Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Upcomming tøjbrands bedes kontakte mig :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashionseller - jeg tror, at du bevidst vil misforstå eller være uenig med mig! Eller jeg formulerer mig for kort. Jeg har vist aldrig skrevet, at de skal snakke med 100.000 mennesker eller ligge på 200 webshop af varierende kvalitet.

For at dæmme op for alle mulige opkald om webshops, kunne de jo have nogle krav/politikker liggende som PDF på hjemmesiden, som man som nystarter kunne læse igennem. Det vil kunne give en indikation af, hvad der skal til for at komme i betragtning. Dette er der ikke en eneste af de brands, jeg har været inde på, som har (Og er det en forretningshemmelighed, kan man jo udlevere det til de mulige interessante). Det er for tyndbenet bare at afvise kategorisk.

Uanset branding synes jeg, at det er en skam at vi alle skal købe vores tøj på nettet hos Smartguy eller nogle få stykker mere. Hvis du bor i en lille provinsby med begrænset udvalg og nogle få tøjbutikker, kan du muligvis sætte dig ind i det. Ellers lad være at kommentere tråden og lægge mere i mine ord, end der står.

Michael

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:15

Indkøberen/Fokus:

Jeg har fuld forståelse for branding og at skille sig ud - være eftertragtet. Jeg ser det groteske problem fra iværksætterens side. Ham, som gerne vil starte en webshop op. Der er intet i vejen med et lukket marked, men måske man kunne guide den nye shop i stedet for bare at sige, at man vil nøjes med at være på 2 shops. Salget på nettet er stigende, så som brand hvorfor ikke øge salget der?

Michael

Prøv at vende den om: Kontakt en ønsket leverandør og spørg hvad de forventer af en evt ny netshop samarbejdspartner - samt hvad deres ønske kunne være til en tilfredsstillende ordre pr sæson.

Hvis du vidste hvor mange der gerne vil starte en webshop - helst hvor mærkerne bærer lageransvaret og hele risikoen. Derudover er der rigtig mange som forsøger at starte op som må lukke igen. Hver gang dette sker bliver tøjet jo sat ned og sælges ud under ophørsudsalg. Dette er ikke godt for et brand.

Uanset om nettet er det nye store handelssted - så er der propfyldt med folk der forsøger at være med på vognen. Nettet er jo i princippet som et kæmpe stort strøg - der ligger man jo heller ikke butikker i uanede mængder...

Vi har et par af vores børnetøjsmærker vi har inde, som i en periode solgte vidt og bredt ud til nethandelen. Dette resulterede i at det blev sat ned i pris pga øget konkurrence, dårligt humør rundt ved forhandlerne og ikke mindst at de fysiske butikker også lagde mærke til det. Dermed faldt ordrestørrelserne. Mærkerne måtte så i gang med at rydde op - og det har ikke været sjovt for nogen.

Har du undersøgt hvor mange konkurrerende der er til de samme varer eller samme stil som du ønsker at sælge?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:23

Hej Helle

Jeg forstår til fulde problematikken - derfor er det stadig ærgerligt, at det er sådan. det var egentlig bare det, jeg ville have frem. Håber Mathias kan bruge svarene til noget. Det var ikke for at starte en debat om websalg og branding, så måske nogen har noget brugbart til trådstarter?

Michael

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:30

Tag til outlet og modemesser, der kan man støde på upcomming brands, det virker rigtig godt at være opsøgende.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indkøberen/Fokus:

Fashionseller - jeg tror, at du bevidst vil misforstå eller være uenig med mig! Eller jeg formulerer mig for kort. Jeg har vist aldrig skrevet, at de skal snakke med 100.000 mennesker eller ligge på 200 webshop af varierende kvalitet.

