Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meta tags & LinkAssistant.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har et par spørgsmål om meta tags og LinkAssistant fra SEO Powersuite.

Jeg har ved hjælp af SeoQuake, set hvad div. sites har brugt af keywords til deres meta, og på en af de rigtig store sociale online netværk, fandt jeg en del tags hvor deres nærmeste konkurrenters urls/domæner var sat ind.

• Er det særlig udbredt at indsætte konkurrenters domæner, og er det for frækt, eller er det noget man kan gøre med fordel, og god samvittighed?
  • Kan det blive det rene overkill at indsætte en alen lang liste af keywords, trods det at man bruger keywords som er relevante for ens site?

Jeg har osse for lige købt LinkAssistant, (efter inspiration fra en af deMib´s sider).

• Hvem af jer har brugt, og bruger LinkAssistant, og har I haft glæde af det?

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 00:45

Hej Rune

Jeg har også SEO powersuite Enterprise pakken og den er ganske fin :) Jeg har ikke prøvet så mange andre lignende SEO værktøjer, men jeg er også godt tilfreds :)

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Rune Gjersvik:

Er det særlig udbredt at indsætte konkurrenters domæner, og er det for frækt, eller er det noget man kan gøre med fordel, og god samvittighed?

Kan det blive det rene overkill at indsætte en alen lang liste af keywords, trods det at man bruger keywords som er relevante for ens site?

Hej Rune,

I og med, at Google slet ikke bruger meta keywords (eller meta description for den sags skyld) til ranking, og du heller ikke skal regne med, at det har målbar effekt i de andre søgemaskiner, så er der ingen grund til at indsætte konkurrenters domæner i meta keywords. Og ja, det vil være overkill at indsætte en lang keyword-liste i meta keywords.

Hvis du vil fylde indhold i meta keywords, så brug max et halvt minut på at skrive de 4-5 mest relevante ord.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 01:05

Frank Hellerup Madsen:

Rune Gjersvik:

Er det særlig udbredt at indsætte konkurrenters domæner, og er det for frækt, eller er det noget man kan gøre med fordel, og god samvittighed?

Kan det blive det rene overkill at indsætte en alen lang liste af keywords, trods det at man bruger keywords som er relevante for ens site?

Hej Rune,

I og med, at Google slet ikke bruger meta keywords (eller meta description for den sags skyld) til ranking, og du heller ikke skal regne med, at det har målbar effekt i de andre søgemaskiner, så er der ingen grund til at indsætte konkurrenters domæner i meta keywords.

Okay det var interresant, er meta keywords så bare et levn fra en tidlig internet alder, og hvad gør at de store stadig sætter keywords på?

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 01:12

Der kan være mange årsager til, at nogen fortsat bruger energi på meta keywords.

Den bedste forklaring for nogle sites er, at deres interne søgemaskine bruger meta keywords.

Ellers kan det være uvidenhed, vane eller forsigtighed/hensyntagen til de perifære søgemaskiner, der gør, at nogen bruger tid på at fylde mange ord i meta keywords.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 01:16

Ja det kan måske være det samme som at gå med livrem og sele, bare for at være sikker. Det koster jo ikke alverdens tid at sætte ind.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 01:19

Rune Gjersvik:

Ja det kan måske være det samme som at gå med livrem og sele, bare for at være sikker. Det koster jo ikke alverdens tid at sætte ind.

Nej, vil man gerne gå med livrem og seler, bør det ikke tage meget mere end et halvt minut at skrive 4-5 relevante ord.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Skrevet kl. 01:36

Sebastian Krausing:

Hej Rune

Jeg har også SEO powersuite Enterprise pakken og den er ganske fin :) Jeg har ikke prøvet så mange andre lignende SEO værktøjer, men jeg er også godt tilfreds :)

Hvis LinkAssistant hjælper mig, så kan det godt være at jeg osse prøver de tre andre. Det ser ihvertfald spændende ud. :)

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:56

Jeg har også SEO Powersuiten. Jeg bruger kun Spy Glass og Rank Tracker.

Det virker fint - der er dog en kedelig bug i Rank Tracker. Hvis jeg har et projekt med mange keywords i og tilføjer nye keywords, så tracker programmet ikke altid rigtigt på de nye keywords. Jeg har lavet en test hvor jeg så laver et nyt projekt med mine nye keywords, som så tracker rigtigt.

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:15

...Jeg mener at have hørt (og dermed ingen garanti for sandheden i) at google ikke bare "ikke bruger" meta-tags længere, men at de rent faktisk givere lavere rangering til sider der "spammer" med deres metatags.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)