Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra lande uden for EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har besluttet at oprette en enkelmands men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge når jeg opretter mig som importør.

Jeg kan vælge mellem 3 forskellige måder at betale told på. Derfor ville jeg lige høre jeres råd til hvilken måde jeg burde vælge.

Der vil blive ca. gennemsnitligt  importeret for 2000-3000 kr pr. måned, så det er en meget lille virksomhed.

Importørregistrering
Hvis du importerer varer uden for EU, skal du vælge, hvordan du vil betale din told. Du kan vælge mellem 3 muligheder:

1. Jeg vil tage de importererede varer i brug med det samme. Det koster 2.5 promille af toldbeløbet ved hver fortoldning. (Det hedder SKATs sikkerhedstillelsesordning og afregnes månedligt).

2. Jeg vil vente med at tage de importerede varer i brug, til jeg har afregnet kontant for dem (senest 5 dage efter modtagelse).
3. Jeg ønsker at stille sikkerhed på anden vis. Det kan fx være i form af selvskyldnerkaution eller bankgaranti. Denne type sikkerhedstillelsesordning skal godkendes af SKAT, før varerne indføres.
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:39

Hej Dolce.

Jeg tvivler på at du kan finde en leverandør uden for EU, hvor du ikke skal betale for varerne ved bestillingen, så reelt er din eneste mulighed nr. 1.

Mvh.

www.bokseudstyr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21

Sidst jeg så en statistik blev 99% af al import klareret under SKATs sikkerhedsstillelsesordning.

Prøv at regne på, hvad det koster. Lad os sige, dine varer er toldpligtige med 10%, dvs. 300 kr. i told om måneden. 2,5 promille heraf er under én krone. Det er klart den billigste løsning - faktisk også for store virksomheder.

Vh
Lars

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 17:53
Ja. Det viser sig os at der kun er 2,95 % told på de varer jeg har tænkt mig at importere. Og at skulle betale 2,5 promille af told har ikke en særlig stor økonomisk betydning.
I skal ha mange tak for jeres venlighed :)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)