Jeg prøver ik at misforstå nogen. Jeg skrev 1.000-100.000 af en grund. Havde jeg skrevet 1.000, så ville en komme ind i debatten og sige, at Gucci f.eks havde over 100.000 henvendelser om året. Nu garderede jeg bare de fleste brands ind...
Og nu får du det hele til at lyde som om, at jeg ik aner hva jeg taler om... Ved du hvordan din kundes webshop er, og om den gavner brandingen af de mærker han/hun ønsker? Når du ik engang forstår branding problematikkerne, hvordan kan du så vurdere det andet?

Indkøberen/Fokus:

For at dæmme op for alle mulige opkald om webshops, kunne de jo have nogle krav/politikker liggende som PDF på hjemmesiden, som man som nystarter kunne læse igennem. Det vil kunne give en indikation af, hvad der skal til for at komme i betragtning. Dette er der ikke en eneste af de brands, jeg har været inde på, som har (Og er det en forretningshemmelighed, kan man jo udlevere det til de mulige interessante). Det er for tyndbenet bare at afvise kategorisk.

Come on indrøm nu bare at du ik fatter branding problematikken... Dit indlæg udstråler det virkelig meget!

Men godt forslag angående PDF, men problemet er bare simpelt, at ingen læser den og eller gider læse den... De trykker kontakt og springer direkte ind i det...

Indkøberen/Fokus:

Uanset branding synes jeg, at det er en skam at vi alle skal købe vores tøj på nettet hos Smartguy eller nogle få stykker mere. Hvis du bor i en lille provinsby med begrænset udvalg og nogle få tøjbutikker, kan du muligvis sætte dig ind i det. Ellers lad være at kommentere tråden og lægge mere i mine ord, end der står.

Hvorfor er det synd? Hvis Smartguy levere varen til aftalt pris og sted, hvor er problemet så?

Hvis du virkelig ik kan se problemet, så skal jeg med glæde skære det ud i pap.

Tøjmærke XXXXXXXXXX levere tøj til Smartguy. Fra den ene dag til den anden tager de 3 nye webshops ind. Alle tre køber for et okay beløb og begynder at sælge MEN... De har få besøgende, og dermed næsten ingen trafik... Det betyder få salg, og de begynder at sætte prisen ned...
Den lavere pris får lidt kunder til fra Google, men betyder at Smartguy sælger mindre. Smartguy som køber for 50 gange det beløb, som de 3 webshops har købt for til sammen bliver mugne. De føler sig tilside sat, og pga dumpede priser er de nødtil at fælge med ned i pris, og de tjener væsentlig mindre.
Smartguys lavere pris får de tre webshosp til at sænke den ydeligere... Nu er vi tæt på indkøbspris + moms. Smartguy sælger intet og følger med ned i pris.

Da sæsonen er omme har ingen af de tre webshops eller Smartguy tjent noget på et ellers godt omsætteligt mærke. De tre webhops har fået solgt det meste af deres beholdning ud, og er klar til den nye sæson. Smartguy har stadigvæk en del på lager, som ryger af på sommertilbud...

Den nye sæson kommer... Køber Smartguy for samme beløb hos mærket igen? NEJ...............

YOU SEE THE PROBLEM?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:06

Fashion-Seller:
Come on indrøm nu bare at du ik fatter branding problematikken... Dit indlæg udstråler det virkelig meget!

Har jeg fået skrevet branding-ekspert i min profil? Ups, det må jeg hellere slette!

Normalt er dine indlæg fornuftige og hjælpsomme - ved ikke lige, hvorfor du fremturer på den måde. Fortsat god dag.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:14

Indkøberen/Fokus:

Normalt er dine indlæg fornuftige og hjælpsomme - ved ikke lige, hvorfor du fremturer på den måde. Fortsat god dag.

Sorry har lige læst dem igennem igen, og de virker en smule aggressive, hvillket slet ik var hensigten...

Snakkede i fon med et fjols imens jeg svarede her, og det er så åbenbart gået ud over alle her. Det vil jeg meget gerne beklage!

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:29

Fair nok. No hard feelings..... Cool

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)