så en efterpostering i regnskabet hvorved du så enten indbetaler diff nu eller ved afregning her i maj.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Feb 10
Skrevet kl. 19:42

Tak for alle svarene. Jeg har ikke indberettet moms for 1. kvartal endnu - så er det nemmeste vel at at lade beløbet ingå i momsregnskabet for 1. kvartal, som jeg senest skal indberette den 10 Maj?

Mvh

Søren

Tilmeldt 5. Feb 10
Skrevet kl. 19:46

Nåh okay jeg skal lave en efterregulering via skats hjemmeside under alle omstændigheder, så må jeg se om jeg kan finde ud af det.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:47

Jeg havde nok i dit sted bare taget det med i 1. kvartal 2010 uden at blinke, og så skyndt mig at få indberettet :)

Tilmeldt 5. Feb 10
Skrevet kl. 20:00

Jamen det ville da klart være det nemmeste for mig, jeg har også negativ moms i 1 kvartal af 2010. Det er negativ moms på ca 7000 kr. jeg skal have tilbage, så det ville da være nemt at modregne det andet beløb :-).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

SI-HIFI:

Jamen det ville da klart være det nemmeste for mig, jeg har også negativ moms i 1 kvartal af 2010. Det er negativ moms på ca 7000 kr. jeg skal have tilbage, så det ville da være nemt at modregne det andet beløb :-).

Hej

Bortset fra at du vil have en difference i regnskabet for 2009, som i tilfælde af, at SKAT indkalder det vil kræve en del forklaringer.

De første svar er de korrekte, nemlig en efterangivelse med en straks betaling af beløbet.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)