Jeg går med tanken om at starte en webshop for upcomming tøjbrands, for at hjælpe dem igang. Jeg håber derfor på at kunne finde nogle brands herinde som vil være interesseret i at få deres tøj på webshoppen.
Send mig gerne en pm, så vil jeg sende mere info omkring projektet mm.
Jeg sidder som ekstern indkøbskonsulent og er pt. igang med en opgave for netop en webshop, som sælger tøj. Udfordringen pt. er at få nogle brands ind og det har vist sig sværere end som så. Det viser sig at mange mærker er meget forsigtige med, hvilke shops, de sælger til og sammen med hvilke mærker de vil sælges. Nogle har valgt kun at være på et par shops for ikke at "støde" de fysiske butikker/kunder. Med andre ord er der en grund til at mange små webshops ikke bliver større, da de render ind i udfordringen at få nogle leverandører. I Mine øjne et grotesk problem, men det er erfaringen indtil videre.
Held og lykke med projektet iøvrigt - et udemærket initiativ!
Udfordringen pt. er at få nogle brands ind og det har vist sig sværere end som så. Det viser sig at mange mærker er meget forsigtige med, hvilke shops, de sælger til og sammen med hvilke mærker de vil sælges. Nogle har valgt kun at være på et par shops for ikke at "støde" de fysiske butikker/kunder. Med andre ord er der en grund til at mange små webshops ikke bliver større, da de render ind i udfordringen at få nogle leverandører. I Mine øjne et grotesk problem, men det er erfaringen indtil videre.
Det er jo så det, som kaldes forståelse for branding og forhåbentlig god branding for de enkelte mærker...
Det er jo så det, som kaldes forståelse for branding og forhåbentlig god branding for de enkelte mærker...
Så hvori ligger det groteske?
Jeg har fuld forståelse for branding og at skille sig ud - være eftertragtet. Jeg ser det groteske problem fra iværksætterens side. Ham, som gerne vil starte en webshop op. Der er intet i vejen med et lukket marked, men måske man kunne guide den nye shop i stedet for bare at sige, at man vil nøjes med at være på 2 shops. Salget på nettet er stigende, så som brand hvorfor ikke øge salget der?
Jeg har fuld forståelse for branding og at skille sig ud - være eftertragtet. Jeg ser det groteske problem fra iværksætterens side. Ham, som gerne vil starte en webshop op. Der er intet i vejen med et lukket marked, men måske man kunne guide den nye shop i stedet for bare at sige, at man vil nøjes med at være på 2 shops.
Okay så når et mærke får 1.000-100.000 henvendelser om året fra folk, som gerne vil starte en webshop med deres varer, så skulle de have konsulenter ansat til at hjælpe disse personer videre i forløbet. Kan du ik selv høre det groteske i dit eget forslag? Hva har andres ideer og webshop start vanskeligheder med et mærke at gøre?
Indkøberen/Fokus:
Salget på nettet er stigende, så som brand hvorfor ikke øge salget der?
BRANDING!!! Du bliver ik brandet ved at ligge i en webshop med 700 andre mærker...
Og du bliver slet ik seriøst brandet ved at ligge i 200 webshops af varierende kvalitet!