Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgiverer: Et system til alt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Her på Amino ser man ofte de samme revisorer, bogholdere og (andre) virksomhedsrådgivere foreslå det samme system til løsning af regnskabsopgaver - uanset hvilken situation og behov spørgeren har.

Det virker som om, de kun kender et system - og derfor anbefaler dette.

Hvorfor spørger I ikke ind til spørgerens reelle forudsætninger og behov, hvis disse ikke tydeligt fremgår af spørgsmålet?

Er det ikke vigtigst, at spørgeren får det system, som er bedst for spørgeren - og ikke jeres foretrukne producent/leverandør?

Spørgeren og dennes virksomhed har formodentlig et andet udgangspunkt end jeres.

Hvis I ikke har kendskab til alternativerne, var det så ikke på tide at undersøge dem, så I reelt kan rådgive omkring dem.

Jeg vil anbefale alle jer rågivere at undersøge alle systemerne listet på MitRegnskab.dk en gang om året, så I har et opdateret grundlag at rådgive ud fra - altså undersøg dem - ikke nødvendigvis bruge siden til andet.

Ellers kunne I skrive, hvilke systemer I kender godt nok til at rådgive omkring dem, samt årsagen til at I netop vil anbefale et eller flere af dem frem for andre.

Der finde ikke ét system, som kan anbefales til alt.

Så hvis I kun har ordentligt kendskab til et system - kan I så reelt rådgive?

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus Agerskov/SALDI:

Jeg vil anbefale alle jer rågiveret at undersøge alle systemerne på MitRegnskab.dk en gang om året, så I har et opdateret grundlag at rådgive ud fra.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Du har en udmærket pointe, men det kunne være interessant at vide hvad din forbindelse til den nævnte side er, det lugter lidt af slet skjult reklame. ...Og i så fald: Shame on you.

Reklame er for så vidt ok, men det er ikke iorden at tror andre folk er dumme og ikke kan gennemskue den slags.

Ellers fortsat god weekend herfra!

 

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Det var ellers noget af en svada, du fik leveret her en sen lørdag aften.

Jeg er ikke sikker på, hvorvidt du er den rette til at så tvivl om andres rådgivning af regnskabsprogrammer, da du vel ikke kan kaldes særlig habil i dette tilfælde.

Når jeg rådgiver eller anbefaler et regnskabsprogram, er det følgelig ud fra de erfaringer, som jeg har haft med de forskellige regnskabsprogrammer ligesom spørgerens forudsætninger og branche også spiller en stor rolle.

Jeg har eks. ikke et favoritprogram, idet jeg anvender selv en "gammel" version Concorde C5, men har kunder som anvender stort set de fleste regnskabsprogrammer, dog ikke SALDI. Dette har dog ikke afholdt mig fra, at henvise til dit program i flere tråde, når der har været forespurgt om forskellige regnskabsporgrammer, herunder også web-baserede.

Jeg har selvfølgelig undersøgt dit program ud fra de oplysninger m.v., som man kan hente på jeres hjemmeside ligesom manualer m.v.

Jeg vil dog give dig ret i en ting - der er nogen, som har fundet de vises sten, og kun anbefaler det samme, uanset forudsætningen - det holder ikke, hvilket jeg er helt enig i.

Nu må vi så se, om du får en debat ud af dit indlæg.

Hilsen

Tonny

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus
din pointe er god nok !

vil give dig 100% ret der er ikke et system der passer alle.
som gammel ERP konsulent har jeg set en del systemer og indgangs vinkler til hvad kunder tror de har brug for og hvad firmaer vil rådgive til at man skal købe.

som ny startet iværksætter kan man dog barberer den lidt ind til benet.
og gå efter 2 hoved regler og forholde sig til det(de fleste systemer kan væremed her)
skal jeg kører med lager styring(altså ha  et finincielt lager, på en eller flere lokationer)
eller kan jeg "nøjes" med ren finans, dog med vare statestik

men der er s.flg aldrig noget der er så simpelt. :)

er man i tvivl. så er det bedste man kan gøre at tage snakke med nogle forskællige ERP leverandøre, de fleste stiller gerne op til en snak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu henviser Claus til mitregnskab.dk, som jeg følgelig lige checkede op på.

Jeg er ikke sikker på, at dette kan være særlig retningsgivende eller anvendeligt, idet eks. vedrørende SALDI er der 17 som har givet karakter med et snit på ca. 8 ud af 10. D.v.s. hvis jeg gik ind og gav en karakter på 1, så ville kunne flytte denne karakter ganske betragteligt i nedadgående retning.

Så pointen falder ligesom lidt til jorden eller.....

Hilsen

Tonny

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:
Du har en udmærket pointe, men det kunne være interessant at vide hvad din forbindelse til den nævnte side er, det lugter lidt af slet skjult reklame. ...Og i så fald: Shame on you.

Morten:
Reklame er for så vidt ok, men det er ikke iorden at tror andre folk er dumme og ikke kan gennemskue den slags.

Vi har et godt samarbejde med Anette Sand fra Regnskabsskolen, som står bag MitRegnskab.dk.

MitRegnskab.dk er en hjemmeside, hvor alle har mulighed for at få et overblik over de mest benyttede regnskaber til mindre virksomheder. SALDI og en række af vores konkurrenter er med - og disse henvender sig alle til små, mindre og opstartsvirksomheder.

Selvfølgelig vil vi gerne have, at vores system bliver testet af jer - men denne test er jo ikke speciel interessant, hvis den ikke bliver holdt op mod konkurrenterne. Nogle ting bliver vi forhåbentlig vurderet gode til - og andre knap så gode. Som sagt - intet system dækker alt eller alle.

Hvis man kun kender sort og hvid, er det svært at foreslå farver og nuancer.

Morten:
Reklame er for så vidt ok, men det er ikke iorden at tror andre folk er dumme og ikke kan gennemskue den slags.

Det var ikke intentionen med indlægget.

At henvise til en liste over regnskabsprogrammer, hvor vi ikke en gang ligger blandt dem på forsiden (dem med de tre bedste gennemsnitskarakterer), kan måske være en skjult reklame - men da ikke en særlig god en.

Dog er det markedsføring.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tonny Skov Pedersen:
Jeg vil dog give dig ret i en ting - der er nogen, som har fundet de vises sten, og kun anbefaler det samme, uanset forudsætningen - det holder ikke, hvilket jeg er helt enig i.

Og det er netop essensen.

Og det var heller ikke dig indlægget var møntet på.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Nu henviser Claus til mitregnskab.dk, som jeg følgelig lige checkede op på.

Jeg er ikke sikker på, at dette kan være særlig retningsgivende eller anvendeligt, idet eks. vedrørende SALDI er der 17 som har givet karakter med et snit på ca. 8 ud af 10. D.v.s. hvis jeg gik ind og gav en karakter på 1, så ville kunne flytte denne karakter ganske betragteligt i nedadgående retning.

Det var ikke meningen, at man skulle stemme på siden.

Men selv undersøge systemerne listet på siden, da jeg mener listen er repræsentativ.

Kravene for at komme på listen kan ses på siden Forslag til nye programmer under Info/Debat:

  • Der skal være tale om regnskabsprogrammer, hvori man kan foretage både bogføring og fakturering
  • Programmerne skal som minimum være med dansksproget brugerflade
  • Prisen og anvendelsen skal være på et niveau som gør det realistisk, at de kan bruges af iværksættere og små virksomheder
  • Programmerne skal opfylde kravene i bogføringsloven om, at man kan følge kontrol- og transaktionssporet (det er desværre nødvendigt at dispensere fra punkt 4 i nogle tilfælde).

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)